کد خبر: 873354
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
به‌‌رغم اينكه ونزوئلا داراي بزرگ‌ترين منابع نفت جهان است، رانندگان اين كشور هر روز با صف‌هاي طولاني‌تري براي خريد بنزين روبه‌رو مي‌شوند.
به گزارش رويترز، صف‌هاي طولاني در جايگاه‌هاي سوخت مشكلي بود كه به ويژه در خارج از كاراكاس، پايتخت ونزوئلا، اغلب مواقع امسال به طور متناوب تكرار شده است، اما در روزهاي اخير اين مشكل جدي‌تر شده است و در جايگاه‌هاي سوخت كاراكاس هم صفوف طولاني‌اي تشكيل شده‌، اين در حالي است كه رانندگان در شهر جنوبي پورتو اورداز به طور متوسط بايد چهار ساعت منتظر باشند تا باك‌ خودروهاي خود را پر كنند. 
نلي گوتيرز كه يك حسابدار ۳۵ ساله است مي‌گويد: من يك وقت پزشكي ضروري داشتم، اما مجبور شدم آن را كنسل كنم چراكه سوخت نداشتم و صف سوخت هم بسيار طولاني است. اينجا نه دارو هست، نه آب، نه اينترنت و سوخت هم نداريم. اين دولت تا كي ما را در اين وضعيت نگاه خواهد داشت؟
رهبران اتحاديه‌ها و كارگران پتروشيمي‌ها مي‌گويند پتروشيمي‌هاي اين كشور در پايين‌ترين سطح تاريخ خود فعاليت مي‌كنند كه علت آن تعطيلي‌هاي مداوم و تأمين نفت خام ناكافي در نتيجه افت شديد توليد است.  شركت ملي نفت ونزوئلا با كاهش شديد نقدينگي ناشي از قيمت‌هاي پايين نفت دست به گريبان است و براي پرداخت هزينه واردات سوخت جهت پر كردن جاي خالي، با مشكل مواجه است. 
در اكثر موارد اينچنيني، كمبود سوخت ظرف چند روز حل شده است، هرچند كمبود سوختي كه در ماه مارس اتفاق افتاد چند هفته طول كشيد و باعث آسيب ديدن صادرات به متحد و شريك تجاري ونزوئلا يعني كوبا شد.  طبق داده‌هاي تامپسون رويترز، ۱۴ كشتي تانكر سوخت در درياي كارائيب و بنادر ونزوئلا منتظرند تا در كل 2/4 ميليون بشكه سوخت و مواد تركيبي‌اي كه توسط شركت ملي نفت ونزوئلا سفارش داده شده است را تخليه كنند، اما اين كار هنوز به علت پرداخت نكردن هزینه‌های مربوط انجام نشده است.  قبلاً در ماه سپتامبر ۲۴ كشتي در دريا منتظر پرداخت پول خود بودند، اما حداقل شش كشتي در وضعيتي كه طوفان‌هاي اقيانوس اطلس باعث محدود شدن تأمين سوخت در جاهاي ديگر شده بود، به مقصد ديگري رهسپار شدند. بقيه هم در روزهاي اخير پس از دريافت پول خود ترخيص شدند. شركت ملي نفت ونزوئلا حالا مجبور است براي واردات سوخت خود پيش‌پرداخت كند چراكه تأخير در پرداخت‌ها باعث شده تأمين‌كنندگان اعتبار بدهي اين شركت را به حالت تعليق دربياورند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار