کد خبر: 760017
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ما شرعاً نمی‌توانیم به کاندیداهای خبرگان رهبری که اهل تسامح و نگاه ها و افکار مخدوش باشند و در لحظات حساس نسبت به آن‌ها شک کنیم رأی بدهیم.
حمیرا رحیمی

حجت‌الاسلام‌ محمدعلی نکونام در دیدار با ائمه جماعات مساجد و روحانیون شهرستان انقلاب اسلامی را امانتی بزرگ و سنگین بر دوش همه روحانیون و طلاب دانست و اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین نعمتی است که خدای متعال در اختیار ملت ایران قرار داده و این نعمت هم تاکنون به هیچ ملتی و جامعه‌ای داده نشده است.

نماینده ولی‌فقیه چهارمحال و بختیاری انقلاب اسلامی ایران را ادامه‌دهنده راه انبیاء و اولیاء‌ الهی بیان کرد و افزود: همه‌ این توفیقات و عظمتی که امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به آن دست یافته و این سرخوردگی‌ها و حقارتی که بر طاغوت و مستکبرانی که در برابر این انقلاب اسلامی ایستاده‌اند تحمیل شده، همه و همه برای این است که این نظام در مسیر انبیاء و اولیاء‌الهی قدم برداشته و در این مسیر ثابت‌قدم و استوار بوده است.

نکونام طلاب و روحانیون را در خط مقدم دفاع و صیانت از انقلاب و ارزش‌های اسلامی دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی از حوزه‌های علمیه و توسط یک عالم دینی و فقیهی وارسته شکل گرفت و اکنون نیز ولی‌فقیه، فرزند حوزه علمیه در رأس این انقلاب قرار دارد، بنابراین رسالت و وظیفه روحانیون در دفاع و مصون نگه‌داشتن انقلاب از آسیب‌ها و چالش‌ها به مراتب بیشتر و سنگین‌تر از دیگر افراد و اقشار است.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه طلاب و روحانیون و ائمه جماعات باید در حمایت، پشتیبانی و دفاع از انقلاب پیش‌قدم و جلوتر از دیگران باشند خاطرنشان کرد: حکومت به نام اسلام شکل گرفته و ما نیز به عنوان فرزندان اسلام و پرورش‌یافتگان در مکتب اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باید پیش از همه در حمایت و پشتیبانی و جلوگیری از نفوذ دشمن و خطراتی و ضایعاتی که انقلاب را تهدید می‌کند، حساس، هوشیار، مراقب و پیش‌قدم باشیم.

نکونام با تاکید بر ضرورت شناخت درست توطئه‌ها و خطراتی که در هر مقطع انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند تصریح کرد: در هر مقطع خطرات و ضایعاتی مختلفی انقلاب را تهدید می‌کند که باید آن‌ها را به درستی شناخت  و نسبت به آن حساس بود و برای مقابله و جلوگیری از نفوذ آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

امام جمعه شهرکرد استحاله نظام و انقلاب از درون را عمده‌ترین و جدی‌ترین تهدید پیش‌روی انقلاب عنوان کرد و گفت: دشمنان امروز تمام قد و با تمام وجود تلاش می‌کنند که انقلاب را از درون تهی و ناکارآمد کنند که تهی کردن انقلاب از درون یعنی آن که سبک زندگی، نوع نگاه، نگرش، رویکرد، تفکر و تصمیم گیری مردم را به سبک زندگی غربی تغییر دهند به گونه‌ای که دیگر سبک زندگی مردم از انقلاب و ارزش‌های اسلامی نشأت نگیرد.

نماینده ولی‌فقیه چهارمحال و بختیاری انتخابات را یکی از ترفندها و راه‌های دشمن برای تغییر سبک زندگی اسلامی و استحاله انقلاب بیان کرد و افزود: دشمن می‌کوشد به وسلیه انتخابات و راه دادن افرادی با افکار غربی به داخل مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و شکل دادن مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری همسو و مطابق با افکار و نظرات خودشان، به راحتی در داخل کشور نفوذ پیدا کنند و بتوانند سیاست‌ها و اهداف شوم خود را محقق کنند.

نکونام اهمیت و حساسیت انتخابات خبرگان رهبری را به مراتب مهم‌تر و بالاتر از مجلس شورای اسلامی خواند و تصریح کرد: خبرگان رهبری به واسطه این که مسئولیت سنگین انتخاب رهبری را برعهده دارد، در حقیقت نقش اساسی، کلیدی و ریشه‌ای را نسبت به ستون اصلی خیمه انقلاب ایفا می‌کند که اگر خدایی نخواسته افراد اهل تسامح و تساهل در آن ورود پیدا کنند قطعا انقلاب با خطر عظیم مواجه خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: جامعه روحانیت و ائمه جمعه و جماعات باید به شدت نسبت به مجلس خبرگان رهبری آینده حساس و دغدغه‌مند باشند و بکوشند با روشنگری‌ها و جهت‌دهی‌های صحیح که به آحاد جامعه ارائه می‌دهند، مجلس خبرگانی شکل بگیرد که انسان‌های تمام‌عیار صادق و ولایی و به دور از تسامح و تساهل و نگاه‌های مخدوش در آن حضور داشته باشند.

نکونام ‌گفت: ما شرعاً نمی‌توانیم به کاندیداهای خبرگان رهبری که اهل تسامح و نگاه ها و افکار مخدوش باشند و در لحظات حساس نسبت به آن‌ها شک کنیم که به کجا کشیده می‌شوند و چه عمل و موضعی خواهند داشت، رأی بدهیم، بنابراین هم خودمان و هم مردم را باید هوشیار و آگاه کنیم که به افراد اهل تساهل و تسامح رأی ندهند.

امام جمعه شهرکرد حال فعلی افراد را معیار و ملاک اصلی برای انتخاب نماینده اصلح خبرگان رهبری دانست و تاکید کرد: سوابق انقلابی و مبارزاتی قبل و بعد از انقلاب، حضور در مجلس خبرگان‌های گذشته و منصوب امام و رهبری بودن هیچ کدام معیار و ملاک انتخاب یک فرد برای مجلس خبرگان نیست بلکه حال فعلی افراد و محرز شدن آن ملاک و معیار برای انتخاب است.

نکونام با اشاره به اینکه دشمنان به واسطه انتخابات خبرگان رهبری برای استحاله انقلاب و تضعیف جایگاه ولایت‌فقیه خیز برداشته است بیان داشت: متأسفانه این خط و توطئه دشمن توسط داخلی‌ها و برخی افراد پرسابقه و کسانی که به هیچ‌وجه انتظار از آن‌ها نیست، عملیاتی و بر زبان‌ها جاری می‌شود، بنابراین باید نسبت به انتخابات خبرگان رهبری به شدت دغدغه‌مند و جدی بود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود وحدت، همبستگی و انسجام روحانیون در پیش‌برد کارها را بسیار مهم و تعیین کننده خواند و گفت: اگر روحانیون و طلاب ما حامی و پشتیبان یکدیگر نباشند به طور قطع دشمن از فضای ایجاد شده بهره خواهد برد.

در این دیدار نیز  هر یک از  ائمه جماعات و روحانیون شهرستان کیار نیز نظرات، مسائل و مشکلات فرهنگی شهرستان  و منطقه خود را بیان کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر