کد خبر: 869367
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
افتتاح یک هتل و 2 مرکز اقامتی در شاهرود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در سایه خدمات ارائه شده توسط دولت تدبیر و امید، زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان سمنان فراهم شد.

حسین خواجه بیدختی در حاشیه افتتاح هتل قصر در شهر تاریخی بسطام اظهار کرد: در دولت یازدهم زمینه ایجاد انگیزه و حمایت از بخش خصوصی فراهم شد و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی این استان اعلام آمادگی کردند.

وی با تاکید بر اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه سرمایه‌گذاری کند، گفت: خوشبختانه با تدابیر دولت، بناهای تاریخی بافت‌های تاریخی استان نیز در حال مرمت و بهسازی و تعیین تکلیف هستند.

بیدختی، تغییر نگاه مالکان بناهای تاریخی در بافت‌ها را یکی دیگر از دستاوردها عنوان کرد و افزود: اینکه مالکان به فکر تخریب نیستند و حتی در زمینه مشارکت در حفظ بناهای تاریخی ترغیب شده اند، نشان دهنده تلاش‌های انجام شده در این حوزه است.

وی گفت: نتیجه این تغییر نگاه مردم، حفظ ظرفیت‌های فرهنگی است و بر این اساس به تازگی دو کاروانسرای نفیس استان در میامی و دامغان به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شدند و سرمایه گذاران در این بناها به اندازه نیمی از اعتبارات استانی و ملی سرمایه گذاری می‌کنند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود: با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری در هتل‌ها و مراکز اقامتی و ... در نتیجه ظرفیت اقامتی و فرصت‌های گردشگری در استان سمنان چند برابر شده است.

وی تاکید کرد: از ظرفیت های گردشگری اکوتوریسم این استان نیز باید بیشترین بهره برداری شود.

پیش از این نبود مجموعه‌های اقامتی از کمبودهای شهر گردشگری بسطام بود که با همت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مجموعه نفیس هتل "قصر بهرام" احداث و امروز به بهره برداری رسید.

خواجه بیدختی اضافه کرد: علاوه بر این دو مجموعه بوم‌گردی در شهر کلاته خیج " "چشمه مراد "و مجموعه بوم‌گردی "بالا محله " در شهر مجن در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

استان سمنان داراي بيش از یک هزار و 147 اثر تاريخي شناسايي شده است و تا كنون 718 اثر تاريخي، طبيعي و معنوي اين استان به ثبت ملي رسيده است.

این استان دارای 69 مرکز اقامتی شامل 12 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمانپذیر ، 37 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی ، محوطه و مجموعه گردشگری است. این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 309 تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان بیش از 2 هزار نفر شب است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر