کد خبر: 850308
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
يك كارشناس مسائل سياسي در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»
انبارلويي گفت: در مناظره دوم آقاي جهانگيري و روحاني شروع به بيانه‌خواني كردند بدون اينكه پاسخي به سوالات بدهند. افكار عمومي دوگانه كارآمدي و عدم كارآمدي و دوگانه‌هاي غير واقعي و وهم‌آلود را نمي‌پذيرد.
مناظرات دولت را برابر دوگانه‌ي كارآمد و ناكارآمدي قرار داده است / 200 ميليون از نظر وزراي ميلياردر  ناچيز استجوان‌آنلاين: كاظم انبارلويي معتقد است در مناظره دور دوم جهانگيري و روحاني بيانه‌خواني مي‌كردند و سوالات برنامه را بي‌پاسخ گذاشتند. اين در حالي است كه دفاع آقاي جهانگيري از عملكرد دختر وزير آموزش و پرورش در امر واردات پوشاك علامت سوال بزرگي در ذهن افكار عمومي ايجاد كرد و دولت يازدهم بايد پاسخگو باشد كه چرا در سال اقتصاد مقاومتي و توليد و اشتغال از واردات كالاي خارجي حمايت مي‌شود.  
 
كاظم انبارلويي، كارشناس مسائل سياسي در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به مناظرات كانديداهاي رياست جمهوري گفت: مناظره اول و دوم دولت را برابر يك دوگانه‌ي كارآمد و عدم كارآمدي قرار داده است. اكنون آقاي روحاني در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، مي‌خواهد كه مردم به او راي دهند اما اين در حالي است كه بايد ببينند او در دور اول چه كاري انجام داده است و تا چه اندازه دستش پر است؟
 
انبارلويي افزود: آقاي روحاني براي اولين بار در يك برنامه چهره به چهره با منتقدين و رقباي خود مواجه شده است. رئيس دولت يازدهم قبلا در صحنه‌هايي كه ظاهر مي‌شد به صورت مونولوگ بود و حرف‌هايش را مطرح مي‌كرد بدون اينكه كسي پاسخ او را دهد، اما اكنون در اين مناظرات در برابر منتقدين قرار گرفته و منتقدين او را در برابر پرسش‌هايي جدي در حوزه‌هاي اختصاصي مانند مسائل اجتماعي و فرهنگي قرار دادند. اما در اين دو مناظره ما شاهد بوديم كه رئيس‌جمهور پاسخي براي اشكالات و نقد منتقدين ندارد. لذا يك صحنه ديگري را براي داوري مردم مي‌خواهند ترسيم كنند و آن صحنه دو گانه‌هاي واهي است.
 
وي ادامه داد: در مناظره دوم آقاي جهانگيري و روحاني شروع به بيانه‌خواني كردند بدون اينكه پاسخي به سوالات بدهند. افكار عمومي دوگانه كارآمدي و عدم كارآمدي و دوگانه‌هاي غير واقعي و وهم‌آلود را نمي‌پذيرد، با اين وجود در مناظره سوم تقريبا مشخص خواهد شد كه داوري مردم براي ادامه كار يا توقف خدمت اين دولت چيست؟‌
 
اين كارشناس مسائل سياسي در خصوص واردات فرزند وزير آموزش و پرورش دولت يازدهم و واكنش جهانگيري نسبت به اين موضوع گفت: از نظر وزرايي كه دارايي‌هايشان به ميلياردها تومان مي‌رسد، 200 ميليون مبلغ ناچيزي است و آقاي جهانگيري در مناظره روز جمعه به دفاع از وزير آموزش و پرورش پرداخت و اين در حالي است كه افكار عمومي نسبت به اين مسائل حساس است. اكنون ركود، بيكاري و تعطيل شدن كارخانجات يكي از دغدغه‌هاي اصلي مردم است، واردات پوشاك آن هم به صورت بي‌رويه موجب تعطيلي كارگاه‌هاي توليدي مي‌شود و بيش از 370 هزار نفر را در اين معركه شغل خود را از دست داده‌اند. در خصوص اينكه واردات پوشاك دختر آقاي قاچاق بوده يا نه بايد فرايند قضايي طي شود اما اگر هم قاچاق نبوده به هر حال اين ضربه به توليد داخلي است.
 
انبارلويي تاكيد كرد: سالي كه اقتصاد مقاومتي نام‌گذاري شده و توليد و اشتغال در آن يك شعار كليدي است، زيبنده نيست كه يك وزير خود و دخترش شركتي تشكيل دهند كه در خدمت كار واردات باشد. البته اگر بر حسب روشنگري‌هايي كه در فضاي مجازي صورت گرفته، اين موضوع مورد بررسي قرار گيرد، آقاي وزير چنين شركتي ندارد و اين شركت فقط مربوط به دخترش است. بر همين اساس بايد اسناد مثبت را انكار و تكذيب كنند و كساني هم كه اين نسبت را به او داده‌اند از نظر حقوقي و قانوني مسئوليت دارند و بايد پاسخگو باشد.
 
 
وي همچنين در خصوص مناظره سوم كه قرار است جمعه آينده با موضوع اقتصادي برگزار شود، گفت: دولت يازدهم بايد به حساسيت‌هاي مردم توجه خاص داشته باشد و روشن است كه با انكار و عدم پاسخگويي به اين حساسيت‌ها، مشكلي حل نمي‌شود. در حال حاضر مردم خودشان را آماده مي‌كنند براي يك انتخاب و بايد به مردم كمك كرد تا انتخاب درستي داشته باشند و دولت در اين باره نقش مهمي دارد. بايد با صداقت و شفافيت با دارايي‌هاي وزرا برخورد كنند و اگر آنها دارايي‌هايشان را اعلام كنند مردم مي‌توانند براي سپردن قوه مجريه به يك نامزد اصلح تصميم درستي بگيرند.       

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار