کد خبر: 857453
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
قاليباف: عده‌اي به دنبال ضايع كردن فرهنگ و دستاورد يك ملت و شهر هستند
پس از پايان انتخابات حالا منتقدان با چشم‌هاي بسته تمامي پروژه‌هاي شهري را از دم و به‌خصوص متروي پايتخت را به باد انتقادات تند و بي‌پايه و اساس گرفته‌اند.
نویسنده: بيژن يانچشمه

پس از پايان انتخابات حالا منتقدان با چشم‌هاي بسته تمامي پروژه‌هاي شهري را از دم و به‌خصوص متروي پايتخت را به باد انتقادات تند و بي‌پايه و اساس گرفته‌اند. ايراد‌هاي بني‌اسرائيلي براي عظيم‌ترين پروژه شهري در حالي صورت مي‌گيرد كه منتقدان به بهانه‌هاي واهي درصدد هستند تا از شهردار تهران كه به تنهايي بدون كمك مالي دولت در احداث و توسعه مترو گام‌هاي بلندي برداشته است تا شهر و شهروندان را از آلودگي و ترافيك نجات دهد، انتقام‌گيري سياسي كنند. در روز‌هاي گذشته، افتتاح خطوط جديد و ايستگاه‌ها‌ي مترو سبب شده است تا زنجيره‌اي از هجمه‌ها به سوي شهرداري نشانه رود. شهردار تهران روز گذشته اين‌گونه رفتار‌ها را بي‌انصافي و سياه‌نمايي خواند و گفت: اينكه بخواهيم يك كاري را ضايع كنيم، ضايع كردن يك فرد نيست، بلكه ضايع كردن فرهنگ و دستاورد يك ملت و شهر است.
 
آلودگي و ترافيك دست به دست هم داده‌اند تا سلامت شهروندان را به خطر بيندازند. در اين ميان تنها راهكار موجود تكميل شبكه حمل و نقل عمومي به ويژه توسعه مترو است. احداث دهها كيلومتر مترو در تمامي جهات جغرافيايي پايتخت سبب كاهش مصرف سوخت و كاهش هزينه‌ها و كاهش آلودگي زيست شهري شده است، اما منتقدان تازه به دوران رسيده كه از دور دستي بر آتش دارند، از هر دري براي انتقاد استفاده مي‌كنند و با چشمان بسته پروژه‌هاي شهري به‌خصوص مترو را به رگبار تهمت‌هاي ناروا مي‌بندند. گويا اين افراد با نيت كوبيدن شخص شهردار تهران‌، همه پروژه‌هاي شهري را كه در حال ارائه خدمت به شهروندان است، تخطئه مي‌كنند؛ ظاهراً اين عده از خدمت‌رساني به مردم دردشان آمده است، چون مي‌دانند اين حجم از خدمت تنها از مديريت جهادي برمي‌آيد، نه مديريت سياسي و پشت‌ميزنشيني تكنوكراتي. در اين ميان اعضاي شوراي شهر هم در سكوت معنادار با منتقدان همراهي مي‌كنند.  بسياري از صاحب‌نظران معتقد هستند كه در شهرهاي متراكم و فشرده، افتتاح پروژه‌ها بايد در چندين جبهه و به مرور زمان احداث و توسعه يابد. خط 7 مترو بدون كمك دولت با سختي‌هاي بسيار آماده بهره‌برداري شده است. اينكه انتظار داشته باشيم يك خط عظيم مترو يكجا احداث و توسعه يابد، انتظار بجا و معقولي نيست؛ در تمام دنيا هم رو‌ش بهره‌برداري از پروژه‌هاي بزرگ به صورت پلكاني صورت مي‌گيرد، در كشور ما هم كارشناسان از اين نرم جهاني پيروي مي‌كنند.
  
سياه‌نمايي به هر شكل ممكن
 تغيير زاويه نگاه به پروژه‌هاي شهري در حالي به حرف‌هاي ناروا در اين روز‌ها ختم مي‌شود كه اعضاي شوراي پنجم به جاي همراهي فقط سنگ‌اندازي مي‌كنند. به هرحال پروژه مترو با تمام مشكلات و سنگ اندازي‌ها همچون گذشته در حال توسعه و احداث است اين در حالي است كه جهانيان به سرعت عمل در احداث متروي تهران بار‌ها اعتراف كرده‌اند و‌لي منتقدان داخلي چشم خود را به جهات مثبت مترو بسته‌اند و با ايرادات بي‌منطق فقط در صدد ايجاد جو متشنج هستند و هيچگاه سؤال نكرده‌اند اگر مترو با اين سرعت احداث نمي‌شد الان همين افراد شهرداري را به خاطر كندي در عملكرد مؤاخذه مي‌كردند يا اينكه اوضاع محيط‌زيست و ترافيك تهران به چه صورتي بود و...
  
جابه‌جايي چندين ميليون نفر در خطوط مترو به دور از ترافيك
روز گذشته شهردار تهران در مراسم افتتاح ايستگاه متروي محلاتي سياه‌نمايي منتقدان را بي‌انصاف عنوان كرد و گفت: بي‌مهري دائم دولت به مترو همچنان ادامه دارد. قاليباف با اشاره به حواشي خط ۷ مترو با بيان اينكه سياه‌نمايي عليه كارها بي‌انصافي است، تصريح كرد: اينكه بخواهيم يك كاري را ضايع كنيم، ضايع كردن يك فرد نيست، بلكه ضايع كردن فرهنگ و دستاورد يك ملت و شهر است. شهردار تهران گفت: بعضي از خدمات نيز مربوط به شهرداري نيست، ولي اين خدمات نيز ارائه مي‌دهد. هنگامي كه در كوچه پس‌كوچه‌هاي جنوب شهر مراجعه مي‌كنيد، مردم مي‌گويند برق نداريم، خانه بهداشت نداريم، فاضلاب نداريم و آيا بنده مي‌توانم بگويم به عنوان شهردار اين معضلات در حوزه اختيارات من نيست؟
 
قاليباف افزود: متروي تهران 70 كيلومتر بوده كه تا پايان اين دوره به 300 كيلومتر افزايش مي‌ِيابد. اگر چند سال گذشته عنوان مي‌شد كه از شهرك محلاتي به جاده ساوه مترو زده مي‌شود، بعضي‌ها يك شوخي بزرگ مي‌دانستند.  وي افزود: هم اكنون ايستگاه‌هاي ما اين ظرفيت فني را دارد كه در هر 2/5 دقيقه يك قطار از ايستگاه عبور كند. شهردار تهران افزود: در طول 12 سال گذشته به خاطر مشكلات مالي كه دولت‌ها داشتند به عهد خود در متروي تهران عمل نكردند.
  
جابه‌جايي 13 ميليون مسافر با كاهش سر فاصله حركت مترو
قاليباف گفت: اينكه مي‌گويند در حوزه حمل‌ونقل كار نشده است، يعني چه؟ 70 كيلومتر مترو به 300 كيلومتر بدون حمايت‌هاي دولتي افزايش يافته است.  وي خطاب به دولت گفت: در ساخت تونل كمك نكردند ولي اميدواريم در خريد واگن به وعده‌هاي خود عمل كنند. پول ما به سمت كارهاي ساخت مترو رفت و متروي تهران هم اكنون بزرگ‌ترين واگن‌سازي را در كشور دارد، ولي ساخت مترو مهم‌تر از ساخت واگن است. شهردار تهران افزود: در صورتي كه هر 2/5 دقيقه يك قطار عبور كند، روزانه بيش از 10 تا 13 ميليون مسافر در تهران با مترو جابه‌جا خواهند شد و با اجراي طرح‌هاي زوج و فرد و ترافيك نيز مردم مشكلي در تردد نخواهند داشت.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
1
0
چرا روزنامه های حامی دولت اخبار مربوط به برجام را به شدت سانسور خبری کردند وبا فرافکنی امروز برای انحراف اذهان عمومی دوباره سراغ احمدی نژاد بیچاره رفتند.اگر احمدی نژاد نبود چکار می خواستند بکنند
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
0
0
اگر محسن هاشمی و یا افرادی در رده ایشان بخواهد شهردار تهران شود"چرا؟ قالیباف رانکوبند"شاید فرجی برای فرد جایگزین
"که هیچوقت در حد واندازه مدیریتی قالیباف نخواهدبود"باز بشود"
اما حدو اندازه جایگزین در شهرداری"از جانب انان چیزی بیش از حد کرباسچی شهردار سابق نخواهد بود"که بابت تخلفات مالی زندانی کشید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار