کد خبر: 769781
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
تهديد كشور به آغاز دور جديدي از شرارت و هجمه به شوراي نگهبان در سخنان آقاي هاشمي رفسنجاني و آن هم در سالروز ورود حضرت امام به كشور در 12 بهمن‌ماه و در آستانه يكي از مهم‌ترين انتخابات‌ تاريخ پس از انقلاب اسلامي، فرصتي را براي دشمنان نظام ايجاد كرده است...
عباس حاجي‌نجاري
خدشه بر سلامت انتخابات اهداف و پيامدهاي آنتهديد كشور به آغاز دور جديدي از شرارت و هجمه به شوراي نگهبان در سخنان آقاي هاشمي رفسنجاني و آن هم در سالروز ورود حضرت امام به كشور در 12 بهمن‌ماه و در آستانه يكي از مهم‌ترين انتخابات‌ تاريخ پس از انقلاب اسلامي، فرصتي را براي دشمنان نظام ايجاد كرده است تا بار ديگر با زير سؤال بردن سلامت انتخابات در ايران امواج رسانه‌اي خود را بر موضوع انتخابات ايران متمركز كنند، به گونه‌اي كه به گزارش «هيل» رسانه كنگره امريكا تعدادي از نمايندگان اين كنگره به خود اجازه داده‌اند تا با مراجعه به دفتر حفظ منافع ايران در واشنگتن درخواست ويزا براي نظارت بر انتخابات ايران داشته باشند و حتي سعودي‌ها كه در تاريخ خود هيچ انتخاباتي را تجربه نكرده‌اند، نسبت به سلامت انتخابات در ايران ابراز نگراني كنند.
سخنان آقاي هاشمي رفسنجاني در فرودگاه تهران را مي‌توان بدترين نوع استقبال از سالگرد ورود امام به كشور و برگزاري جشن انقلاب نيز قلمداد كرد، ‌چراكه اين سخنان تصويري متفاوت از امام خميني‌(ره) را در ذهن مخاطبين و به ويژه نسل جوان كشور ارائه مي‌دهد و حركت عدالتخواهانه و قانونگرايانه آن راحل عظيم‌الشأن را كه هيچ‌گاه در طول حيات بابركت خود در پي كسب منافع فردي و خانوادگي نبود، فرصت‌طلبانه و منفعت‌جويانه قلمداد مي‌كند.
به بيان ديگر آنچه كه در تحليل سخنان آقاي هاشمي رفسنجاني بعضاً مورد غفلت واقع شده است، اين است كه ايشان در پوشش حمايت از صلاحيت آقاي سيدحسن خميني براي نمايندگي مجلس خبرگان رهبري، تاريخ انقلاب را به گونه‌اي مخدوش جلوه مي‌دهد كه گويا هدف امام (ره) از تلاش و مجاهده براي پيروزي و تداوم انقلاب اسلامي در طول عمر بابركت‌شان، به دنبال رانت‌جويي و كسب موقعيت و منصب اجتماعي براي وابستگان‌شان بوده‌اند.
اين در حالي است كه تأكيد امام (ره) بر قانون‌گرايي و رعايت قانون در تمامي اركان زندگي مردم ايران همواره زبانزد بود. به همين دليل است كه اينگونه امتياز‌طلبي‌ها و ناديده گرفتن قانون، آن هم براي يكي از مهم‌ترين جايگاه‌هاي انقلاب، با سيره و روش امام و اصول و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي همخواني ندارد. نسل اول انقلاب هيچ‌گاه خاطره برخورد حضرت امام خميني (ره) با سيدحسين خميني فرزند مرحوم شهيد مصطفي خميني را فراموش نمي‌كنند، آنگاه كه او هم ملعبه دست فزون‌خواهي‌ها و فرصت‌طلبي‌هاي بني‌صدر و اعوان و انصارش قرار گرفته بود.
اما در كنار وهن‌ امام (ره)، آنچه كه در مورد انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري نسبت به اين سخنان و سخنان مشابه از سوي برخي مسئولان و فعالان اصلاح‌طلب و به ويژه بيگانگان در نقد و اهانت به شوراي محترم نگهبان قابل‌توجه است، اين است كه اينگونه مواضع زمينه‌ساز دور جديدي از تبليغات براي تخريب نهادهاي قانوني است و به نوعي انحراف روند انتخابات مردم را فراهم ساخته است كه برخي نشانه‌هاي آن به شرح زير است:
1 ـ زير سؤال بردن سلامت انتخابات و القاي تحميلي بودن انتخابات: آقاي هاشمي رفسنجاني در اين سخنان مي‌گويد اگر انتخاب را به آنها (مردم) تحميل كنيم، شرارت و چيزي همچون آن پيش مي‌آيد. واژه «شرارت» با توجه به انتشار نامه بدون سلام در آستانه انتخابات دهم رياست جمهوري و گزاره «آتشفشان‌هايي كه از درون سينه‌هاي سوزان تغذيه مي‌شوند» قابل تأمل است.
2 ـ اينگونه مواضع فرصت مجددي را براي دشمنان نظام و شبكه‌هاي ضد انقلاب فراهم كرده تا بار ديگر نهادهايي چون شوراي نگهبان، سپاه و بسيج را مورد هجمه قرار دهند.
3 ـ معرفي نيروهاي مؤمن به انقلاب به عنوان افراطي و فرصت‌طلب، از اين نوع موضع‌گيري‌ها سرچشمه مي‌يابد؛ راهبردي كه انفعال اين نيروها را در عرصه سياسي ـ فرهنگي و انتخابات دنبال مي‌كند.
4ـ تخريب نامزدهاي مؤمن و انقلابي مجلس خبرگان و جلوگيري از ورود آنها به مجلس خبرگان از طريق تخريب شخصيت آنها به بخشي از تبليغات زودهنگام تبديل شده است، به گونه‌اي كه راديو فردا در تحليلي به قلم يكي از فتنه‌گران فراري، از نقشه راه و هدف اين قبيل القائات، اينگونه پرده‌برداري مي‌كند كه با توجه به نحوه احراز صلاحيت شوراي نگهبان اصلاح‌طلبان و اعتداليون قصد دارند به نحو ديگري پايگاه اجتماعي خود را به نمايش بگذارند. هدف آنان اين است كه در تهران هاشمي‌رفسنجاني و حسن روحاني را بر تندروهايي چون آيت‌الله محمد يزدي، آيت‌الله جنتي، آيت‌الله مصباح يزدي و آيت‌الله خاتمي و ... در انتخابات خبرگان رهبري پيروز گردانند (آنگاه) تفاوت پايگاه اجتماعي طرفين آشكار خواهد شد.
به همين دليل است كه اكنون محور خبري رسانه‌هاي بيگانه و عوامل داخلي بر تخريب اين شخصيت‌ها متمركز شده است.
5 ـ تمركز بر انتخابات مجلس شوراي اسلامي و جلوگيري از رأي دادن مردم به چهره‌هاي شاخص اصولگرايي يكي ديگر از تبعات اين راهبرد تبليغاتي است. اين امر به ويژه در بازتاب نامه مصطفي تاج‌زاده (از عوامل اصلي فتنه) در سايت راديو فردا و ديگر رسانه‌هاي ضدانقلاب بارز است، آنگاه كه از درون زندان از اصلاح‌طلبان درخواست مي‌كند كه نگذارند كساني كه او آنها را «دلواپسان تكفيري» مي‌خواند، به مجلس راه يابند.
6 ـ خط ايجاد چالش و ايجاد فتنه‌اي ديگر در كشور، راهبرد ديگري است كه مسئوليت آن به رسانه‌هاي مرتبط با دشمنان نظام اسلامي سپرده شده است. نشريه الشرق‌الاوسط وابسته به سعودي‌هاي تكفيري چاپ لندن با اختصاص صفحه‌اي در وبگاه خود به جريان فتنه سبز، مي‌نويسد كه «فعالان سبز در ايران قول انقلاب جديدي داده‌اند» و در توضيح آن از قول يكي از فتنه‌گران مي‌نويسد: فعالان جريان سبز با راه‌اندازي هجمه‌هاي تبليغاتي در شبكه‌هاي اجتماعي قول بازگشت به خيابان‌ها و از سرگيري اعتراض‌ها چون اعتراضات سال 2009 را داده‌‌اند. اين نشريه سپس به نقل از برخي فعالان متواري از وطن قول بازگشت به ميدان‌ها و نزديك بودن بهار ديگري در ايران را داده‌اند.  گزاره‌هاي مذكور، هوشياري،‌عمل به موقع و حضور هوشمندانه نيروهاي مؤمن به انقلاب را در صحنه ايجاب مي‌كند كه مجالي ديگر را مي‌طلبد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار