کد خبر: 812996
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
مدیر آموزش وپرورش شهرستان شاهرود، کیفیت رتبه های کنکور سراسری را یکی از شاخص های مهم ارزیابی آموزش و پرورش دانست و گفت: رتبه های زیر دو هزار دانش آموزان شهرستان در کنکور سراسری امسال 40 درصد رشد داشته است.
 سید حبیب الله میر ابوالحسنی در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود، با بیان اینکه آموزش و پرورش شهرستان شاهرود پس از استان یزد مقام دوم کشوری در قبولی کنکور سراسری را دارد، افزود: امسال نیز هدف کسب مقام نخست کشوری بود که تاکنون ارزیابی های نهایی انجام نشده است.
وی تعداد پذیرفته شدگان در رشته های پزشکی و دندان پزشکی را 17 نفر عنوان کرد و گفت: 74 نفر موفق به دریافت رتبه های زیر دو هزار شده و از این تعداد 40 نفر دارای رتبه کم تر از هزار و هفت نفر نیز دارای رتبه های زیر 100 هستند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود از تجلیل دانش آموزان دارای رتبه های زیر 100 توسط امام جمعه شاهرود خبر داد و افزود: قرار است هر جمعه در محل نماز جمعه علاوه بر دانش آموزان برتر مسابقات قرآن و نماز، دانش آموزان دارای رتبه های برتر علمی نیز تقدیر شوند.
میرابوالحسنی یکی از برنامه های فرهنگی سال تحصیلی گذشته را برگزاری 30 محفل قرآنی در کانون شهید بهشتی عنوان و تصریح کرد: کارهای فرهنگی و هنری نیز هم سو شده و هر شب در کنار تلاوت و تجوید قرآن، با دعوت از هنرمندان، مسابقات و نمای های قرآنی اجرا می شد.
وی با بیان اینکه هشت هزار نفر از دانش آموزان و اولیای آن ها در 30 شب از محافل قرآنی بهره بردند، اضافه کرد: ساماندهی 120 روحانی در سطح مدارس برای اقامه نماز و اعزام 800 دانش آموز به اردوهای راهیان نور نیز از دیگر برنامه های فرهنگی آموزش و پررش بود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود همچنین با اشاره به راه اندازی نخستین پایگاه استعداد یابی تربیت بدنی آموزش و پرورش کشور در شاهرود، گفت: از چهار سال پیش با تأسیس این مرکز، دانش آموزان برای انتخاب رشته های ورزشی خود استعدادیابی شده و در نتیجه آن هم اکنون شاهد کسب رتبه های شاخص کشوری در مسابقات ورزشی توسط دانش آموزان شاهرودی هستیم.
میرابوالحسنی یادآور شد: از 15 تیم استانی اعزامی به مسابقات کشوری، 13 مقام نخست کشوری به وسیله دانش آموزان و تیم های آموزش و پرورش شهرستان شاهرود به دست آمد.
وی ریشه کنی بی سوادی را نیز یکی از اولویت های آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته دانست و افزود: امتیازات خوبی برای افراد بی سواد طالب سواد آموزی در نظر گرفته شده و از مدیران اداره های شهرستان انتظار می رود در صورت وجود افراد بدون سواد در زیرمجموعه های خود، اطلاعات آن ها را در اختیار اداره نهضت سواد آموزی قرار دهند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان همچنین از به صدا در آمدن زنگ بازگشایی مدارس در روز شنبه در دبیرستان الزهرا(س) شاهرود خبر داد و گفت: دو هزار و 56 نیروی انسانی در 218 آموزشگاه شهرستان آماده خدمت رسانی به 28 هزار و 600 دانش آموز هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار