کد خبر: 859112
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
تیم ملی بسکتبال جوانان ایران

فدراسيون جهاني بسكتبال در گزارشي به وضعيت تيم ملي جوانان ايران در مسير جام جهاني مصر پرداخت.

به گزارش ايسنا، در گزارش فيبا به شرايط ملي‌پوشان ايران در آستانه سيزدهمين دوره جام جهاني پرداخته شده‌ كه به شرح زير است:
تيم ملي جوانان ايران همه بازيكنان كليدي‌اش را در جام جهاني بسكتبال خواهد داشت. 8 نفر از 9 بازيكن امتيازآور ايران در قهرماني آسيا به مصر اعزام مي‌شوند و در جام جهاني به ميدان مي‌روند.
محمدحسين جعفري كه امتيازآورترين بازيكن ايران در قهرماني آسيا به ميزباني تهران بود در كنار اميرحسين خندان‌پور بهترين ريباندر تيم ملي در تركيب ايران حضور دارند. همچنين اميرحسين آذري كاپيتان تيم ملي نيز كه در دوره گذشته جام جهاني بازي كرده تيم رضا نوري را همراهي خواهد كرد.
جعفري در شرايطي در جام جهاني جوانان به ميدان مي‌رود كه امسال تجربه حضور در تيم بزرگسالان ايران را نيز بدست آورد و در رقابت‌هاي قهرماني غرب‌آسيا به ميدان رفت. احسان صمدي ديگر بازيكن جوان هم در غرب‌آسيا حضور داشت.
چهار بازيكن ايران در رقابت‌هاي قهرماني آسيا آمار دو رقمي داشتند كه در ميان آنها اميرحسين خندان‌پور با ميانگين 11 امتياز، 10.3 ريباند و 2.4 بلاك شات دبل دبل داشت. اميرحسين رضايي‌فر هم كه متولد سال 2000 است ميانگين 5.5 امتياز، 6.8 ريباند و 1.5 بلاك شات ثبت كرد.
ابوالفضل سيدي اصلي‌ترين بازيكن رضا نوري است كه در جام جهاني حضور ندارد. او بيشترين پاس منجربه گل در قهرماني آسيا را داشت اما سه مسابقه آخر اين تورنمنت را از دست داد و حالا در جام جهاني نيز بازي نخواهد كرد. ايران در اين تورنمنت با ايتاليا،‌ آمريكا و آنگولا در گروه چهارم قرار دارد.
بهترين عملكرد ايران در جام جهاني به سال 2013 برمي‌گردد كه در پراگ به مقام يازدهم جهان رسيدند. حالا ايران اميدوار است كه بتواند در اين تورنمنت بزرگ خودي نشان دهد و برنامه آماده سازي خوبي پشت‌سر گذاشته‌است.
ميثم عابدي، محمدرضا بهرام‌زاد و فرشاد غلامي نخستين تورنمنت بين‌المللي خودشان را تجربه مي‌كنند. عابدي كه متولد 1999 است با قامت 213 سانتي‌متر قطعا مي تواند كمك زيادي به نوري در جام جهاني بكند.
انتهاي پيام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار