کد خبر: 763796
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طي دو سال گذشته ديپلماسي ما در ارتباط با عربستان سعودي بسيار منفعلانه و ضعيف بوده و اكنون بايد خسارت آن را تحمل كنيم.
اقدام سعودي‌ها قرون وسطايي است/ دستگاه ديپلماسي منفعلانه عمل مي‌كند
جوان‌آنلاين: حسين نقوي حسيني، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين‌» ضمن محكوم كردن جنايت رژيم آل سعود گفت: اين اقدام آل سعود نه مبتني بر دموكراسي، آزادي بيان و حقوق شهروندي نيست و بر خلاف حقوق بشر محسوب مي‌شود اين يك اقدام قرون وسطايي است چون در قرون وسطي آدم‌ها را به جرم اظهار نظر و بيان اعتقادات محكوم به اعدام مي‌كردند و آنها را وحشيانه از بين مي‌بردند.


نقوي حسيني با انتقاد از سكوت نهادها و سازمان‌هاي مدعي حقوق بشر، دموكراسي و حقوق شهروندي مقابل اعدام يك عالم ديني عنوان كرد: اين سازمان‌ها كه به بهانه دموكراسي به كشورهاي ديگر تجاوز مي‌كنند و به نام دفاع از آزادي در كشورهاي ديگر دخالت كرده و فتنه ايجاد مي‌كنند، چگونه مقابل اين جنايت رژيم آل سعود سكوت كردند پس حقوق بشر، آزادي و دموكراسي كجاست؟!
 
وي ادامه داد: تعجب برانگيزتر سكوت كشورهاي اسلامي و مجامع اسلامي مثل سازمان كنفرانس اسلامي و بين‌المجالس اسلامي است كه حداقل بايد از يك عالم اسلامي با هر گرايش مذهبي حمايت كنند و اين جاي تعجب دارد. اگر اين نهادهاي بين‌المللي و نهادهاي اسلامي سكوت كنند بايد منتظر اقدامات قرون وسطايي ديگري هم از اين حكومت‌هاي مستبد باشيم.    
 
وي افزود: امروز آل سعود با حمايت از گروه‌هاي تروريستي در منطقه و با حمله نظامي به كشورهاي مسلمان مثل يمن در كنار رژيم صهيونيستي و امريكا قرار گرفته و بر خلاف منافع جهان اسلام حركت مي‌كند.  
 
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين به تعطیلی سفارتخانه‌های عربستان، بحرین و سودان و قطع روابط دیپلماتیک این کشورها با کشورمان اشاره كرد و در ارزيابي عملكرد دستگاه ديپلماسي گفت: در چنين شرايطي جمهوري اسلامي ايران به عنوان نماد نظام انقلابي و اسلامي بايد خيلي جدي‌، فعال‌ و موثرتر با اين موضوع برخورد كند. دستگاه ديپلماسي ما نبايد اينقدر منفعلانه عمل كند و تا اين اندازه مماشات كنيم كه جاي ظالم و مظلوم عوض شود.
 
نقوي حسيني تصريح كرد: اگر زماني كه به دو نوجوان در فرودگاه جده آن جسارت صورت گرفت بايد با اين كشور قطع رابطه مي‌كرديم و به دنيا اعلام مي‌كرديم كه ما نمي‌توانيم با كشوري كه رفتارهاي حيواني انجام دهد رابطه سياسي داشته باشيم، اگر زماني كه چند صدنفر در منا به خاطر بي‌لياقتي رژيم آل سعود قتل عام شدند، اعلام مي‌كرديم با اين رژيم بي‌لياقت رابطه سياسي‌مان را قطع مي‌كنيم و اگر همان موقع كه شهادت شيخ نمر اعلام شد به اين اقدام قرون وسطايي، ضد حقوق بشري و ضد انساني رژيم آل سعود اعتراض قطع مي‌كرديم و در اين اعتراض سفارت عربستان را مي‌بستيم و ديپلمات‌هاي آن را اخراج مي‌كرديم  حالا عربستان جنايتكار با اين پرونده سياه نمي‌توانست رابطه را يك طرفه قطع كند و از ما هم طلبكار باشد و ما را در موضع اتهام قرار دهد.
 
وي در پايان تاكيد كرد: طي دو سال گذشته ديپلماسي ما در ارتباط با عربستان سعودي بسيار منفعلانه و ضعيف بوده و اكنون بايد خسارت آن را تحمل كنيم.
 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار