کد خبر: 870127
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
حمايت فدراسيون از اعتراض بازيكنان تيم ملي فوتبال
تيم ملي فوتبال ايران در سکوت محض کادر فني و بازيکنان اين تيم به کشور بازگشت. با تساوي مقابل کره‌جنوبي رکورد شکست‌ناپذيري تيم ملي کشورمان حفظ شد...
شيوا نوروزي 
 
تيم ملي فوتبال ايران در سکوت محض کادر فني و بازيکنان اين تيم به کشور بازگشت. با تساوي مقابل کره‌جنوبي رکورد شکست‌ناپذيري تيم ملي کشورمان حفظ شد و در حالي که انتظار مي‌رفت ملي‌پوشان با روحيه‌اي مضاعف خود را براي آخرين ديدار برابر سوريه و برگزاري جشن صعود با حضور هواداران آماده کنند، انتشار پستي مشترک و البته بحث‌برانگيز از سوي بازيکنان همه چيز را تحت‌الشعاع قرار داد!
 
يک روز پس از رويارويي با کره‌اي‌ها سرمربي پرتغالي در پست فيس‌بوکي‌اش باز هم از بي‌توجهي‌ها و برآورده نشدن انتظاراتش انتقاد کرد. اگرچه کارلوس کرش پيش از اين سابقه انتقادهايي بسيار تندتر هم داشته و در حقيقت گلايه‌هاي کرش جزئي از فوتبال ملي ايران محسوب مي‌شود، اما دست به يکي کردن بازيکنان در انتشار مطلبي از پيش‌تعيين شده و يکسان، اتفاقي غيرمنتظره بود؛ آنقدر غيرمنتظره که علاوه بر واکنش‌هاي داخلي، نشريه رويترز نيز به آن واکنش نشان داد و آن را عجيب توصيف کرد.
ملي‌پوشان ايران نوشتند: «کاش اينجا (ايران) هم عملکرد مسئولان مملکت و فدراسيون کره‌جنوبي را الگو قرار مي‌دادند. افسوس هيچ‌کس اينجا انگار نديد که ما مسافر جام جهاني شده‌ايم، از صدر تا ذيل! خستگي به تن اين تيم ماند. دستتان درد نکند. حالا ديگر پيروزي هم ارزشي ندارد. اينجا موفقيت هم يتيم است.»
  
هماهنگ با سرمربي؟
سرمربي تيم ملي در حالي ديروز عصباني بود و به هيچ يک از بازيکنانش اجازه مصاحبه با رسانه‌ها را نداد که همه اعضاي تيم پيش از هر اقدامي بايد با کرش هماهنگ باشند. در اين سال‌ها مرد پرتغالي به شاگردانش ياد داده که بدون اجازه او اقدامي به اسم تيم ملي انجام ندهند. موضع سختگيرانه کرش در قبال فعاليت در شبکه‌هاي اجتماعي اين شک و شبهه را ايجاد مي‌کند که اقدام مشترک با هماهنگي کامل سرمربي بوده است!
 
 بازيکنان خواهان پاداش و توجه بيشتري هستند. نکته جالب اينکه فوتباليست‌هاي ملي‌پوش برخلاف ساير ورزشکاران، مدال‌آوران و المپين‌ها به موقع پاداش‌هاي مقرر را دريافت مي‌کنند. پيروزي‌هاي داخلي براي بازيکنان 3 هزار دلار و براي سرمربي 6 هزار دلار پاداش نقدي به همراه دارد. علاوه بر اين براي بردهاي خارج از خانه نيز به ترتيب 4 و 8 هزار دلار در نظر گرفته شده است و جالب‌تر اينکه فدراسيون فوتبال براي تساوي‌ها هم نيمي از مبالغ ياد شده را به بازيکنان و سرمربي تيم ملي پرداخت مي‌کند. تمامي پاداش‌هاي اشاره شده تا پيش از رويارويي با کره در سئول پرداخت شده است. ملاقات حضوري و صميمانه با رئيس‌جمهور تنها دو روز پس از قطعي شدن صعود ايران به جام جهاني 2018 از ديگر توجهات خاص به تيم ملي فوتبال بود. با اين وجود به نظر مي‌رسد بازيكنان تيم ملي بنا به هر دليلي در اين خصوص عجله كردند. وقتي تاكنون تمامي پاداش‌ها پرداخت شده و در نهايت تلاش امكانات خواسته شده فراهم، بهتر بود به جاي صدور بيانيه مشترك قدري صبر مي‌كردند تا هم پاداش بازي خوب خود مقابل كره را دريافت مي‌كردند و هم پس از پيروزي و كسب نتيجه مقابل سوريه و شركت در جشن صعود به پاداش نهايي نيز دست پيدا مي‌كردند، نه اينكه با بيان چنين حرف‌هايي عملاً تيم  خود را وارد حاشيه كنند.
 
با تمام اين احوال سرمربي تيم ملي ديروز باز هم در حمايت از شاگردانش گفت: «افتخار مي‌کنم که چنين مرداني را در اختيار دارم. اين رشد تيمي رؤيايي و باور نکردني است. ما با هم بودن را تجربه کرديم. بازيکنان براي زندگي خود مي‌جنگيدند، آنها براي تاريخ‌ساز بودن جنگيدند، براي اعتبار و شهرت ملي و اين چيزها بسيار ارزشمند است. به نظر من حق داريم توقع داشته باشيم جهان به اين مردان ايراني توجه بيشتري داشته باشد، آنها بدون امکانات خوب و بدون توانايي مالي، بدون حمايت، کار بزرگي انجام داده‌اند. بازيکنان من با پايين‌ترين ميزان دريافتي و کمترين امکانات مي‌توانند بالاترين ميزان خروجي را داشته باشند.»
 
دولت حمايت کند
رئيس فدراسيون فوتبال از اعتراض بازيکنان به شرايط موجود خبر داشته است. با اينکه تنها دو روز تا رويارويي با تيم ملي سوريه باقي مانده، اما مهدي تاج اعتراض را حق بازيکنان تيم ملي مي‌داند: «بعد از بازي با کره در رختکن اعتراض بازيکنان ايران مبني بر عدم پرداخت پاداش را با گوش خود شنيدم و به اين عزيزان حق مي‌دهم. ما براي اينکه به جام جهاني 2018روسيه صعود کنيم، مراحل سختي را پشت سر گذاشتيم و در همين بازي با کره‌جنوبي شاهد بوديد که مسئولان فدراسيون کره و همچنين دولتمردان کره چه پاداشي براي اين بازي در نظر گرفته بودند. بهترين امکانات در انتظار برد کره بود، اما بازيکنان ما با تمام تلاش‌شان و بازي جوانمردانه کار بزرگي انجام دادند تا همچنان رکوردمان پابرجا باشد.»
 
وي ادامه داد: «در حالي‌که صعود ما به مرحله بعد مسجل شده بود، بازيکنان به همراه کادر فني براي نشان دادن نام ايران از هيچ تلاش و کوششي دريغ نکردند و وقتي 10 نفره بوديم، من با چشم خودم ديدم که از جان خود مايه گذاشتند تا دروازه ايران باز نشود. من هم به ‌عنوان رئيس فدراسيون فوتبال انتقاد بازيکنان را به جان مي‌خرم. در دوره قبل وقتي ما صعود کرديم پاداش 50 ميليوني و حواله خودرو به بازيکنان اهدا شد، آن هم با توجه به شرايط سختي که براي صعود داشتيم، ولي حالا که مقتدرانه صعود کرديم، شاهد هستيم كه پاداش بازيکنان هنوز پرداخت نشده، ‌اما اميدوارم دولتمردان وضعيت تيم ملي را در اين دوره حساس تا جام جهاني درک کنند. دولتمردان هميشه پشت جوانان و ورزش ايران بوده‌اند‌ و هميشه حمايت کرده‌اند. اميدوارم اين حمايت ادامه‌دار باشد و ان‌شاءالله پاداش بازيکنان هرچه زودتر پرداخت شود تا آنها با روحيه و قدرت خوبي در جام جهاني ظاهر شوند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار