کد خبر: 769247
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
شواهد در بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی مناطق مختلف تهران نشان می‌دهد که مالکان در حال بازگشت به بازار معامله هستند و از سوی دیگر هم مشاوران املاک جهت تکمیل فایل‌های اجاره‌ای خود، شروع به تشویق مالکان کرده‌اند.

به گفته کارشناسان و مشاوران املاک ، و باجستجوی ملک در تهران و شهرستانهادر حال حاضر حجم فایل‌های "رهن کامل" در بنگاه‌ها نسبت به یک‌سال قبل کاهش پیدا کرده و از هر 10 فقره آپارتمان اجاره‌ای، حداکثر 4 موجر حاضر به دریافت 100درصد اجاره‌بها به شکل پول پیش است.

پول پیش نقطه حساس بازار اجاره محسوب می‌شود و از آنجا که بنیه مالی عمده مستاجرها، با پرداخت رهن بیشتر در ازای اجاره ماهانه کمتر، تناسب حداکثری دارد، هر نوع تغییر در وزن رهن و مقدار ریالی مبلغ رهن، پرداخت اجاره‌بها را سخت‌تر می‌کند.
رهن‌کامل آپارتمان‌های مسکونی شامل نوساز و چندسال ساخت‌ها در مناطق مختلف تهران متفاوت است اما در شرق و غرب پایتخت که جذاب‌ترین مناطق برای مستاجران هستند، این رقم ازمتری ۹۰۰هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برای آپارتمان‌های نوساز آغاز می‌شود و به نسبت افزایش سن بنا کاهش می‌یابد.
به گزارش خبرنگار "ایران فایل" قوی ترین موتور جستجوی املاک و مستغلات؛ در دی ماه امسال حجم نقل‌وانتقالات اجاره ۱۰هزار معامله بوده است که این رقم نسبت به آذر ماه امسال با۸ هزارو۴۰۰ معامله، ۱۹درصدرشد داشته است. این رقم در زمان اوج قرار دادهای اجاره به متری ۲۴ هزار تومان رسید و در شهریور ماه به رقم متری ۲۳ هزار تومان کاهش پیدا کرد. نرخ اجاره بها در حال حاضر متر مربعی ۲۲ هزار و۸۰۰تومان است.


آدرس نوع معامله زیر بنا قیمت واحد /مبلغ اجاره قیمت کل/مبلغ ودیعه
پونك میرزا بابایی خ گلها گلبرگ 1 رهن 75 0 75000000
جنت اباد شمالی كوروش شرقی خ قائم رهن 85 1100000 20000000
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار