کد خبر: 850739
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
منصور ابراهیم زاده

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در ذوب آهن درباره عملکرد نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا و کیفیت لیگ برتر و لیگ دسته اول صحبت کرد.

منصور ابراهیم زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا، اظهار کرد: آن طور که من در بازی پرسپولیس و الوحده دیدم به نظرم رسید که در نیمه اول بازیکنان پرسپولیس حواسشان به واکنش هواداران بود، چون وقتی در بازی همزمان، الهلال گل می زد آنها خوشحالی می‌کردند و این باعث شده بود که پرسپولیسی‌ها در نیمه نخست با استرس بازی کنند.

او ادامه‌ داد: استرس بازیکنان باعث شد که وقتی دو بر صفر جلو بودند بازی به تساوی کشیده شود اما در نیمه دوم و با توجه به این که الهلال از حریف خود پیش بود، پرسپولیس هم بهتر بازی کرد و حقش بود که برنده شود. بازیکنان انگیزه زیادی برای پیروزی داشتند.

ابراهیم زاده درباره عملکرد ذوب آهن در بازی با الاهلی عربستان هم گفت‌: من در بازیکنان ذوب آهن احساس خستگی را دیدم. کمتر پیش آمده که ذوب آهن در زمین خودش نتواند خوب دفاع کند. به نظر می‌رسید که بازیکنان در بازی دیروز (دوشنبه) کمتر به دفاع کردن پرداختند. آنها خسته و فرسوده شده بودند به ویژه‌ این که بازی آخرشان در لیگ برتر بسیار مهم بود، چون باید چهارم می‌شدند تا بتوانند شانس صعود دوباره به آسیا را داشته باشند. 

او ادامه‌ داد: آن چه که در بازی ذوب‌آهن محسوس بود، احساس خستگی بود وگرنه ذوب آهن همیشه خوب بازی کرده است. حالا این تیم باید فینال جام حذفی را نگاه کند و امیدوار باشد که تراکتورسازی پیروز شود.

ابراهیم زاده که با ذوب آهن سابقه نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را دارد، درباره عملکرد این تیم در طول فصل شانزدهم لیگ برتر هم گفت‌: با توجه به مسیری که ذوب آهن از دو سال پیش آغاز کرد انتظار می‌رفت اکنون شرایط خیلی بهتری داشته باشد. این آرزو و امید اکثر مردم اصفهان بود. اتفاقاتی در درون تیم رخ داد و تغییراتی در کادرفنی ایجاد شد که اینها در کنار آسیب‌دیدگی‌ چند بازیکن باعث شد ذوب آهن آن طور که می خواست به نتیجه‌ نرسد اما همیشه ذوب آهن خوب بازی می‌کند.

سرمربی مس کرمان درباره دیدارهای آسیایی امروز (سه‌شنبه) نمایندگان ایران هم گفت‌: استقلال خوزستان در خانه و در کنار هوادارانش می‌تواند موفق باشد. استقلال هم با تیمی از عربستان بازی می‌کند که شرایطش چندان خوب نیست به نظرم می‌تواند برابر این تیم پیروز باشد و هر دو نماینده ایران می‌توانند به مرحله بعد صعود کنند.

او درباره شرایط لیگ دسته یک هم اظهار کرد: بازی در لیگ دسته یک تفاوت زیادی با لیگ برتر دارد. در این لیگ علاوه بر مسائل فنی، باید انگیزه‌های خاصی داشته باشیم. در نهایت با توجه به این که بازی‌ها پوشش تلویزیونی زیادی ندارد اگر یک تیم شانس صعود نداشته باشد و در خطر سقوط هم نباشد انگیزه زیادی برای ادامه‌ کار نخواهد داشت.

وی گفت: تیم ما هم همین وضعیت را داشت. در نیم فصل اول مساوی‌های زیادی داشتیم و کار برایمان سخت پیش رفت. در نیم فصل دوم امتیازات خوبی را جمع کردیم اما اواخر فصل از کورس صعود جا ماندیم و انگیزه تیم ما کم شد. ما امسال از جوانان زیادی استفاده کردیم، چون استراتژی باشگاه این بود که بیشتر از بازیکنان جوان و بومی استفاده کنیم تا هزینه‌ها هم کمتر شود. البته در کنار آن برای صعود به لیگ برتر تلاش کردیم اما به جز این مورد در سایر برنامه‌های‌مان خوب عمل کردیم.

ابراهیم زاده درباره کیفیت لیگ یک در فصل گذشته گفت‌: چند دلیل می‌توانم برای اثبات کیفیت لیگ یک بگویم. اول این که جوانان زیادی از تیم‌های جوانان و امید وارد تیم‌های لیگ یکی شده‌اند و دوم حضور مربیانی که بدون توجه به این که لیگ یک است یا لیگ برتر، کار کردند و به آنها خدا قوت می‌گویم. به مهدی تارتار و علی نظر محمدی هم تبریک می گویم که تیم‌هایشان به لیگ برتر صعود کردند. در مجموع حضور مربیان در لیگ دست اول تاثیر مثبتی روی تیم‌ها گذاشت.

او درباره این که برنامه‌اش برای فصل آینده چیست، گفت‌: هنوز چیزی مشخص نیست. هیات مدیره باشگاه باید جلسه داشته باشد و بعد از آن نشستی با هم داشته باشیم تا ببینیم برنامه چطور می‌شود.

ابراهیم زاده در پاسخ به این سوال که آیا از لیگ برتر پیشنهادی دارد یا خیر، گفت‌: فعلا پیشنهادی ندارم. لیگ تازه تمام شده است  ولی من آماده کار هستم.

سرمربی سابق تیم‌های ذوب آهن و نفت تهران در لیگ برتر درباره کیفیت فصل شانزدهم  لیگ برتر هم گفت‌: در این فصل تیم‌ها جوان تر شده‌اند و حتی یکی از دلایل موفقیت قهرمان و نایب قهرمان هم حضور بازیکنان جوان در این تیم بود. ذوب آهن و سپاهان هم رو به جوانگرایی آورده‌اند. حضور این جوانان از نکات مثبت لیگ برتر امسال بود.

او در پایان گفت‌: دیروز (دوشنبه) روز جوان بود و همه کارهای ما به سود جوانان است. آنها باید ارزش و جایگاه خود را کامل بدانند و حرفه‌ای تر باشند تا بتوانند نقش خود را به خوبی در جامعه ایفا کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار