کد خبر: 753696
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
قائم‌مقام وزير بهداشت ضمن ارائه توضيحاتي درباره گران شدن يكي از داروهاي خوراكي بيماران تالاسمي از انجام مذاكراتي با سازمان تأمين اجتماعي در اين زمينه خبر داد.
دكتر ايرج حريرچي گفت: ميزان سوبسيد وزارت بهداشت براي اين دارو و داروهاي مشابه به هيچ وجه تغييري نكرده است.
وي با بيان اينكه مذاكراتي در زمينه كاهش حمايت بيمه‌اي يكي از داروهاي خوراكي بيماران تالاسمي با سازمان تأمين اجتماعي داشته‌ام، گفت: سازمان تأمين اجتماعي قسمتي از پولي را كه مردم پرداخت مي‌كردند، كه رقم چندان زيادي هم نبود، سال گذشته تأمين مي‌كرد.
وي افزود: بايد توجه داشت كه امسال قيمت دارو هيچ تغييري نكرده و ميزان تعهد وزارت بهداشت هم كه قسمت عمده سوبسيد را براي اين دارو و داروهاي مشابه تأمين مي‌كرد، به هيچ وجه تغيير نكرده است.
حريرچي در تشريح علت افزايش قيمت اين دارو گفت: اين موضوع ناشي از تغيير سياستي در سازمان تأمين اجتماعي است. به اين صورت که  قسمتي از پول دارو را كه خودشان تأمين مي‌كردند، حذف كردند.
وي تأكيد كرد كه قيمت دارو امسال حتي بر اساس نرخ تورم هم افزايشي نداشته و قيمت و تعهد وزارت بهداشت هم در اين زمينه ثابت مانده است اما مردم فكر مي‌كنند كه وزارت بهداشت قيمت دارو را افزايش داده است، در حالي كه اينطور نيست و اختياري در حوزه وزارت بهداشت براي حل اين مشكل نيست. بنابراين اميدواريم اين رقم حذف شده را هم خود سازمان تأمين اجتماعي به نحوي تدبير كند تا فشاري بر مردم وارد نشود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار