کد خبر: 862899
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
قاسمی با اعلام خبر احضار کاردار کویت به وزارت خارجه عنوان کرد
قاسمی با اعلام خبر احضار کاردار کویت به وزارت خارجه و ابلاغ مراتب اعتراض شدید تهران به وی در پی اتهامات وارده به کشورمان، گفت: به وی گفته شد که ایران حق اقدام متقابل را در قبال کاهش کادر دیپلماتیک برای خود محفوظ می‌داند.

جوان آنلاين: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان عصر روز پنجشنبه از احضار کاردار کویت در تهران به وزارت خارجه خبر داد.

وی گفت: به دنبال ایراد اتهام‌های بی اساس از سوی مقام مسئول در وزارت خارجه کویت به جمهوری اسلامی ایران در خصوص پرونده موسوم به العبدلی، «فلاح الحجرف» کاردار کویت در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان در این خصوص به وی ابلاغ شد.

بهرام قاسمی با اعلام این خبر افزود: در این احضار که عصر امروز (پنجشنبه) انجام شد مقام وزارت امور خارجه کشورمان ضمن مردود دانستن اتهام‌های واهی مقام‌های کویتی به کشورمان گفت «جای تاسف است که مسئولان کویت در این شرایط حساس منطقه به جای تلاش در جهت کاهش تنش‌های بی حاصل و خویشتنداری در قبال فشارها و تحریکات طرف‌های ماجراجوی منطقه‌ای به این تحریک ها پاسخ داده و جمهوری اسلامی ایران را هدف اتهامات واهی قرار می‌دهند.»

قاسمی خاطرنشان کرد: این مقام  بار دیگر خطاب به کاردار کویت تاکید کرد که «جمهوری اسلامی ایران هیچگونه ارتباطی با این پرونده نداشته است و این امر در آغاز رسیدگی به این پرونده به مقام‌های کویتی نیز ابلاغ شد.» در این دیدار همچنین با یادآوری این نکته که جمهوری اسلامی ایران همواره رفتاری مسئولانه در قبال کشورهای منطقه و از جمله کویت در شرایط سخت این کشور داشته است «حق اقدام متقابل را برای کشورمان در قبال کاهش کادر دیپلماتیک دو کشور محفوظ دانست.»

کاردار کویت نیز با اظهار تاسف از تحولات اخیر به وجود آمده افزود: مطالب و موضوعات مطرح شده را در اولین فرصت به مقام‌های خود منتقل خواهد کرد.

به گزارش فارس، امروز برخی از رسانه‌ها اخباری را مبنی بر دستور دولت کویت به تعطیلی دفاتر رایزنی فرهنگی و وابسته نظامی ایران در این کشور و همچنین درخواست دولت این کشور برای کاهش تعداد دیپلمات‌های ایرانی در کویت منتشر کردند. براساس این گزارش دولت کویت از ایران خواسته که تعداد دیپلمات‌های ایرانی مشغول به فعالیت در کویت را از 19 نفر به 4 نفر کاهش دهد.

همچنین به 15 دیپلمات‌ ایرانی مهلت 45 روزه داده‌ شده که خاک کویت را ترک کنند.

به گزارش شبکه اسکای نیوز، دولت کویت این اقدام را به بهانه پرونده «گروهک العبدلی» انجام داده است؛ پرونده‌ای که کویت در آن ایران را به ارتباط با عناصر این گروهک متهم می‌کند.

بیست و دو مردادماه دو سال پیش (1394) کویت اعلام کرد یک گروهک را به همراه مقادیر زیادی اسلحه و مهمات در منطقه «العبدلی» این کشور بازداشت کرده و از آن زمان موج اتهامات علیه ایران و حزب‌الله در این رابطه آغاز شد.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
0
0
وزارت خارجه"چرا؟ برای مقابله به مثل کردن در مقابل کشوری مانند کویت"باید کاردار کویت را احضارکنید"وحق متقابل را کوشزد کنید"باید با قدرت عمل کرد "تا کشوری کوچک مانند کویت اجازه چنین برخوردی به خود ندهد. کشورمان باید بپذیرد کشورهای خلیج فارس عرب هستندو هم مذهب "همدیگر را رها
نمی کنند" ایران را بگیرند"همانگونه که می بینیم اروپائی ها امریکا را رها نمی کند "حق ایران را بپذیرند"مگر خودشان در این راه "مصلحتی اندیشیده باشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
0
0
این حاصل حمله به سفارت یک کشور همسایه است تا وقتی که تعقل وتدبیر در سیاست خارجی حاکم نشود وعده ای تندروی نادان هرکار غلط ضد منافع ملی انجام بدهند همین است آن وقت برای رفتن به حج به پای سعودی ها می افتیم التماس می کنیم ولی جلوی دوبین درشت گویی وگزافه گویی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار