کد خبر: 821061
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
خبرگشت نمایشگاه مطبوعات
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در حالی فعالیت خود را از روز گذشته آغاز کرده که برخی غرفه‌ها همچنان مشغول تزئین هستند و به اصطلاح کارگران مشغول کار.

فارس: بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات از روز گذشته (جمعه) فعالیت خود را در حالی آغاز کرده که تا 21 آبان برپاست. درهای مصلای تهران از ساعت 9:30 صبح به روی بازدیدکنندگان گشوده خواهد شد و تا ساعت 20:30 میزبان آنهاست. حواشی اولین روز رسمی نمایشگاه توانسته بر جذابیت‌های این رخداد فرهنگی بیافزاید که برخی از آنها بدین شرح است:

* برخی غرفه‌ها همچنان مشغول تزئین هستند و به نظر می‌رسد کار طراحی آنها پایان نپذیرفته، برای مثال گروه رسانه‌ای خبر تا اذان مغرب امروز همچنان مشغول نصب بنر اصلی برای نصب بر سردر غرفه خود است.

* غرفه‌هایی با حضور یک پاسخگو به دنبال جذب مخاطب هستند اما آنچه که بیش از هرچیز در این غرفه‌ها به چشم می‌خورد خالی‌ بودن سیاست‌های رسانه‌ای آنها و عدم برنامه برای جذب مخاطب است.

* گردش «سیلورمن‌ها» در نمایشگاه و رفت و آمد آنها در بین راهروهای غرفه‌ها توانسته بازار عکس سلفی با آنها را تبدیل به یکی از سوژه‌های داغ برای عکاسان خبری و همچنین جذابیت برای بازدید کنندگان کند.

* حضور "دکتر سلام" در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات باعث شده تا بازار گرم مباحث سیاسی و جدل‌های لفظی در نمایشگاه مقابل این غرفه نمود عینی زیادی پیدا کند تا جایی که تجمع نزدیک به 100 نفر از بازدیدکنندگان مقابل تلویزیون‌های خبرگزاری دانشجویان فضای خاصی را در این نمایشگاه ایجاد کرده است.

* غرفه هلال احمر هم در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات طرحی منحصربفرد از خود ارائه داده است تا جایی که نصب یکی از چادرهای این جمعیت یادآور زحمت جان برکفان گروه امداد و نجات است.

*سرعت بالای اینترنت یکی از مزیت‌های نسبی بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات به حساب می‌آید که این موضوع توانسته غرفه‌داران را حداقل در این بخش راضی نگه دارد.

* رقابت‌های گرم انتخاباتی دوره دوازدهم ریاست جمهوری در نمایشگاه مطبوعات با وجود عکس حسن روحانی و محمد باقر قالیباف و جای عکس خالی نفر سوم نشان داده که رسانه‌ها نگاه خاصی به خرداد سال 96 دارند.

* مساحت 2 برابری روزنامه مردم سالاری متعلق به پروفسور! کواکبیان و مبدع واژه آفریننده گیلاس! در کنار دیگر روزنامه‌های اصلاح طلب نشان دهنده تمکن مالی بیشتر این روزنامه‌ نسبت به هم‌طیفی‌های خود است.

* لباس فرم فعالان غرفه روزنامه وقایع التفاقیه که مدیر مسئول آن یکی از گزینه‌های جدی ریاست کتابخانه ملی است، چشم‌ها را خیره کرده است.

* روزنامه کیهان هم که صبح امروز آماج حملات رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات قرار گرفت با غرفه‌ای ساده و بی آلایش به استقبال مخاطبان خود رفته است.

* روزنامه اطلاعات با آوردن لوح فشرده شمارگان قدیمی خود و همچنین روزنامه‌های صحافی شده مربوط به سالهای دور، قدمت رسانه خود را به رخ هم‌طیفی‌های خود کشانده است.

* در بین غرفه‌ها و راهروهای بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات که رفت و آمد می‌کنیم بحث اربعین، ویزا و سفر به عراق گوش‌ها را نوازش داده و دلها را رهسپار کربلا، نجف، سامرا و کاظمین می‌کند.

* مکزیکی‌ها اما با موج مکزیکی به نمایشگاه نیامده‌اند؛ بلکه ذرت خود را به بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات فرستاده‌اند تا شاید بتوانند به سرمای این روزهای تهران غلبه کنند، این موضوع در کنار توزیع چای توسط عوامل ستاد اجرایی نمایشگاه مطبوعات توانسته دوست‌داران این نوشیدنی ایرانی را به خود جذب کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر