کد خبر: 861085
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
منتقدان شهردار، تهران را شهر سوخته مي‌نامند
در هفته‌هاي پاياني شورا و مديريت شهري عده‌اي از منتقدان همه فعاليت‌هاي شهرداري و حتي شورا را زير سؤال مي‌برند...
در هفته‌هاي پاياني شورا و مديريت شهري عده‌اي از منتقدان همه فعاليت‌هاي شهرداري و حتي شورا را زير سؤال مي‌برند و به نوعي صحبت مي‌كنند كه از شهردار پايتخت انتظار معجزات ديگري داشته‌اند. روز گذشته قاليباف با حضور در شوراي شهر گفت: اين افراد يك چيزهايي مي‌گويند كه انسان متحير مي‌شود كه چطور پاسخشان را بدهد. مي‌گويند رفته برج ميلاد را ساخته، به چه دردي مي‌خورد! تاريخ‌ها را عوض مي‌كنند !
 
 حركت‌هاي تخريبي و يكسويه براي ناديده گرفتن فعاليت‌هاي شهرداري هر روز شكل و نمود جديد‌ي به خود مي‌گيرد، عده‌اي كه خود در تصميم‌گيري‌ها در شورا حق رأي و حرف داشتند حالا به دلايل سياسي در خط مقدم تخريب در سنگر منتقدان قرار گرفته‌اند و عده‌اي ديگر نيز از بيرون بدون در صحنه بودن و اينكه از مباحث خبر درستي داشته باشند، فقط زبان به گلايه باز كرده‌اند و به زمين و زمان‌ گير مي‌دهند تا خودي مطرح كنند.
روز گذشته شهردار تهران براي چندمين بار در ميان اعضاي شورا حاضر شد تا از عملكرد يك دهه خود و كاركنانش دفاع كند‌.
 
 محمدباقر قاليباف در جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران كه در محل مجموعه باغ كتاب تهران برگزار شد، گفت: واقعيت اين است كه يكي از موضوعات مهم هر جامعه‌اي كه به عنوان وظيفه دولت‌ها نيز محسوب مي‌شود، آگاهي‌بخشي به مردم كشور است. بي‌ترديد اگر آگهي‌بخشي به مردم كشور محقق شود با كمترين هزينه و در كوتاه‌ترين زمان مي‌توانيم به موفقيت‌هاي بزرگ در همه مشكلات مردم دست پيدا كنيم. قطعاً زندگي خوب براي مردم فراهم شدن وضعيت مناسب در دو بعد مادي و معنوي زندگي آنهاست.
قاليباف منتقدانش را در مورد ساخت و سازها مخاطب قرار داد و گفت: يك چيزهايي مي‌گويند كه انسان متحير مي‌شود كه چطور پاسخ‌شان را بدهد. مي‌گويند رفته برج ميلاد را ساخته، به چه دردي مي‌خورد! تاريخ‌ها را عوض مي‌كنند وقتي ما وارد شهر تهران شديم، برج ميلاد همچون يك ميله نيمه كاره وسط شهر رها شده بود؛ آن وقت پل طبيعت تفكر شماست و آن ميخ نيمه كاره تفكر ما بود؟ اشكالي ندارد ما صبور هستيم.  وي با تأكيد بر اينكه شوراها مردمي‌ترين نهاد در كشور هستند، افزود: متأسفانه در كشور ما رويكردي به شهرداري‌ها مبني بر خدماتي بودن وجود دارد كه صرفاً به دنبال يك انزوا و خدمات‌بخشي در شهر از سر اضطرار هستيم. در دوره‌هاي گذشته شورا و مديريت شهري همه حركت‌ها مبتني بر انسان‌محوري بوده است و در دوره اخير اين كار از پايين‌تـرين سطح يعني محله‌محوري دنبال شده و اين موضوع تنها مختص شهرداري تهران است و در هيچ يك از شهرداري‌هاي ديگر كشور مشاهده نمي‌شود.
  
ما بالاجبار براي اين حجم از ماشين‌ها راه مي‌سازيم
شهردار تهران خطاب به افرادي كه از ساخت اتوبان‌ها انتقاد مي‌كنند، گفت: اگر در شهر مديريت يكپارچه شهري اعمال مي‌شد، بسياري از اين مشكلات حل مي‌شد، در حالي كه اجازه نمي‌دهند و بدون هيچ هزينه‌اي روزي هزار ماشين به اين شهر اضافه مي‌شود ما بالاجبار براي اين حجم از ماشين‌ها راه مي‌سازيم. چالش اساسي شهر تهران، چالش مديريتي و عدم برقراري مديريت يكپارچه شهري است.
 
قاليباف با اشاره به ساخت باغ كتاب بيان كرد: امروز در سراي محله براي كودكان و نوجوانان، خانه كودك و خانه اسباب‌بازي ساخته شده و در همين مسير در خانه‌هاي فرهنگ و فرهنگسراها و نهايتاً باغ كتاب فضايي براي رشد علمي آنها در نظر گرفته شده است.
وي با اشاره به سخنان خود در افتتاح مراكز تئاتر خاوران گفت: كساني كه ساليان سال در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامي بودند بايد قضاوت كنند كه آيا اقتصاد فرهنگ را شهرداري تهران در اين شهر متحول كرده است يا خير؟ امروز تهران 400 كتابخانه دارد كه از اين تعداد 75 كتابخانه به صورت شبانه‌روزي فعاليت مي‌كنند. تپه‌هاي عباس‌آباد به يك مركز بزرگ فرهنگي و تفرجگاهي براي شهروندان تبديل شده است.  شهردار تهران افزود: بيشترين امكانات و پول را در كشور داريم، اما بحران ما در حوزه مديريت است. اين مديريت در همه حوزه‌ها به يك چالش تبديل شده است.  وي با تأكيد بر اينكه در دوره چهارم مديريت شهري و شوراي اسلامي شهر تهران برنامه‌ريزي دقيقي همراه با يك خرد جمعي در حوزه عدالت اجتماعي صورت پذيرفت، افزود: در اين دوره عدالت اجتماعي و عدالت‌محوري مدنظر قرار گرفت به شكلي كه به توسعه زيرساخت‌ها در جنوب شهر نيز توجه ويژه‌اي شد كه از جمله آنها مي‌توان به عدم اخذ پول براي صدور پروانه بافت‌هاي فرسوده اشاره كرد.  وي تأكيد كرد: افتخار اين دوره مديريت شهري اين است كه امورات شهر در همه حوزه‌ها با هم پيش برده شد،  به شكلي كه شاهد پيشرفت در حوزه‌هاي عمراني، اقتصادي و فرهنگي به صورت همزمان بوديم و در اين توسعه مناطق جنوبي شهر نيز مدنظر قرار گرفت.  شهردار تهران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود خطاب به اعضاي شوراي پنجم و مديريت شهري آينده گفت: در خدمت همه دوستان در شوراي پنجم و مديريت شهري آينده هستيم و هر كاري كه از دستمان بر بيايد و بخواهند حتماً انجام خواهيم داد.  در ادامه اين جلسه نيز بسياري از اعضاي شوراي شهر به دفاع از عملكرد قاليباف طي دوره مديريتي‌اش پرداختند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار