کد خبر: 861012
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
آخرین بازی لیگ برتروالیبال بانوان

نایب رییس فدراسیون والیبال بانوان بر این باور است که با توجه به مدت زمان کم تیم ملی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و آسیب دیدگی چند تن از ملی پوشان نباید انتظار از تیم ملی بالا برود.

به‌ گزارش ‌ایسنا، فریبا صادقی ، نایب رییس والیبال بانوان در حاشیه برگزاری تمرین تیم‌ ‌ملی والیبال برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در جمع خبرنگاران درباره حضور تیم‌ ‌ملی پیش از رقابت‌های قهرمانی آسیا در ویتنام، بیان‌ کرد:  درخواست چهار دیدار تدارکاتی را با تیم‌ ‌ملی ویتنام داده‌ایم. تیم‌ ‌ملی با 16 بازیکن 29 تیر ماه در ویتنام حضور خواهد داشت و تا ششم مرداد ماه اردوی مشترک با ویتنام را خواهیم داشت.

صادقی در ادامه درباره تیم‌ ‌ملی والیبال بانوان، بیان‌ کرد: به دلیل این که تیم بانک سرمایه به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا حضور داشت و ترکیب اصلی تیم‌ ‌ملی را تشکیل می داد بعد از آمدن بانک سرمایه به کشور و ریکاوری دو هفته‌ای استارت تیم‌ ‌ملی را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی را زدیم.

او افزود: با توجه به این که حدود دو ماه نیاز به تمرین بود، برنامه تمرینی خود را برنامه‌ریزی کردیم و به دلیل کم بودن زمان نتوانستیم از مربی خارجی استفاده کنیم و به همین دلیل از گزینه داخلی استفاده کردیم.

نایب رییس والیبال بانوان در ادامه با اشاره به بحث جوانگرایی، خاطر نشان کرد: تغییر در کادرفنی و جوانگرایی در تیم‌ ‌ملی داشتیم. ان‌شاء‌الله در مدت زمان طولانی بتوانیم برای حضور در رقابت‌های آینده استفاده از گزینه خارجی اولویت ما است.

صادقی درباره  المپیک جوانان و برنامه فدراسیون در این زمینه،  بیان‌ کرد: فدراسیون جهانی تا به این لحظه نامه مذکور را به ما ارسال نکرده است. در جلسه‌ای که با داورزنی برگزار کردیم، نظر بر این بود که استارت تیم‌ ‌ملی را امسال بزنیم تا استفاده لازم را از مدت زمان طولانی داشته باشیم.

نایب رییس والیبال بانوان در پاسخ به این سوال که باشگاه‌های جدید به لیگ برتر والیبال اضافه خواهند شد، آیا مجاز خواهند بود در بخش بانوان نیز تیمداری کنند یا خیر، پاسخ داد: بحثی که ما داشته‌ایم این است که بتوانیم با تخفیف چند درصدی مالیاتی که فدراسیون از تیم‌ها دریافت می‌کند و  در صورت موافقت داورزنی مقدار این درصد مالیاتی را افزایش دهیم تا بتوانیم تیم‌ها را تشویق به تیم داری در بخش بانوان کنیم.

صادقی درباره پیش‌بینی خود از رقابت‌های قهرمانی آسیا، بیان‌ کرد: تیم‌ ‌ملی دو بازیکن از جمله شیخی و نیلوفر ابراهیمی را که از بازیکنان با تجربه هستند را در اختیار ندارد،  ولی با توجه به جوانگرایی که در تیم‌ ‌ملی به وجود آمده است ان‌شاء‌الله جوانان ما جایگزین خوبی برای آنها خواهند شد. تیم تایلند یکی از تیم‌های بسیار قوی در گروه ما است. در بازی با چین تایپه سابقه برد و باخت را داریم و هدف ما از تمرینات پیروزی مقابل چین تایپه است و ا گر ملی‌پوشان تلاش خود را کنند چرا نباید بتوانیم تیم چین تایپه را شکست دهیم و جزو هشت تیم صعود کننده باشیم؟

فریبا صادقی در ادامه با بیان این که نباید انتظارات از تیم‌ ‌ملی بالا برود، گفت‌: با توجه به این که مدت زمان کمی برای آماده سازی در رقابت‌های قهرمانی آسیا را داشتیم و همچنین آسیب چند تن از بازیکنان تیم‌ ‌ملی نباید انتظارات از تیم‌ ‌ملی والیبال بانوان بالا برود. ما تلاش خود را برای حضوری موفق انجام خواهیم داد.

نایب رییس فدراسیون والیبال بانوان در پاسخ به این سوال که داورزنی از نتایج کسب شده در بخش بانوان رضایت کافی را ندارد، پاسخ داد: بخشی از نارضایتی داورزنی مربوط به فعالیت‌ها در استان‌ها می‌شود که با توجه به این که استان‌ها زیر مجموعه ما هستند باید در بحث پایه بیشترین کمک را کنند، اما متاسفانه در بخش استان‌ها فعالیت‌های لازم صورت نمی‌گیرد. بیشتر صحبت داورزنی یک اخطار برای تیم‌ ‌ملی در سال‌های آینده است و انتظار داورزنی از تیم‌ ‌ملی والیبال بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا فیلیپین حضور خوب ملی‌پوشان و همچنین بحث جوانگرایی تیم‌ ‌ملی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار