کد خبر: 858962
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹
سخنگوي كميسيون امنيت ملي:
توقف صدور ويزاي امريكا براي ايرانيان، محدوديت جديدي در فضاي پسابرجام است كه نقض فاحش برجام محسوب مي‌شود.
سيدحسين نقوي حسيني، سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس درخصوص فرمان اجرايي ترامپ مبني بر توقف صدور ويزا و لغو آن براي اتباع ايراني و چند كشور ديگر اظهار كرد: ترامپ رويكردي نژادپرستانه دارد كه سبب متضرر شدن اين كشور خواهد شد؛ به خصوص اينكه تاكنون با اقدامات بسياري كه عليه مسلمانان داشته، اعتراض و حساسيت آنها را برانگيخته است.
 
نماينده مردم ورامين در مجلس شوراي اسلامي با يادآوري اينكه در قرون وسطي كشورها برخوردي نژادپرستانه و با توجه به نوع مذهب با ساير ملت‌ها داشتند، گفت: از آنجايي كه ملت‌ها امروز رفتارهاي تبعيض‌آميز نژادي و قوميتي را نمي‌پذيرند، سياست امريكايي‌ها به بن بست خواهد رسيد.
 
وي توقف صدور ويزاي ايرانيان را نقض صريح برجام دانست و افزود: در فضاي پسابرجام هيچ كدام از كشورهاي طرف مذاكره نبايد عليه ايرانيان محدوديت و تحريم‌هاي جديد اعمال كنند.
 نقوي حسيني همچنين توقف صدور ويزا را خلاف تمامي كنوانسيون‌هاي بين‌المللي و قوانين مراودات بين كشورها عنوان كرد و ادامه داد: توقف صدور ويزا نوعي نقض حقوق بشر است كه با تمامي ادعاها و اظهارات سران امريكايي در خصوص رعايت حقوق بشر تضاد دارد. سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: به رغم توصيه تأكيد ما براي سفر نكردن شهروندان خود به امريكا، بسياري از رفت و آمدها ميان دو كشور به دلايل مسائل علمي، تحقيقاتي و دانشگاهي بوده كه نبايد مانعي براي آن صورت مي‌گرفت.
ديوان عالي امريكا روز دوشنبه با اجراي بخش‌هايي از فرمان دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري اين كشور در زمينه محدوديت ورود ‏اتباع كشورهاي مسلمان به ايالات متحده، موافقت كرد. ‏ ‏هدف از فرمان اجرايي ترامپ، جلوگيري از ورود اتباع ايران، ليبي، سومالي، سودان، سوريه و يمن به امريكا براي 90 روز و ‏ايجاد مانع براي آوارگان به منظور سفر به ايالات متحده به مدت 120 روز عنوان شده است‎. در فرمان اوليه‌اي كه سال گذشته به امضاي ترامپ رسيد، عراق نيز در زمره كشورهاي ممنوعه قرار گرفت، اما بعداً از اين ‏‏فهرست حذف شد. ‏
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار