کد خبر: 810701
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
پيروزي‌هاي ارزشمند فوتبال و بسكتبال در روز اول پارا المپيک
بازي‌هاي پارا المپيک 2016 با کسب يک مدال نقره توسط سامان پاکباز در رشته پرتاب وزنه آغاز شد.
اشرف رامين
مراسم افتتاحيه اين بازي‌ها در ورزشگاه ماراکانا برگزار شد و حضور عشرت کردستاني، پرچمدار ايران با لباس احرام بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌ها داشت. اين در حالي است که کاروان کشورمان از سوي تماشاگران مورد تشويق قرار گرفت. نماينده پرتاب وزنه ايران اولين مدال کشورمان را در المپيک ريو به گردن آويخت. در رقابت پرتاب وزنه مردان کلاس F۱۲ سامان پاکباز از ايران در ورزشگاه المپيک با ۹ ورزشکار ديگر به رقابت پرداخت. نماينده ايران در پرتاب اول وزنه را 14/15 متر پرتاب کرد، در پرتاب سوم رکورد 14/94 متر را به ثبت رساند، در تلاش پنجم وزنه را 15/28 پرتاب کرد و در پرتاب ششم نيز رکورد 15/98 متر را ثبت کرد.

پاکباز با پرتاب آخر خود در رده دوم ايستاد و موفق به کسب مدال نقره شد. در اين رقابت گونزالس لوپز از اسپانيا قهرمان شد. اين در حالي است که يونس سيفي‌پور، نماينده پرتاب وزنه کلاس F۳۲ ايران با کسب عنوان پنجمي به کار خود در پانزدهمين دوره بازي‌هاي پارالمپيک پايان داد. سيفي‌پور با پرتابي معادل 8 متر و ۴۰ سانتيمتر به عنوان پنجم رسيد. تيم ملي فوتبال هفت نفره نيز در نخستين بازي خود سه بر يک مقابل آرژانتين پيروز شد تا شروع خوبي در اين رقابت‌ها داشته باشد. خراط، بخشي و حسني گل‌هاي ايران را به ثمر رساندند. حمايت هواداران برزيلي از تيم ملي ايران و شاگردان الله‌ماني از نکات جالب اين ديدار بود. در رشته بسکتبال با ويلچر نيز تيم کشورمان شروع خوبي داشت.

تيم ملي بسکتبال با ويلچر در سالن کاريوکا به مصاف آلمان رفت و اين تيم را با نتيجه ۶۹ بر ۶۳ از پيش‌رو برداشت. شاگردان عباس آقا کوچکي در گروه B رقابت‌ها با تيم‌هاي آلمان، الجزاير، برزيل، امريکا و بريتانيا همگروه هستند. شاهين ايزديار، تنها شناگر اعزامي کشورمان به رقابت‌هاي پارالمپيک در مرحله مقدماتي با ثبت رکورد يک دقيقه و 9 ثانيه و 63 صدم ثانيه در ميان ۱۴ شناگر ماده 100 متر قورباغه جواز حضور در مرحله فينال را به دست آورد. در فينال و در نبرد با هفت شناگر از کشورهاي چين، اوکراين (دو شناگر)، آفريقاي جنوبي، هلند، استراليا و کانادا رکورد يک دقيقه و 10 ثانيه و ۸۲ صدم ثانيه را به ثبت رساند و در مجموع هشتم شد. ايزديار بي‌خوابي را دليل عدم موفقيتش خواند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار