کد خبر: 842643
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
شهردار تهران به گمانه‌زني‌ها پايان داد
شهردار تهران اعلام كرد هم اكنون مترو از حالت صرفاً حمل و نقلي خارج شده و ايستگاه‌هاي مترو و مخصوصاً ايوان انتظار ميدان ولي عصر‌(عج) به يك مركز اجتماعي و فرهنگي تبديل شده است.
محمدباقر قاليباف، روز گذشته در حاشيه افتتاح ايوان انتظار ميدان ولي عصر‌(عج) طي سخناني در جمع خبرنگاران تصريح كرد: اين ايستگاه در واقع يك مجموعه چند كاره است كه در يكي از بهترين ميدان‌هاي شهر ايجاد شده است؛ چراكه ميدان ولي عصر‌(عج) در كل شهر شناخته شده است و علاوه بر آن به مركز تقاطع دو خط مهم مترو نيز تبديل شده است.
وي تصريح كرد: هم‌اكنون خط 3 مترو به عنوان طولاني‌ترين خط مترو تهران با مسير شمالي و جنوبي از ايستگاه ميدان ولي عصر‌(عج) عبور مي‌كند و در كنار آن خط 6 كه از جنوب شرق به شمال غرب تهران مي‌رود نيز در اين ميدان ايستگاه دارد؛ از اين رو عبور دو خط مترو اين فرصت را ايجاد كرد تا طراحي ويژه‌اي براي ميدان ولي عصر‌(عج) داشته باشيم.

شهردار تهران با تأكيد بر اينكه «ميدان شهري ولي عصر‌(عج) با حدود 45 هزار متر مربع زير بنا، در چندين طبقه احداث شده است» تأكيد كرد: اين پروژه هم كار دسترسي دو خط مركزي مترو شهر را انجام مي‌دهد و هم فرصت بزرگ اجتماعي و فرهنگي براي تهران فراهم كرده است.
قاليباف از برنامه‌ريزي براي نصب يك نماد شهري در ايوان انتظار ميدان ولي عصر‌(عج) خبر داد و گفت: پيش‌بيني‌هاي فني لازم براي نصب اين نماد صورت گرفته اما نياز است كه براي اين كار مسابقه بين‌المللي با حضور هنرمندان و طراحان داخلي و خارجي با موضوع انتظار برگزار شود.
وي در ادامه با اشاره به افتتاح گالري و مركز فرهنگي ايوان انتظار، تأكيد كرد: اين فضا مي‌تواند محل برپايي نمايشگاه و فعاليت‌هاي فرهنگي براي هنرمندان باشد؛ البته امروز افتخار داريم تا اين كار هنري را با حضور بهترين فرزندان شهر از مدرسه استثنايي نظام مافي افتتاح كنيم؛ عزيزاني كه معلوليت جسمي دارند اما نشان داده‌اند در حوزه هنر مي‌توانند كارهاي بي‌نظيري را انجام دهند.

قاليباف در پاسخ به سؤال ديگري درباره طراحي
ايراني - اسلامي اين پروژه، تأكيد كرد: در ايوان انتظار ميدان ولي عصر‌(عج) هنوز پيكره‌ها و مجموعه هايي وجود دارد كه در آينده مي‌توان طراحي‌هاي مناسبي براي آن انجام داد اما مجموعه ايستگاه‌هاي مترو و خصوصا ايوان انتظار ميدان ولي عصر‌(عج) با فرهنگ و هنر ايراني طراحي شده است.  شهردار تهران در پاسخ به سؤال ديگري درباره سهم فضاهاي فرهنگي در ايوان انتظار حضرت ولي عصر(عج)، ابراز داشت: اينجا يك ميدان بزرگ شهري است و ما اصلا به آن نگاه اقتصادي نداريم. ايوان انتظار حضرت ولي‌عصر‌(عج) همانند چهار راه ولي عصر‌(عج) در ابعاد بزرگ‌تر و مناسب‌تر براي موضوعات فرهنگي، هنري و اجتماعي است و در چنين جايي هرگز قصد واگذاري براي فعاليت تجاري را نداريم.  همچنين مديرعامل شركت متروي تهران گفت: امسال شهرداري تهران ۶ هزار ميليارد تومان در مترو هزينه كرده، ولي دولت سهمش را پرداخت نكرده است.

هابيل درويش در مراسم بهره‌برداري از ميدان انتظار ولي‌عصر(عج) اظهار داشت: زحمات فراواني براي اين پروژه بزرگ كشيده شده است. وي افزود: ساختمان‌هايي در بزرگ‌ترين ميدان زيرزميني شهر تهران ايجاد شده است و در اين ميدان 45دستگاه پله برقي نصب شده است. درويش با اشاره به اينكه 230 ميليارد تومان هزينه احداث پلازاي ميدان ولي‌عصر(عج) شده است، گفت: اين پروژه 3‌هزار مترمربع فضاي فرهنگي دارد و داراي هفت طبقه و تقاطع ايستگاه‌هاي خط 3 و 6 متروي تهران است. مديرعامل شركت متروي تهران گفت: امسال 24 افتتاح ايستگاه مترو را داشته‌ايم و بيش از 100 كيلومتر و تونل ساخته شده است كه بعيد مي‌دانم در طول تاريخ كار عمراني و مترو در كشور چنين پروژه‌هايي با وسعت بسيار داشته باشيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار