کد خبر: 821473
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
سخنگوي ناجا درباره اطلاع‌رساني نكردن پليس درباره پرونده قتل اعضاي خانواده پزشك تبريزي گفت: اطلاع‌رساني به موقع يكي از دغدغه‌هاي ما است و بنا به وظيفه ذاتي خود، همه اطلاعات را در اختيار دستگاه قضايي قرار داديم و اطلاع‌رساني آن را خود قوه قضائيه برعهده گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، سردار سعيد منتظرالمهدي صبح ديروز در نشست خبري با خبرنگاران ابتدا آخرين جزئيات خدمت‌رساني پليس را به زائران اربعين تشريح كرد و از صدور ويزاي المثني براي زائران در كشور عراق خبر داد و گفت: چنانچه زائران در كشور عراق مدارك خود را گم كردند در چهار شهر نجف، بصره، كاظمين و كربلا در كنسولگري‌هاي ايران، ويزاي المثني صادر مي‌شود.
   
افزايش 68 درصدي صدور گذرنامه
وي ادامه داد: قرارگاه‌هاي اربعين نيروي انتظامي در سه مرز شلمچه، چذابه و مهران فعال شدند و پايش تصويري در جاده‌ها و معابر انجام مي‌شود و عوامل امنيتي و انتظامي تمام تلاش خود را به‌كار مي‌برند تا سفرها براي زائران ايمن باشد.  سخنگوي ناجا از افزايش 68 درصدي صدور گذرنامه و 200 درصدي خروج زائران تا امروز خبر داد و گفت: صدور بيش از يك ميليون و 200 هزار گذرنامه در 50 روز گذشته از اقدامات پليس در راستاي خدمت‌رساني به زائران اربعين است و با تدابيري كه در پايانه‌هاي مرزي در نظر گرفته شده است، زائراني كه مدارك خروج از كشورشان تكميل باشد، در كمتر از يك دقيقه عمليات خروجشان انجام مي‌شود. سردار منتظر‌المهدي درباره خدمت ديگري به زائران در كشور عراق اظهار كرد: زائراني كه در كشور عراق ويزاي خود را گم كنند مي‌توانند به نمايندگي كنسولگری‌هاي ايران در چهار شهر نجف، بصره، كاظمين و كربلا براي صدور ويزاي المثني مراجعه كنند.
   
كاهش قربانيان سوانح رانندگي
 سخنگوي ناجا همچنين از كاهش 3 درصدي جانباختگان حوادث رانندگي در شش ماهه امسال خبر داد و گفت: 73 درصد جانباختگان در جاده‌ها جان خود را از دست داده‌اند. همچنين 80 درصد از كشته‌شدگان تصادف در شهرها را راكبان موتورسيكلت‌ها و عابران تشكيل مي‌دهند.

36 درصد قتل‌ها با سلاح سرد
سردار منتظرالمهدي در قسمت ديگري از سخنانش گفت: در شش ماهه اول امسال ۳۶ درصد از قتل‌ها با سلاح سرد اتفاق افتاده است و بر اساس بررسي‌هاي پليس، اين اتفاق‌ها به خاطر نبود كنترل هيجانات صورت گرفته كه جا دارد از نمايندگان مجلس براي تصويب جرم بودن حمل سلاح سرد تشكر و قدرداني كنيم.  وي درباره اطلاع‌رساني نكردن درباره پرونده قتل اعضاي خانواده پزشك تبريزي از سوي پليس اظهار كرد: اطلاع‌رساني به موقع يكي از دغدغه‌هاي ما است، البته اين مهم بايد پس از به دست آوردن اطلاعات و تكميل تحقيقات انجام شود. به همين منظور در باره موضوع قتل خانوادگي در تبريز، كارآگاهان پليس آگاهي تمام تلاش خود را به كار بستند و اطلاعاتي را كه به دست آوردند، در اختيار دستگاه قضايي قرار دادند و اطلاع‌رساني آن را خود قوه قضائيه برعهده گرفت.
   
هشدار به مشمولان غايب
وي درباره طرح پرداخت جريمه براي مشمولاني كه داراي هشت سال غيبت و بيشتر از آن هستند، گفت: افراد واجد شرايط بهتر است هر چه سريع‌تر به دفاتر پليس + 10 مراجعه كنند؛ چراكه ممكن است از سال آينده ديگر اين طرح اجرا نشود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار