کد خبر: 851348
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹
طي سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب روند ارتقاي توان دفاعي ما همواره ادامه داشته و قدرت بازدارندگي امروز ما قابل قياس با گذشته نيست.
به گزارش فارس، پنجمين همايش ملي شناورهاي تندرو توسط انجمن علمي پژوهشي دريايي، دانشگاه صنعتي مالك اشتر و سازمان صنايع دريايي و با حضور جمعي از فرماندهان، مسئولان، پژوهشگران و مديران شركت‌هاي خصوصي و دانش‌بنيان در دانشگاه صنعتي مالك اشتر برگزار شد.
دريادار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه در آيين اختتاميه اين همايش، ماهيت دعواي ايران و امريكا را حق و باطلي توصيف و تصريح كرد: تا زماني كه جبهه حق بر آرمان‌ها و اهداف خود پافشاري كرده و باطل بر روال غلط خود باشد، اين تقابل پايان نمي‌پذيرد. وي با بيان اينكه تا وقتي حق و باطل وجود دارند، تهديد براي جبهه حق نيز وجود دارد، گفت طي سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب روند ارتقاي توان دفاعي ما همواره ادامه داشته و به فضل الهي توان بازدارندگي امروز ما به هيچ وجه قابل قياس با گذشته نيست. فدوي در ادامه خاطرنشان كرد: ايجاد قدرت بازدارندگي ما به گونه‌اي بوده است كه امريكايي‌ها از مدتي پيش اعلام كردند به دنبال ايجاد تواني هستند كه در برابر ايران بازدارنده باشد. اذعان به توان بازدارنده ايران كلامي نيست كه از زبان يك انسان عادي جاري شود بلكه وزير دفاع وقت امريكا اين سخن را بيان كرده است. فدوي در ادامه تأكيد كرد: در موضوع شناورهاي تندرو ما در سال‌هاي 65 و 66 كار خود را با سرعت 20 نات آغاز كرديم، اما طي اين سال‌ها با همت و كار جهادي صورت گرفته به سرعت‌هاي بسيار بالاتر رسيده‌ايم.
فرمانده نيروي دريايي سپاه از شناور بالگردبر شهيد ناظري به عنوان شناوري بومي با قابليت‌هاي عملياتي و ويژگي‌هاي كاربردي و قابليت دريانوردي بالا ياد كرد و گفت: اين شناور در سازمان جهاد خودكفايي طراحي و با استفاده از ظرفيت و پتانسيل نيروهاي جوان خلاق و صاحب ايده‌هاي نو ساخته شده است. فدوي در پايان تصريح كرد: ما در يك مسابقه پرسرعت با دشمن قرار داريم كه توقف‌پذير نيست و براي تحقق اهدافمان بايد راه‌هاي ميانبر را پيدا كرده و طي كنيم كه بحمدالله در بسياري از روندها اين مسير را دنبال كرده و جلو افتاده‌ايم. بنا بر اين گزارش، پنجمين همايش ملي شناورهاي تندرو با هدف تبادل دانش و تجربيات پژوهشگران، صنعتگران و كاربران در حوزه شناورهاي تندرو، تبيين راهبردها، رويكردها و مدل‌هاي كسب و كار در حوزه شناورهاي تندرو و كمك به ارتقاي سطح دانش و فناوري مرتبط با حوزه شناورهاي تندرو در چهار محور «راهبردي»، «تاكتيكي»، «تكنيكي» و «ايده‌پردازي» به انجام رسيد. در اين همايش از ميان 204 اثر ارسال شده به دبيرخانه، پس از انجام مراحل داوري 129 مقاله در كميته علمي مورد پذيرش قرار گرفت. در پايان اين مراسم از چند جلد كتاب همايش رونمايي شد و برگزيدگان با اهداي لوح سپاس و هدايايي تجليل شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار