کد خبر: 845126
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
معلمان مدرسه دخترانه‌اي در شرق تهران كه يكي از دانش‌آموزانش به خاطر برگه تقلب دست به خودسوزي مرگبار زده تحقيق شدند.
به گزارش خبرنگار ما، صبح روز چهارشنبه ششم بهمن‌ماه سال گذشته بود كه مأموران پليس پايتخت، از مرگ مشكوك دختر نوجواني در يكي از بيمارستان‌ها در شرق تهران با خبر و راهي محل شدند. مأموران پليس در محل حادثه با جسد دختر ۱۶ ساله‌اي روبه‌رو شدند كه بر اثر شدت سوختگي فوت كرده بود.
 
بررسي‌ها نشان داد دختر فوت شده كه دانش‌آموز بوده، چند روز قبل در پارك جنگلي حوالي بزرگراه شهيد بابايي در شرق تهران اقدام به خودسوزي كرده كه نگهبان پارك متوجه مي‌شود و پس از خاموش كردن آتش جسد نيمه سوخته دختر 16 ساله را به بيمارستان منتقل مي‌كند. همچنين مشخص شد تيم پزشكي پس از حادثه تلاش زيادي براي نجات دختر جوان انجام مي‌دهد اما در نهايت وي پس از چند روز مراقبت‌هاي ويژه، به‌خاطر شدت سوختگي به كام مرگ مي‌رود.
در حالي كه بررسي‌هاي پليسي حكايت از آن داشت كه دختر فوت شده به خاطر گرفتن نمره صفر از يكي از معلمانش دست به خودسوزي زده است ، پدر وي به دادسراي جنايي تهران رفت و از معلم و مدير مدرسه دخترش به اتهام تسبيب در قتل دختر 16 ساله‌اش شكايت كرد.
با طرح اين شكايت پرونده به دستور قاضي مدير روستا،  بازپرس شعبه ششم دادسراي جنايي براي رسيدگي در اختيار تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.
 
تيم تحقيق در نخستين بررسي‌ها وصيتنامه به جا مانده از دختر فوت شده را كه در آن قبل از حادثه علت خودسوزي خود را توضيح داده بود، مورد بررسي قرار داد. بررسي‌ها نشان داد دختر نوجوان علت خودسوزي‌اش را گرفتن نمره صفر و مشكل داشتن با يكي از معلمانش عنوان كرده است. همچنين دختر فوت شده قبل از فوت در تحقيقات مأموران پليس گفته بود: مدتي است با معلم اقتصادم دچار مشكل بودم. چند روز قبل همراه دانش‌آموزان كلاس سر جلسه امتحان بوديم كه معلم اقتصادم سر جلسه حاضر شد و در گوشي با مراقب جلسه امتحان حرف زد. پس از آن مراقب و يكي ديگر از معلمان به سراغ من آمدند و گفتند من برگه تقلب همراه دارم و به همين دليل تمامي جيب‌هاي مرا جست‌وجو كردند، اما هيچ برگه‌اي پيدا نكردند. لحظاتي بعد آنها دوباره به سراغم آمدند و اين بار برگه تقلب را كه داخل جورابم پنهان كرده بودم، پيدا كردند. با التماس از آنها خواستم مرا ببخشند، اما آنها برگه امتحان مرا خط زدند و صفر دادند و اعلام كردند كه حق شركت در امتحان بعدي را ندارم. در حالي كه به شدت عصباني شده بودم، تصميم گرفتم به زندگي‌ام پايان دهم.
 
بررسي‌ها نشان داد شوراي مدرسه در تاريخ 15 دي ماه و درست دو روز بعد از گرفتن تقلب از الهه تشكيل شده و مصوب كرده بود كه نمره درس اقتصاد اين ترم دختر نوجوان منوط به امتحان ترم ديگرش است و نمره ترم بعد در نظر گرفته شود.
 
همچنين طبق آيين‌نامه تخلفات امتحاني، اگر در امتحانات داخلي متوسطه يا نهايي متوسطه دانش‌آموز كتاب، جزوه و يادداشت به همراه داشته باشد، نمره درس صفر است.
مأموران پليس در ادامه از معلم و مراقب جلسه امتحان تحقيق كردند.
يكي از معلمان گفت: روز امتحان ما متوجه شديم كه دانش‌آموز فوت شده قصد تقلب دارد. به همين خاطر او را زير نظر گرفتيم تا از تقلب منصرف شود، اما دقايقي بعد ديدم كه او برگه‌اي از جيبش بيرون آورد و در حال تقلب است. از زير چشم نگاهي به او انداختم و او هم برگه تقلبش را در جيبش گذاشت، اما لحظاتي بعد دوباره او برگه را از جيبش بيرون آورد و در حال نوشتن تقلب بود كه اين بار هم به او تذكر دادم تا اينكه براي بار سوم شروع به نوشتن از روي برگه تقلبش كرد كه اين بار طبق آيين‌نامه با او برخورد كرديم. وي در پايان گفت: ما او را از امتحانات بعدي منع نكرديم و او هم در امتحان بعدي شركت كرد.
 
در حالي كه اين سؤال براي تيم تحقيق مطرح است كه چرا مراقب و معلم همان بار اول با ديدن برگه تقلب، برگه تقلب را پاره نكرده است، قاضي مدير روستا دستور داد مأموران از دانش‌آموزان حاضر در جلسه امتحان تحقيق كنند تا صحت و سقم حر‌ف‌هاي دختر فوت شده و معلم و مراقب جلسه امتحان مشخص شود. تحقيقات درباره اين حادثه از سوي مأموران پليس ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار