کد خبر: 853315
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
آیت الله مجتهدشبستری:
امام جمعه تبریز گفت: کمک به نیازمندان و ساخت اماکن درمانی و بهداشتی عبادتی شایسته و عملی خداپسندانه است و بانوان در این زمینه با عواطف انسان دوستانه و اسلامی خود وارد شده‌اند که باید هدایت و حمایت شوند.
آیت الله مجتهدشبستری  در همایش خیران سلامت آذربایجان‌شرقی که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تمام خیران مشمول اجر معنوی و پاداش خداوند هستند اما خیران سلامت از پاداش مضاعف برخوردارند چون برای نجات جان انسان‌ها تلاش می‌کنند.

نماینده امام خامنه‌ای (دام ظله) در استان، بزرگترین و پرفضیلت‌ترین نعمت الهی را طبق متون دینی، نعمت سلامت و صحت بدن عنوان کرد و ابراز داشت: در بعضی از روایات نیز «الصّحّه افضل النّعم» گقته شده یعنی خداوند متعال این همه نعمت‌های مادی و معنوی را برای بشر ارزانی داشته؛ اقتصاد خوب، علم مفید، معنویات و عبادات و از همه اینها بالاتر نعمت سلامت است.

آیت‌الله مجتهد شبستری در ادامه افزود: تا سلامت و صحت بدن نباشد هیچ‌کدام از برنامه‌های مادی و معنوی قابل اجرا نیست. اگر بخواهیم اقتصاد خوبی داشته باشیم و چرخ‌های اقتصاد مملکت بچرخد، احتیاج داریم به اینکه کارگران و کارفرمایان از نعمت سلامت برخوردار باشند تا بتوانند فعالیت کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، لازمه تعلیم و تعلم را داشتن سلامت جسمی و روانی دانست و تصریح کرد: اگر بخواهیم از نظر علمی پیشرفت بکنیم لازم است برای تعلیم، اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و برای تعلم دانشجویان و طلاب عزیز از نعمت سلامت و صحت بدن برخوردار باشند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به متون دینی گفت: سهیم شدن در کمک به سلامت فرد یا افرادی از جامعه موجباب بهشتی شدن را فراهم می‌سازد یعنی مستلزم رفتن انسان به بهشت در مساعدت و کمک به دیگران است. در بعضی از روایات می‌خوانیم که ثواب کمک به یک فرد مریض بالاتر از کمک به ساخت یک مسجد و یا یک مدرسه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، داشتن انگیزه الهی در عبادات را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: درباره فلسفه روزه یکی از فوائد قهری روزه گرفتن، صحت بدن است و از خواص مهم نماز داشتن تحرک است البته باید در عبادت انگیزه الهی وجود داشته باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دولت به تنهایی توانایی رفع کمبودها در حوزه بهداشت و درمان را ندارد، ابراز داشت: وضعیت بودجه کشور و تعداد درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها مشخص است، خیلی کمبود داریم البته طرح تحول نظام سلامت که توسط دولت محترم انجام گرفته جای تقدیر و تشکر دارد، همین که در بیمارستان‌های دولتی بیشتر بودجه درمانی را دولت می‌پردازد و از طریق بیمه هزینه‌های درمانی پرداخت می‌شود، خوب است و امیدواریم ادامه داشته باشد.

وی در ادامه خواستار مساعدت خیران نسبت به بهداشت و درمان شد و اظهار داشت: دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات مردم نیست، در خیلی از بخش‌ها و روستاها با کمبود بیمارستان و درمانگاه مواجه هستیم.

آیت‌الله مجتهد شبستری با بیان اینکه خیران سلامت عنوان جامعی است، خاطرنشان کرد: از پیشگیری گرفته تا ساخت درمانگاه و بیمارستان، کمک نقدی به نیازمندان و خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌ها یکی از مصادیق خیر است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه عمل خیر افرادی که در حوزه سلامت فعالند، از اهمیت و فضیلت بیشتری برخوردار است، خاطرنشان کرد: کمک به نیازمندان و ساخت اماکن درمانی و بهداشتی عبادتی شایسته و عملی خداپسندانه است و بانوان در این زمینه با عواطف انسان دوستانه و اسلامی خود وارد شده‌اند که باید هدایت و حمایت شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر