کد خبر: 816260
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
رئيس اداره هيئت‌هاي مذهبي و مداحان كشور:
رئيس اداره هيئت‌هاي مذهبي و مداحان كشور از عزاداران و مداحان كشور خواست نام مقدس حسين (ع) را صحيح تلفظ كنند.
ابراهيم غلامرضايي، رئيس اداره هيئت‌هاي مذهبي و مداحان كشور گفت: نام امام حسين(ع) مقدس است و تمام انبيا و اوليا از قداست اين نام گفته‌اند. همه مداحان بايد با بازگويي حادثه عاشورا در جهت حفظ شأن و جايگاه امام حسين تلاش كنند اما متأسفانه مي‌بينيم كه بعضي از آنها نام ايشان را غلط تلفظ مي‌كنند و با حُس، حُس يا سين، سين خطاب كردن امام درصدد ايجاد شور در هيئت‌ها هستند.

وي با اشاره به مغاير بودن مراسم بعضي از هيئت‌ها‌ي عزاداري با اصل عزاداري محرم گفت: عزاداري واقعي آن است كه بعد از سيدالشهدا از زمان حضرت زينب تا زمان امام حسن عسگري به ما تأكيد شده است.

غلامرضايي با اشاره به اينكه شيوه برپايي مراسم عزاداري در هر كشور و حتي قوميتي متفاوت است از ورود تحريف در عزاداري سخن گفت و افزود: شاهد نوع خاصي از عزاداري با هدف قبولي نذري هستيم. گروهي از عزاداران معتقدند كه هرچه شدت زنجيرزدن‌ها يا سينه زدن‌ها بيشتر باشد آن عزاداري مورد قبول قرار مي‌گيرد. 

رئيس اداره هيئت‌هاي مذهبي و مداحان كشور ضمن يادآوري نفوذ دشمن از طريق شبكه‌هاي مردمي از جمله هيئت‌هاي عزاداري تأكيد كرد: سبك سينه‌زني جديد حالت عزاداري واقعي را كمرنگ كرده است. بايد بدانيم همه عزاداري در طبل و دهل و سنج و نقاره خلاصه نمي‌شود بلكه عزاداري گريه و روضه نيز دارد كه روحانيت و معنويت مراسم را بالا مي‌برد.  رئيس اداره هيئت‌هاي مذهبي و مداحان كشور با اشاره به اهميت نقش مداحان، رؤساي هيئت‌ها و متوليان امور در جذب جوان‌ها به هيئت‌هاي عزاداري گفت: مداحان و متوليان و حتي رؤساي هيئت‌ها بايد بدانند كه چگونه سخنراني كنند. تربيت فرهنگي عزاداري سيدالشهدا دست مداحان و متوليان هيئت‌ها است و من عقيده دارم كه مردم اولين شيوه اخلاقي را از مداحان مي‌آموزند و اگر يك مداح آموزه اخلاقي داشته باشد، بسيار اثرگذار خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار