کد خبر: 875180
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در جريان يك نشست خبري كه روز گذشته برگزار شد، پيرامون مسائل مختلف كشور از جمله موضوع برجام سخن گفت.
محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در جريان يك نشست خبري كه روز گذشته برگزار شد، پيرامون مسائل مختلف كشور از جمله موضوع برجام سخن گفت. 
به گزارش رسانه‌ها، محسن رضايي در ابتداي اين نشست به مهم‌ترين موضوع روز در عرصه سياسي پرداخت و در پاسخ به پرسشي درباره سپردن پرونده برجام از سوي ترامپ به كنگره عنوان كرد كه «بر اساس شنيده‌ها ترامپ به جاي اينكه خودش بخواهد تمديد توقف تحريم‌ها را امضا كند، مي‌خواهد آن را به كنگره بسپارد چون اگر اين كار را نمي‌كرد امريكا خود به خود از برجام خارج مي‌شد ولي وي راه ديگري را انتخاب كرده و تصميم را به كنگره واگذار خواهد كرد.»
 
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام سپس ادامه داد «كنگره دو تا سه ماه فرصت دارد درباره توقف تحريم‌ها يا اعمال آن تصميم‌گيري كند اما ترامپ بنا دارد كه با اين كار بار را از دوش خود بردارد و به كنگره بسپارد.» رضايي در همين خصوص، عملكرد ترامپ را به يك وزنه بردار تشبيه كرد كه مشكل دارد و در شرايطي كه حتي نمي‌تواند وزنه 70 تا 80 كيلو را بزند به دنبال بلند كردن وزنه‌اي 500 كيلويي است كه به نظر من نوعي خودكشي است.  وي همچنين اظهارات آمانو درباره بند T برجام و ارائه اطلاعات نظامي به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را غيرمنطقي خواند و گفت كه هرگز اسرار نظامي را در اختيار ديگران قرار نمي‌دهيم. 
فرمانده اسبق سپاه پاسداران در همين خصوص تأكيد كرد كه كتمان اسرار يكي از راه‌هاي جلوگيري از ناامني است پس هرگز قبول نمي‌كنيم كه كسي از اسرار نظامي ما باخبر شود. 
‌ 
در تقويت نيروي دفاعي كشور با كسي شوخي نداريم
محسن رضايي در بخش ديگري از اين نشست خبري به موضوع توسعه برنامه دفاعي كشور هم اشاره‌اي كرد و آن را در راستاي دفاع از ملت و سرزمين خواند كه امري مقدس و واجب است. وي در همين راستا تأكيد كرد كه حتي حاضريم در خارج از مرزها در دفاع از سرزمين و مردم خود حضور داشته باشيم و در دفاع و تقويت نيروي دفاعي كشور با كسي شوخي نداريم و آنچه تشخيص دهيم براي دفاع از كشور انجام مي‌دهيم.  رضايي سپس با بيان اينكه برنامه دفاعي ايران متعارف و در چارچوب استانداردهاي بين‌المللي است، بار ديگر فتواي رهبري در خصوص حرمت تسليحات هسته‌اي را مورد توجه قرار داد و گفت كه به دنبال سلاح هسته‌اي نيستيم اما هر چيزي را كه در نظامات بين‌المللي براي دفاع وجود دارد انجام مي‌دهيم. 
‌ 
دشمن به دنبال جمع‌آوري اطلاعات است
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه اين نشست خبري به شايعات اخير در فضاي مجازي پيرامون برخي نزديكان سران كشور هم واكنش نشان داد و گفت كه يكي از روش‌هاي جمع آوري اطلاعات كه به وسيله سازمان‌هاي جاسوسي انجام مي‌شود، پخش و ايجاد شايعات در فضاي مجازي است و سعي مي‌شود افرادي كه در فضاي مجازي فعال نيستند، فعال شوند و درباره اين شايعه اطلاعات درست يا غلط خود را منتشر كنند.  دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در همين ارتباط افزود: به طور مثال درباره رئيس قوه قضائيه دشمنان اين كار را كرده‌اند و شايعات را هدفمند توليد و توزيع مي‌كنند تا بتوانند اطلاعات مورد نظر خود را كه از طريق روش‌هاي قديمي، هزينه بر و خطرناك تر است جمع آوري كنند. 
رضايي سپس ادامه داد: البته بايد قوه قضائيه، دولت و سيستم اطلاعاتي كشور براي حفظ حريم اشخاص فعاليت بيشتري انجام دهد. 
‌ 
تشكيل كميسيون براي پيگيري اجراي سياست‌هاي كلي نظام
وي همچنين با ارائه گزارشي درباره جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: در دومين جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام در دوره پنجم درباره چگونگي پياده‌سازي سياست‌هاي كلي نظام در دستگاه‌هاي نيز بحث شد و انتظار اين است كه اين سياست‌ها پياده شود، زيرا سياست‌هاي كلي نظام قبل از قانون مجلس و بعد از قانون اساسي است و بايد در قانون‌نويسي و اداره كشور اين سياست‌ها ساري و جاري باشد. دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: قبل از جلسه روز شنبه نيز دو كميسيون سياست، دفاعي و امنيتي تشكيل جلسه داد و به اتفاق آرا علي شمخاني را به عنوان رئيس، محمد آقازاده به عنوان جانشين و احمدي وحيدي به عنوان دبير اين كميسيون انتخاب شدند. 
وي ادامه داد: همچنين محسن رضايي به عنوان رئيس كميسيون اقتصاد كلان، بازرگاني و اداري، محمدباقر قاليباف به عنوان نايب رئيس اول، پرويز داوودي به عنوان نايب رئيس دوم و علي آقامحمدي به عنوان دبير اين كميسيون انتخاب شدند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار