کد خبر: 879033
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
ویژه‌های جوان:
«حرف درماني» تعبير يك روزنامه منتقد دولت در مورد روحاني نيست، بلكه تيتري است كه روزنامه اصلاح طلب بهار در مورد سخنان روز يك شنبه رئيس‌جمهور در مجلس ‌زده است.
«حرف درماني» تعبير يك روزنامه منتقد دولت در مورد روحاني نيست، بلكه تيتري است كه روزنامه اصلاح طلب بهار در مورد سخنان روز يك شنبه رئيس‌جمهور در مجلس ‌زده است. تيتر «حرف‌درماني بس است» با روتيتر «رئيس‌جمهور ديروز هم مثل ايام تبليغات انتخاباتي شعار داد كه بر اصولش ايستاده ‌است!» در صفحه يك روزنامه بهار نشان مي‌داد كه آنها از عمل نكردن روحاني به وعده‌هاي انتخاباتي‌اش متعجب شده‌اند؛ هشداري كه پيش از اين از سوي رقباي سياسي به اصلاح‌طلبان داده شده بود كه به «حرف‌ها» و «وعده‌ها» اعتمادي نيست. حالا بهار مي‌نويسد: «روحاني تصور مي‌كند كه هنوز دوران انتخابات است و مي‌تواند با چند جمله كه ظاهري تند و تيز دارد نگاه‌ها را به سمت خود جلب كند و از حجم انتقادات بكاهد. تصور رئيس‌جمهور و حلقه اعتدالي نزديك به او آن است كه منتقدان اصلاح‌طلب دولت كه حاميان واقعي روحاني هم هستند با چند جمله از نقدهاي خود دست مي‌كشند. اين تصور نادرست سبب شده است كه روحاني در «اعلام نظر»، اصلاح‌طلبانه سخن بگويد و هنگامي كه زمان «اعمال نظر» مي‌رسد خلاف جهت وعده‌هاي خود عمل مي‌كند... الگويي كه رئيس‌جمهور آن را دنبال مي‌كند بيشتر شبيه «حرف‌درماني» است. »

بهار در ادامه هشداري هم به روحاني مي‌دهد: «صبر و سكوت حاميان روحاني در انتخابات هم ‌اندازه‌اي دارد و نمي‌توان توقع داشت كه در برابر اين دوگانگي در حرف و عمل تا ابد صبوري كنند. » روزنامه همدلي هم از همين فقط حرف زدن‌ها عصباني است و در گزارش خود از جلسه رأي اعتماد مي‌نويسد: «روحاني همواره سعي كرده از تمامي فرصت‌هاي به‌دست آمده، بسته به جمع حاضر در هر مراسم، سخناني شيرين و باب ميل حضار ارائه كند؛ خواه اين تجمع در مجلس باشد و خواه ميتينگ تبليغاتي. آنچه كه اهميت دارد، جستن راهكارهاي حل مسئله در كلام روحاني است. روحاني اگرچه سعي داشته وعده‌هاي بزرگ و جذاب بيان كند، اما براي تبيين راه‌حل مشخص، هميشه طفره رفته است. » اين روزنامه در ادامه لحن روحاني را لحن بيزينسمن و تاجر مي‌نامد! ادبياتي كه معمولاً براي توصيف لحن صحبت ترامپ، رئيس‌جمهور امريكا به كار مي‌رفت: «رئيس‌جمهور براي بيان بحران آب، وضعيت و راهكار حل مشكل، از ادبياتي استفاده مي‌كند كه خاص تجار يا «بيزينسمن‌ها» است. وقتي از يك تاجر در مورد تحصيل فرزندش هم سوال شود، سعي مي‌كند كه آن را با مفاهيم اقتصادي توضيح دهد. اين ادبيات اقتصادي صرفاً محدود به روحاني نيست.

مثال‌هايي از اين دست در ادبيات اعضاي دولت دوازدهم به‌كرات قابل مشاهده است... با ادامه اين روند، تا چند سال ديگر نه نشاني از ارزش‌هاي انساني باقي مي‌ماند و نه بر اتحاد و وابستگي ميان خودمان تصوري خواهيم داشت. تنها خريد و فروش، حاكم بر روابط ميان ما است. » روزنامه قانون هم از تيتر «كابينه تمام وعده‌هاي ناتمام» براي سخنان روحاني استفاده كرده است. آيا روحاني تغيير كرده است كه اصلاح طلبان ناراضي هستند؟ به نظر مي‌رسد نه؛ آنها فقط حواسشان نبود كه وعده‌هاي انتخاباتي را كه قصد اجرايشان نيست، تشخيص دهند. تعجبي هم ندارد؛ تمام وقت انتخابات را مشغول مدح روحاني و تخريب ناجوانمردانه رقبا با توسل به هر روشي بودند، فرصتي براي شناخت كانديدايشان نداشتند. 

سانسور ديوانگي مذاكره با امريكا در برخي روزنامه‌ها
روزنامه‌هاي اصلاح طلب كه همواره سخنان حسن روحاني تيتر درشت صفحه اولشان است، روز گذشته نه تنها تيتري از جمله مهم او در جلسه رأي اعتماد كه مذاكره پس از اين با امريكا را ديوانگي خوانده بود، نداشتند، بلكه اصلاً تيتري از هيچ بخش سخنانش را در صفحه يك نزدند. به نظر مي‌رسد آنها با يك باخت مواجه شده‌اند. مي‌بينند كه نه تنها شعارهاي قشنگ پنج سال پيش در مورد بستن با كدخدا و اصرار بر مذاكره با امريكا غلط از آب در آمده، بلكه خود رئيس‌جمهور هم تلويحاً به اين اشتباه اذعان دارد. آنها نمي‌خواهند تحليلي بر اين باخت داشته باشند، چه آنكه اساساً هر تحليلي بر اين باخت، پذيرش حرف منتقدانش است، همان‌هايي كه حاميان دولت آنها را دلواپسان مي‌ناميدند. بنابراين اصلاح‌طلبان براي آنكه قافيه را باخته نشان ندهند، كل ماجرا را سانسور مي‌كنند. 
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمزه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
1
0
اینکه روزنامه های اسهال طلب ذوق زده سخنان استکبار ستیزی رئیس جمهور محترم را سانسور میکنند بدرک ...جناب روحانی حرف دل ملت ایران را زد وما اگرباهوش باشیم دراین مقطع حساس از جناب روحانی حمایت کنییم ونباید کاربه این نداشته باشیم اسهال طلبها چه میگویند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار