کد خبر: 861191
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
مراسم تجلیل از داوران فوتبال ایران در سالن همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک برگزار شد.
به گزارش جوان آنلاین، مراسم تجلیل از داوران فوتبال ایران در سالن همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک برگزار شد.

در این مراسم برنامه‌هایی مانند تجلیل از داوران بازنشسته، تقدیر از اعضای دپارتمان داوری و داوران برتر فوتبال بانوان، داوران برتر فوتبال آقایان، کمک‌داوران برتر فوتبال آقایان و... برگزار می‌شود. همچنین در این مراسم مهدی تاج، علی کفاشیان، محمدرضا ساکت، فریدون اصفهانیان، حسن کامرانی‌فر و داوران و پیشکسوتان داوری حضور دارند.این مراسم توسط شرکت صنایع غذایی نامینو اسپانسر جامعه داوری برگزار می‌شود.

مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال در این مراسم گفت: از پیشکسوتان داوری، داوران خانم و آقا، از شرکت نامی نو، کفاشیان، ساکت، عباباف رییس حراست وزارت ورزش و ... تشکر می کنم که به جمع ما پیوستند. در بخش داوری وضع ما خوب است. ٩ داور الیت و ٩ کمک داور الیت در آسیا داریم و یعنی آسیا در تسخیر ایران و ایرانی است. این یک آمار خوب و سقف آسیا است. ٤ دوار الیت در فوتسال و ٣ داور خانم هم داریم.
او ادامه داد: هدف اصلی ما این بود در بخش‌های متفاوت رده اول آسیا باشیم. کفاشیان، ساکت و اصفهانیان در آن جمع بودند. برای هر بخش هدفی داشتیم که در داوری حاصل شده است. روزی که در سازمان لیگ بودم یک ست سیستم رادیویی خریدیم و به آقایان فغانی، سخندان و منصوری دادیم و یک سالی است که تمام داوران لیگ برتر سیستم رادویی دارند. به نظر من خیلی خوب است و الان همه داوران فوتبال و فوتسال لیگ برتری ساعت پُلار دارند. این‌ها ابزار یک داوری بهتر است. این را تهیه کردیم. در تلاش هستیم حقوق داوران را زیاد کنیم. ما ١٧ میلیارد تومان حقوق داوری می‌دهیم. گفتن آن راحت است. وقتی بودجه ما می شود ٤٨ میلیارد تومان، یک سوم را به داوران می‌دهیم.
رییس فدراسیون فوتبال گفت: با همین رقم آقای آسیا هستیم. وقتی می‌گوییم می‌خواهیم بهترین جهان باشیم در زبان است اما در عمل اول آسیا هستیم. در فوتبال ٢٣ جهان، فوتسال سوم جهان، فوتبال ساحلی سوم جهان هستیم و نوجوانان و جوانان به جام جهانی رفتیم.

او گفت: ما یک استراتژی در فدراسیون فوتبال داریم. تغییرات براساس این استراتژی است و عجله‌ای نداریم برای این کار. هر جایی لازم باشد به موقع آن را انجام می‌دهیم. تغییرات دبیرکلی فدراسیون فوتبال یک سیاست بود و به خاطر فوتبال انجام شد. در انتخابات هم قول داده بودیم. فضا به گونه‌ای پیش می‌رود که از حضور همه اعضا استفاده کنیم. دبیرکل فدراسیون مسوول بخش اجرایی است و این حق رییس فدراسیون فوتبال است که این تغییرات را بدهد. حتما هر رییس فدراسیونی در هر جایی لازم باشد نظر خود را بر اساس قانون اعمال می‌کند. این تغییر به خاطر دو، سه روز گذشته نیست. با هر دو طرفی که سمت گرفتند صحبت شد. من یادم نمی‌رود که اگر به نظر برخی سایت‌های منتقد احترام می گذاشتم باید کی‌روش را برکنار می‌کردم. تصمیم ما منطقی بود. تصمیم در فدراسیون گرفته می‌شود و به نفع فوتبال هم است.

تاج درباره علیرضا اسدی گفت: او زحمات زیادی کشید. او کارهایی را برای جامعه داوری انجام داد. آقای کفاشیان شاهد است که از هفته‌های قبل درباره این موضوع صحبت کردیم. او مشاور فدراسیون فوتبال است و در روزهای آینده به دادگاه CAS می‌رود تا موضوع عربستان را حل کند. من شک ندارم در این دادگاه پیروز می‌شویم. این را جدی می‌گویم. با مقدماتی که فراهم کردیم در موضوع عربستان پیروز می‌شویم. یک سمت AFC، ایران، عربستان و دادگاه CAS است و ثابت می‌کنیم ایران امن است و هزینه تمام بازی‌هایی که در کشور سوم انجام شده را می‌گیریم و چون AFC رای به این حکم داده غرامت را می‌دهد.

در مراسم امروز از احمد صالحی، شاهین حاج بابایی، تورج حق‌وردی، حسین طالقانی، حمید غمزه، البرز حاجی‌پور، یدالله جهانبازی و حسین شاه مرادی که در این فصل بازنشسته شدند تقدیر شد. هم‌چنین از کاوه بهمنی که به دلیل بیماری مدتی از داوری دور بود، تقدیر شد.

در ادامه مراسم از اعضای پیشین کمیته داوران یعنی صدرالدین موسوی، حبیب الله شیرازی و رامین حقیقی‌زاده تقدیر به عمل آمد.

سپس از اعضای فعلی کمیته داوران تقدیر شد. فریدون اصفهانیان، حسن کامرانی‌فر، فاطمه فهیمی، سمیه اسدزاده، شهرزاد مقدم، علی دهقان، دانیال مرادی، ایرج احمدی، منوچهر نظری و سید حسین نورانی در این بخش مورد تقدیر قرار گرفتند.
هم‌چنین در ادامه نوبت به تقدیر از داوران رسید و در ابتدا برترین‌های فوتبال ساحلی معرفی شدند. در این بخش به ترتیب نوروز آرخی سومین داور برتر، مجید کابلی دومین داور برتر و حمید مقدم متین به عنوان داور برتر انتخاب شدند.

سپس برترین‌های داوری فوتسال بانوان معرفی شدند. مهدیه رشیدی سومین داور برتر، فاطمه کمندی، دومین داور برتر و گلاره ناظمی برترین داور فصل گذشته معرفی شدند.

در بخش مردان فوتسال نیز، پژمان رضایی سومین داور برتر، وحید عرض‌پیما دومین داور برتر و محمودرضا نصیرلو به عنوان برترین داور فصل گذشته انتخاب شدند.
هم‌چنین شاهو اصلانی برترین داور چهارم شد.

در بخش کمک داور برتر فوتبال بانوان، بهاره سیفی به عنوان سومین، آرزو رضایی به عنوان دومین و انسیه مافی‌نژاد به عنوان برترین کمک داور انتخاب شدند.
در بخش برترین‌های داوری فوتبال بانوان، سرور ساعدی سومین، سلطنت نوروزی دومین و شیوا یاری برترین داور فوتبال بانوان شدند.

در بخش قرعه‌کشی نیز، به سه تن از داوران به قید قرعه سه هزینه سفر به مشهد اهدا شد.
در بخش برترین‌های کمک داوری مردان نیز ١٥ نفر نخست معرفی شدند که به ترتیب در زیر آمده است:
١٥- هادی طوسی
١٤- تورج عیوض محمدی
١٣- رحیم شاهین
١٢- سجاد طوری
١١- فرهاد مروجی
١٠- علیرضا ایلدرم
٩- حسن زهیری
٨- سعید قاسمی
٧- بابک داوری
٦- آرمان اسعدی
٥- علی میرزابیگی
٤- سعید علی نژادیان
٣- محمدرضا ابوالفضلی
٢- محمدرضا منصوری
١- رضا سخندان
در این مراسم پرچم طلایی لیگ برتر شانزهم به محمدرضا منصوری و رضا سخندان اهدا شد.

در بخش برترین‌های داوری آقایان نیز از ١٥ داور تقدیر شد:
١٥- محمدحسین زاهدی‌فر
١٤- وحید کاظمی
١٣- رضا کرمانشاهی
١٢- رضا مهدوی
١١- محمدرضا اکبریان
١٠- محمدرضا فغانی
٩- پیام حیدری
٨- حسن اکرمی
٧- حسین زرگر
٦- اشکان خورشیدی
٥- موعود بنیادی‌فر
٤- سید مهدی سیدعلی
٣- سعید حاج ملک
٢- بیژن حیدری
١- علیرضا فغانی
در این مراسم سوت طلایی فصل اخیر به علیرضا فغانی اهدا شد.
در این بخش از آرش میراسماعیلی، قهرمان سابق جدود نیز برای اهدای جوایز دعوت شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار