کد خبر: 861855
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌ پژوهی در جمع باشکوه مردم اصفهان اعلام کرد :
مردم مؤمن ما برای حفظ فرهنگ حجاب و حیا، جوانان غیرتمند و پاک سرشت خود را به جبهه ها فرستاند و آنان شهید شدند تا احکام اسلام جاری وساری باشد

مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌ پژوهی اصفهان در اجتماع بزرگ  مردم  این شهر که به حمایت از صیانت ، حریم خانواده وعفاف وحجاب در میدان  تاریخی امام خمینی (ره) اجتماع نموده بودند ،اظهار کرد:  در دستورات  دین مبین اسلام  چهار رکن درباره حجاب و حریم حیا وعفاف آمده است که شامل شجاعت  ،همت، عدالت و عفت است که هر مسلمان باید در این چهار رکن اهتمام داشته باشد .

حجت‌الاسلام مهدی نیلی‌پوردر جایگاه پرپاشده مقابل عمارت عالی قاپو در جمع زنان و مردان غیرتمند اصفهانی گفت : امروز ما در این هوای آلوده و پر گرد وغبارجمع شدیم تا فریاد اخلاق بزنیم وبه کسانیکه  قصد کمرنگ نمودن حیا وعفت عمومی جامعه اسلامی مارا در ذهن دارند بگوئیم ما برای حفظ این دستوری که در شریعت ما یعنی عفاف و حجاب است جمع شده ایم ونمی گذاریم دشمنان جوانان دختر وپسرمان را به بیراهه بکشاند.

وی بیان داشت : اگر امروز در این مقطع از انقلاب هستیم به خاطر تعهد به این چهار عنصر اخلاقی است، دشمن در تلاش است از هر طریق نسل ما را از عناصر اخلاقی دور کند، حیا ستیزی جز برنامه‌های دشمن امروز است، حیا عامل درونی است که انسان را از خطا کردن حفاظت می‌کند.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان با بیان اینکه امروز شعار اصلی ما اخلاق است خاطرنشان کرد: پیامبر بیش از 1400 سال پیش فرمودند ممکن است جامعه دچار آسیب‌های اخلاقی شود، عنصر حیا و امانت‌داری اولین چیزهایی است که از جامعه می‌دزدند وماباید تمام‌قد برای حفظ حیا در جامعه دفاع کنیم، باید بیدار باشیم در برابر این هجمه دشمن وروی عنصر حیا کار کنیم.

نیلی‌پورخاطرنشان کرد: یکی از نقاط حمله استعمار به جامعه حیا و عفت است، حیا و عفاف و حجاب مربوط به زن و مرد است فقط بین آن‌ها تفاوت‌هایی است، مردم مؤمن ما برای حفظ فرهنگ حجاب و حیا جوانان غیرتمند خود را به جبهه ها فرستاند و آنان شهید شدند تا احکام اسلام باقی وجاری وساری باشد .

وی خاطر نشان کرد : وقتی رضا شاه خائن  براین مملکت حاکم شد حجاب و عفاف را مورد حمله قرار داد ومسیری که رضا شاه در آن حرکت کرد امروز دشمن زیباتراز آن و در همان موضوع حرکت می‌کند، ما باید یک نهضت حیا و حجاب در مقدورات خود ایجاد کنیم.

نیلی پور افزود : تجمع امروز ما رفع تکلیف نیست بلکه مسؤولیت برای ما به وجود می‌آورد و همه آحاد اعم از زن ومرد باید در جهت اعتلای فرهنگ‌ حیا سازی تلاش کنند و برنامه داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هنرمندان باید هنرشان را در خدمت تقویت حیا قرار دهند اضافه کرد: همه باید بیشتر از این برای فرهنگ حیا تلاش کنیم، تا الان برای فرهنگ حیا کم کار کردیم؛ چادر لباس دین و تقواست، چادر نماد ملی ماست و نشانه عفت وعفاف آن حوریه بهشتی  یعنی حضرت زهرا (س) است.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده ‌پژوهی اصفهان با تأکید بر لزوم کار فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: همان مقدار که دشمن برای تخریب حجاب و عفاف تلاش می‌کند ما نیز باید برای حفظ آن تلاش کنیم، همه در این رابطه مسؤول‌اند و باید تمام تلاش خود را برای رفع حملات دشمن انجام دهند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: مردان و زنان بروید و کتابهای «فرهنگ حیا» توسط عباس پسندیده و کتاب «حجاب» شهید مطهری را بخوانید تا از گمراهی و بی تفاوتی نسبت به مسائل حجاب و عفت آگاهی پیدا نمائید .

 وی در ادامه تاکید کرد : امروز این مردم در این هوای نامساعد جمع شدند واز مسؤولان  در حوزه های مختلف مطالبه دارند که چرا به گونه ایی عمل کرده اند که بی عفتی وبی حیایی دامن جامعه ما را گرفته است .

نیلی‌پور در پایان خطاب به مسؤولان گفت: به احترام این مردم و به خاطر حفظ حریم شهدا، مسؤولان با کسانی که مأمور استعمار و شیطان هستند برخورد کنید و با احساس مسؤولیت فردی و قبول مسؤولیت اجتماعی برنامه‌های نویی برای موضوع عفاف و حجاب داشته باشید.

 در پایان این مراسم حامد زمانی خواننده اشعار سیاسی وانقلابی سه سروده  با موضوع حجاب ، پایداری و شهدای مدافعین حرم اجرائ نمود .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر