کد خبر: 874653
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
آيت الله موحدي كرماني در مراسم معارفه سردار محمد رضا یزدی به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران:
اگر فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه اي ترك شود و مورد توجه قرار نگيرد بجاي خوبان، بدان بر جامعه حاكم خواهند شد. وي با اشاره به اينكه امام حسين عليه السلام تمام زندگي و داشته هاي خود و اهل بيتش را براي اقامه اين فريضه خرج كرد افزود ما تا كنون چقدر براي امر به معروف خرج كرده و از خود مايه گذاشته ايم؟
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ، مراسم معارفه  سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران با حضور آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران و رئيس ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان تهران ، حجت الاسلام و المسلمین زرگر دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر كشور ، سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، سردار دكتر محمد طهراني مقدم و دكتر سيد مهدي هاشميان دو تن از معاونان ستاد امر به معروف و نهي از منكر، سردار احمد روزبهاني دبير اسبق ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان تهران و دبير بنياد عفاف و حجاب استان تهران و جمعی دیگر  از مسئولان لشکری و کشوری و روساي شوراهاي امر به معروف و نهي از منكر دستگاه هاي اداري و اجرايي استان تهران و تعدادي از ائمه جمعه شهرستان هاي استان تهران در سالن همایش آفتاب برگزار شد.


در ابتداي اين مراسم و پس از تلاوت قرآن كريم، پخش سخنان مقام معظم رهبري در خصوص امر به معروف و نهي از منكر و نيز ذكر مصيبت و سوگواري حسيني، علي طهراني مقدم مديركل روابط عمومي و امور بين الملل ستاد امر به معروف و نهي از منكر ضمن عرض تسليت ايام سوگواري سيد و سرور شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام و ياران باوفايش و نيز عرض خير مقدم به حاضرين، هدف از برگزاري اين جلسه را معارفه سردار سرتيپ دوم پاسدار محمد رضا يزدي فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ به سمت دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر بيان كرد.

 اين مراسم با سخنراني حضرت آيت الله موحدي كرماني ادامه يافت. امام جمعه موقت تهران در ابتداي بيانات خود در خصوص عظمت امر به معروف و نهي از منكر، فلسفه قيام حسيني را اقامه اين دو فريضه مهم دانست و افزود تحمل اين همه مصائب خصوصا مصيبت شهادت و سخت تر از آن اسارت اهل بيت عليهم السلام فقط بخاطر اقامه امر به معروف و نهي از منكر بود. وي گفت امام حسين در اين مسير موفق بود و هم منكر را ريشه كن كرد و هم معروف را احيا كرد.

آيت الله موحدي كرماني در بخش ديگري از بيانات خود گفت تا امروز كه اين بار سنگين را بر دوش داشته ايم چقدر در اداي اين فريضه موفق بوده ايم و توانسته ايم منكرات را ريشه كن و يا كم كنيم؟ و آيا محاسبه و ريشه يابي درستي در اين زمينه داشته ايم. آيا مثلا در ادارات جلوي ارتشا و جلوگيري از هدر رفت بيت المال و يا عدالت در پرداخت دستمزدها كاري صورت داده ايم؟

رئيس ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان تهران در ادامه به يك روايت اشاره كرد و گفت اگر فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه اي ترك شود و مورد توجه قرار نگيرد بجاي خوبان، بدان بر جامعه حاكم خواهند شد. وي با اشاره به اينكه امام حسين عليه السلام تمام زندگي و داشته هاي خود و اهل بيتش را براي اقامه اين فريضه خرج كرد افزود ما تا كنون چقدر براي امر به معروف خرج كرده و از خود مايه گذاشته ايم؟

امام جمعه موقت تهران امر به معروف و نهي از منكر را رمز حيات دين، نظام و انقلاب اسلامي است و گفت معضلات و آسيب هاي گسترده مانند فساد، طلاق، فضاي مجازي و بدحجابي و ديگر معضلات بسيار كمر شكن است و اگر از طريق امر به معروف و نهي از منكر راه علاج و مقابله با آن تدارك نشود بسيار مشكل آفرين خواهد بود. وي گفت تقاضاي من از دست اندركاران امر اين است كه بررسي شود كه در راه اين دو فريضه اساسي چقدر توفيق داشتيم و آيا روي منكرات كار جدي كرده ايم يا نه؟ و اساسا راه كار كردن اساسي در اين حوزه چيست؟ از عواطف انساني و شور حسيني براي علاج گناه چقدر استفاده كرديم؟ امر به معروف امام حسين عليه السلام مبتني بر همين عواطف انساني بود نه سلاح و نيروي رزم و طفل شيرخوار حالا بايد ديد ما در جامعه خود چقدر از عواطف انساني در اين راستا بهره مند شده ايم؟ استفاده از عواطف انساني پس از واقعه عاشورا و در محفل يزيد هم با حماسه امام زين العابدين و زينب كبري عليهماالسلام ادامه يافت و از يزيد مقتدر و حكومتش يك چهره منفور و جنايت كار ساخت و اين چهره براي مردم هم آشكار شد و اين هنر حماسه حسيني بود. آيت الله موحدي كرماني به شخصيت هاي برجسته اي مانند شهيد حججي اشاره كرد و گفت امثال اين شهدا از رويش هاي انقلاب هستند و بايد ديد در جامعه اسلامي و انقلابي ما علي رغم اين هم مظاهر انقلابي و اسلامي چرا تا اين حد منكرات وجود دارد و راه مقابله با آن چيست؟

در ادامه اين مراسم، حكم سردار سرتيپ پاسدار محمد رضا يزدي توسط حضرت آيت الله موحدي كرماني و با حضور حجت الاسلام و المسلمين زرگر دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر كشور

و نيز سردار رحيمي فرمانده انتظامي تهران بزرگ به ايشان اعطا شد.

سخنراني سردار يزدي دبير جديد ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان تهران پايان بخش اين مراسم بود. وي گفت ما امر به معروف و نهي از منكر را از قيام سيد الشهدا عليه السلام آموخته ايم و بايد در اين مسير مجاهدت كنيم و سختي ها را بر جان بخريم. سردار يزدي ادامه داد نگاه مشفقانه در مسير امر به معروف و نهي از منكر و تذكر لساني و دوري از هرگونه اعمال سليقه فرهنگي سياسي و اجتماعي و نير اصلاح نگاه جامعه هدف در اين حوزه را بسيار مهم ارزيابي كرد. فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ ترغيب و فراگيري همه مردم در همه زمينه ها به اسلامي شدن و همصدايي در اين عرصه را بسيار اساسي دانست و گفت همصدايي به معناي تك صدايي نيست بلكه يه معناي ايجاد موجي خروشان در مقابل معضلات اجتماعي است. دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان تهران به موضوع حقوق هاي نجومي به عنوان يك منكر اشاره كرد و افزود چون در اين زمينه يك هم صدايي وجود نداشت بسرعت فروكش كرد و به جاهاي بدي كشيده شد و سياسي تلقي شد درصورتي كه همه از اين موضوع ناراحت بودند. در خصوص معضلات اداري هم نياز به هم صدايي وجود دارد.

سردار يزدي به موضوع حجاب اشاره كرد و گفت برخوردهاي ترديد آميز در اين عرصه خطرناك است. وي گفت در يك خيابان وقتي به يك خانم بدحجاب تذكري محترمانه از سوي يك جوان مومن و دغدغه مند داده مي شود كه حجاب خود را رعايت كنند متاسفانه برخورد زننده بعضا انجام مي شود و برخي به حمايت از آن خانم به تذكر دهنده اهانت مي كنند و مي گويند به تو چه ارتباطي دارد ولي چند خيابان بالاتر وقتي چند جوان اراذل و اوباش مزاحم همان خانم مي شوند و متعرض حريم خصوصي اش مي شوند همان جوانان مومن اگر با اين اراذل و اوباش مقابله كنند ممكن است در معرض آسيب و يا حتي شهادت هم قرار گيرند و اين دقتي را مي طلبد و بايد به مردم القا كرد كه اين جوانان مومن براي اصلاح جامعه و حفاظت از همان خانم به عنوان عضوي از جامعه نهي از منكر مي كنند.

سردار يزدي به معضل طلاق اشاره كرد و گفت انديشمندان غربي هم اذعان دارند كه رواج بي بند و باري در جامعه يكي از علت هاي مهم از هم گسيختگي نظام خانواده و طلاق است. وي گفت كسي كه زير آتش تهاجم و شبيخون فرهنگي است بايد كمكش كنيم و نبايد با غيض و غضب و اعمال سليقه شخصي و سياسي با اين قضيه روبرو شويم و حتما با نگاه نجات او بايد نهي از منكر كنيم و در اين مسير سخت نيازمند مساعدت و تشريك مساعي عمومي در اين عرصه هستيم و با يك گروه و مجموعه به تنهايي نمي توانيم به اين هدف دست يابيم تا انشاالله مديون خون شهدا نشويم.

در انتهاي اين مراسم از زحمات و خدمات جانباز آزاده سرافراز سردار احمد روزبهاني فرمانده اسبق پليس امنيت اخلاقي كشور و دبير اسبق ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان تهران تقدير شد.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رمضانعلی محمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
0
0
بسم الله.باسلام.چون توان دورانداختن کوه را نداشتند.انرا به قلوه سنگهای کوچک تقسیم کرده دورتر انداختنش.این داستان فعلی فریضه ای است که وجودش حیات بخش هرجامعه مرده ای میتواندباشد. فلسفه بعثت انبیا.قیام عاشورا شده درحد جوراب ومانتو واستین پیراهن. یافحاشی به رقیب .هردوجناح ومابقی دراین رابطه هیچی ندارند.چرا؟چرب وشیرین اول قی کرده افعی.والسلام.شهرک اندیشه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار