کد خبر: 799539
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان خبر داد:
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان اعلام کرد: شهرک فناوری اصفهان قرار است پس از 10 سال در هفته دولت به بهره برداری برسد.

محمدجواد بگی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 41 شهرک و 27 ناحیه صنعتی و 6 شهرک خصوصی در استان اصفهان فعال هستند، اظهار داشت: شهرک های صنعتی خصوصی استان اصفهان شامل محمود آباد در شاهین شهر، سایپا در گلپایگان، پارس کویر زاگرس "فتح المبین" در کاشان، فولاد در لنجان و برسیان در اصفهان فعال هستند
وی با اشاره به وسعت 12 هزار هکتاری شهرک و نواحی صنعتی استان، بیان داشت: بیش از 17 هزار هکتار شهرک و ناحیه صنعتی و خصوصی در استان وجود دارد که از این نظر رتبه نخست کشور را به دست آورده‌ایم و مساحت شهرک و نواحی صنعتی استان دوم، 50 درصد این رقم است.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه وظیفه شرکت شهرک‌های صنعتی استان به دلیل پراکندگی جغرافیایی، مسافت شهرک‌های صنعتی و ... بسیار سنگین است، خاطر نشان کرد: سال گذشته حدود 70 درصد سهم منابع شرکت معادل 50 میلیارد تومان برای شهرک‌سازی هزینه شده است.
به گفته وی، حدود یک درصد منابع شرکت برای توسعه صنایع کوچک، پژوهش، آموزش و فناوری و 24 درصد برای هزینه‌های جاری، اداری، عمومی و نگهداری شهرک‌های صنعتی هزینه شده است.
بگی با اشاره به محورهای این شرکت برای سال اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: با توجه به رکود و کاهش استقبال از سرمایه گذاری 70 درصد شهرک سازی تثبیت شده همچنین یک درصد سهم توسعه به 10 درصد افزایش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه در سال جاری ایجاد خوشه‌های جدید، خدمات کسب و کار و توسعه کنسرسیوم‌های صادراتی، انجمن‌ها و ... 10 برابر شده است، تصریح کرد: بسیاری از مدیران واحدهای صنعتی و تولید، آموزش‌های تخصصی لازم را فرا نگرفته‌اند و حتی این آموزش‌ها در کشور رایج نیست و افراد وارد مسیری می‌شوند که اطلاعی از آن ندارند.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه مدیریت در واحدهای تولیدی و صنعتی به صورت سنتی است، گفت: هیچ انسانی تمام توانمندی ‌ها را ندارد، بنابراین در راستای توان افزایی و تخصص افزایی افراد فعال در صنعت، 10 هزار بسته آموزشی ویژه مدیران واحدهای صنعتی، مدیران تولید، کارگران، سرمایه گذاران، کارآفراینان و صاحبان ایده آماده شده است.
وی با اشاره به طرح رونق بنگاه‌ها، گفت: این طرح ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط مستقر در شهرک‌های صنعتی است و امیدواریم با اجرای این طرح واحدهای صنعتی از مزایایی تسهیلات برخوردار شوند.
آب مهمترین بحران شهرک های صنعتی استان اصفهان

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان مهمترین بحران شهرک های صنعتی استان اصفهان را آب عنوان کرد و گفت: متاسفانه بحران آب دامن گیر تمام شهرک‌های صنعتی شده است به عنوان مثال اگر 2 هزار لیتر در ثانیه باید برای شهرک‌های صنعتی اقدام می ‌کردیم، در حال حاضر 600 لیتر در ثانیه است. یعنی کمتر از 30 درصد این میزان تامین شده است.
به گفته بگی در حال حاضر به دلیل کاهش نزولات جوی هیچ آبی در چاه‌های شهرک‌های صنعتی وجود ندارد، اگرچه همان 600 لیتر در ثانیه تخصیص یافته اما آبی وجود ندارد که به واحدهای صنعتی داده شود.
وی با تاکید بر اینکه برای تامین آب مورد نیاز واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی باید از منابع و تخصیص‌های دیگر آب دریافت کنیم، تصریح کرد: در درون استان اصفهان و در شهرستان های سمیرم، ونک و ... آب وجود دارد که می توان آب مورد نیاز اصفهان را از همین منابع تامین کرد و نیازی به انتقال آب از خلیج فارس و ... نداشته باشیم.

شهرک فناوری اصفهان یکی از 7 پروژه شهرک فناوری کشور

وی در ادامه به شهرک فناوری اصفهان که قرار است بعد از 10 سال در هفته دولت به بهره برداری برسد اشاره کرد، گفت: اولین شهرک فناوری استان به مساحت 600 هکتار است که 60 هکتار آن در فاز اول بوده که 15 هکتار آن عملیاتی شده است.
به گفته مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، شهرک فناوری اصفهان یکی از 7 پروژه شهرک فناوری در سطح کشور است که فعالیت ملی دارد. فعالیت خاص این شهرک، انجام فعالیت‌های علمی تحقیقاتی است که استان و کشور را از واردات بعضی از مواد بی نیاز می‌کند.
وی در ادامه با بیان اینکه برای استفاده از منابع آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقدمات خوبی انجام شده است، گفت: در حال حاضر 20 درصد از شهرک‌ها و نواحی صنعتی که دارای100 تا 150 متر مکعب پساب بودند، این پساب منتقل و تصفیه شده و در مرحله بازچرخانی است.
بگی به چالش های موجود بر سر راه شهرک های صنعتی اشاره کرد و بیان داشت: عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی در رساندن خدمات تا درب شهرک‌های صنعتی از جمله این مشکلات است.
وی با اشاره به اینکه مطابق قانون وظیفه شرکت شهرک‌ها ارایه خدمات از درب شهرک تا درب واحد است، تاکید کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته دستگاه ‌های اجرایی این هزینه‌ها تقبل نمی کنند.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه واردات بی رویه از مجرای قانونی و قاچاق از مجرای غیر قانونی است، افزود: انواع قوانین کشور در دوران رکود و رونق یکسان است ‌در صورتی که این گونه نباید باشد.
به گفته وی، در دوره رکود، میزان مالیاتی که از واحدهای صنعتی گرفته می‌شود بیشتر است، حتی نرخ سود تسهیلات بانک‌ها به واحدهای صنعتی نامتناسب با نرخ تورم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر