کد خبر: 875319
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
مهم‌ترين مطالبه مراجع تقليد از نيروي انتظامي
فرمانده نيروي انتظامي در دومين روز از هفته ناجا به ديدار مراجع تقليد در شهر قم رفت. نظارت بر فضاي مجازي، مبارزه با مواد مخدر و كاهش تلفات رانندگي و مبارزه با قاچاق كالا از مهم‌ترين مطالبات مراجع تقليد از پليس كشور بود، مطالباتي كه همواره از سوي مردم مطرح شده و پليس نيز عنوان كرده است كه آن را در صدر برنامه‌هاي خود قرار داده است. 
آيت الله ناصر مكارم شيرازي در ديدار رئيس پليس كشور با اشاره به اينكه نظارت بر فضاي مجازي بايد در اولويت كشور باشد، گفت: دشمن بيشترین تمركز خويش را در فضاي مجازي قرار داده است. وي افزود: دشمن در اين فضا بدون قرار گرفتن در محدوديت مي‌تواند افكار و عقايد خويش را منتشر و مفاسد اخلاقي، سياسي و اجتماعي را به اشكال مختلف ترويج كند. آيت الله مكارم شيرازي گفت: بسياري از طلاق‌ها به خاطر شكل‌گيري ارتباط‌هاي ناسالم در فضاي مجازي است و اين نكته ضرورت ساماندهي فضاي مجازي براي مقابله با توطئه‌هاي دشمن را افزايش مي‌دهد. اين مرجع تقليد به آسيب‌هاي مواد مخدر نيز اشاره كرد و گفت: پليس بايد با حساسيت بيشتري اين مسئله را پيگيري كند. 
   
پايين بودن ايمني خودروها و بالا بودن سوانح رانندگي
آيت الله سيدمحمدعلي علوي گرگاني از مراجع تقليد، امنيت پايين خودروها و آمار بالاي تلفات جاده‌اي در كشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: بايد تلاش شود تا آمار حوادث رانندگي و تلفات ناشي از آن كاهش يابد. وي در ديدار فرمانده پليس كشور، با اشاره به امنيت خودروها و راه‌ها افزود: متأسفانه خودروهاي كشور از امنيت قابل قبولي در برابر حوادث و سرقت برخوردار نيست كه بايد به اين موضوع رسيدگي شود. اين مرجع تقليد، افزايش اعتبارات نيروي انتظامي توسط دولت را خواستار شد و گفت: تقويت پليس از نظر اعتبارات مالي، تجهيزات و وسايل مورد نياز علاوه بر ارتقا امنيت موجب افزايش روحيه كاركنان پليس مي‌شود. وي در ادامه با اشاره به آسيب‌هاي فضاي مجازي گفت: فضاي مجازي يك نعمت است، ولي بايد با مفاسد آن برخورد شود. 
   
مبارزه با قاچاق كالا
آيت الله حسين نوري همداني مبارزه با قاچاق كالا را مورد اشاره قرار داد و گفت: قاچاق امري ناپسند به شمار مي‌آيد كه بايد به طور جدي و قاطع با آن مقابله شود. وي در ديدار فرمانده نيروي انتظامي با تأكيد بر موضوع مبارزه با مواد مخدر و مقابله با حضور اراذل و اوباش گفت: اين موضوع بسيار اهميت دارد و بايد در رأس برنامه‌هاي نيروي انتظامي قرار گيرد. اين مرجع تقليد با اشاره به آسيب‌هاي فضاي مجازي نيز گفت: امروز دشمن تلاش مي‌كند از طريق فضاي مجازي، مفاسد اخلاقي و اقتصادي را در ميان جامعه رواج دهد؛ در اين جهت نيز نيروي انتظامي بايد نظارت‌هاي خويش را در فضاي مجازي استمرار بخشد. 
  
امنيت كشور افتخاري براي نظام است
 آيت‌الله جعفر سبحاني از مراجع تقليد، امنيت كشور را افتخاري براي نظام دانست و گفت: امروز كشورهاي مختلف از امنيت موجود در ايران در تعجب هستند، امنيت نعمتي‌الهي است و بايد همه براي استمرار آن تلاش كنند. وي در ديدار فرمانده نيروي انتظامي، امنيت را يكي از نعمت‌هاي مهم الهي برشمرد و افزود: امنيت ديني و اجتماعي از جمله اركان مهم امنيت و نعمتي است كه در صورت از دست رفتن قدر آن دانسته مي‌شود. 
   
مبارزه قاطع با قاچاق و مواد مخدر در اولويت ناجاست
فرمانده نيروي انتظامي هم در ديدار با مراجع گفت: مبارزه قاطع با مواد‌مخدر و قاچاق در اولويت ناجا و ميزان كشفيات در اين زمينه‌ها قابل توجه بوده است. سردار حسين اشتري افزود: با تشكيل قرارگاه مبارزه با قاچاق فعاليت‌هاي نيروي انتظامي در اين بخش افزايش يافته و از ابتداي مهرماه سال گذشته تا ابتداي مهرماه امسال كشفيات قاچاق بر حسب ريالي 31 درصد افزايش نشان مي‌دهد. وي اضافه كرد: در موضوع تلفات جاده‌اي امسال، 577 تن كمتر در حوادث جاده‌اي جان خود را از دست داده‌اند. اين در حالي است كه يك و نيم ميليون وسيله نقليه جديد وارد جاده‌ها شده و يك ميليون گواهينامه رانندگي جديد براي متقاضيان صادر شده كه اين امر نشانگر نظارت نيروي انتظامي است. فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه حدود چهار‌درصد آمار جانباختگان كاهش يافته است، ابراز اميدواري كرد كه با نظارت‌هاي بيشتر و همكاري مردم اين آمار به حداقل ممكن برسد. اشتري درخصوص نظارت پليس در فضاي مجازي نيز گفت: پليس فتا (فضاي توليد و تبادل اطلاعات) كه به صورت تخصصي در حوزه فضاي مجازي فعاليت مي‌كند، هر سال تقويت مي‌شود به گونه‌اي كه در مدت يك‌سال گذشته، 43 درصد افزايش كشف جرائم در حوزه‌هاي اخلاقي و اقتصادي را رصد كرده است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار