کد خبر: 752295
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
مسئول كميته فرهنگي ستاد اربعين اعلام کرد؛
یکی از اقدامات ستاد، دایر کردن ایستگاههای فرهنگی برای زائرین ایرانی با هماهنگی موسسات عراقی در عراق است و طبق هماهنگی های صورت گرفته قرار است موسسسات مردمی درآنجا موکب فرهنگی دایر بکنند.
حجت ‌الاسلام و المسلمين حميد احمدي، مسئول كميته فرهنگي و آموزشي ستاد اربعين در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص اقدامات پیش بینی شده این ستاد برای مراسم پیاده روی اربعین توضیح داد: یکی از اقدامات این ستاد، دایر کردن ایستگاههای فرهنگی برای زائرین ایرانی با هماهنگی موسسات عراقی در عراق است و طبق هماهنگی های صورت گرفته قرار است موسسسات مردمی درآنجا موکب فرهنگی دایر بکنند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم های ویژه برای زائرین ایرانی در نجف و مسیر نجف تا کربلا و اعزام سخنرانان و مداحان اهل بیت گفت: به این منظور از سخنرانانی مثل حجت الاسلام پناهیان، حجت الاسلامصدیقی و حجت الاسلام رفیعی و مداحان اهل بیت استفاده شده که انشاءالله همزمان در ده نقطه برنامه خواهند شد.

حجت‌الاسلام احمدي در ادامه افزود: ایستگاههایی ویژه کودکان در شهر نجف اشرف و در مسیر راهپیمایی نجف تا کربلا با استقرار مربیانی آموزش دیده و باتجربه از دفتر تبلیغات همراه با توزیع 30 هزار بسته برای کودکان که شامل مسابقات و مفاهیم  قرآن، نقالی و داستان گویی خواهد بود، پیش بینی شده است.

مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در خصوص اعزام 40 راوی نیز تصریح کرد: این افراد مسئولیتشان روایتگری حماسه عاشورا و اربعین است که در مسیرها و شهرهای نجف و کربلا با تجهیزاتی که در اختیار دارند از جمله نرم افزارهای تولیدی در این زمینه به روایتگری خواهند پرداخت.

مسئول كميته فرهنگي و آموزشي ستاد اربعين ادامه داد: اقدام دیگر این ستاد، استقرار روحانیون و مبلغان برای کاروانهای ایرانی در مسیر پیاده روی است که با هماهنگی دفتر تبلیغات و تشکل های مردمی، این کار صورت گرفته که به منظور اقامه نماز جماعت و همچنین پاسخگویی به مسائل شرعی زائرین ایرانی فعالیت خواهند داشت.

وی در خصوص دیگر اقدام پیش بینی شده ستاد اربعین اظهار داشت: در مرزها نیز با هماهنگی استانداری های ایلام و خوزستان برای ارائه خدمات فرهنگی و برگزاری مراسم و روایتگری، موکب هایی دایر شده است و علاوه براین توزیع محصولات فرهنگی را نیز در مرزهای خروجی کشور خواهیم داشت.

حجت الاسلام احمدی در خصوص همایش آیت ایمان نیز تصریح کرد: این همایش سه شنبه از ساعت 8 در سالن اجتماعات سازمان حج با شرکت صدها نفر از فعالین و خادمین فرهنگی اربعین که در سالهای گذشته و امسال در این حوزه فعال هستند برگزار می شود و هدف آن نیز بررسی آخرین وضعیت و تبادل نظر و آخرین اطلاعات و انجام برخی هماهنگی ها می باشد. 

مسئول كميته فرهنگي و آموزشي ستاد اربعين توصیه ای هم به مردم داشت؛ وی در این خصوص گفت: مردم با آگاهی اقدام به این سفر بکنند و حتما اطلاعات قبل از سفر را از منابع معتبر و سایت الاربعین و صدا و سیما و رسانه های معتبر دریافت کنند.

 وی به وجود برخی بیماریهای واگیردار در عراق اشاره و بیان داشت: علی رغم اینکه تمهدیداتی در این خصوص اندیشیده شده اما زائرین نکات بهداشتی را باید جدی تر بگیرند، و حتما مواد شوینده مناسب در اختیار داشته باشند.

حجت‌الاسلام احمدي  در ادامه بیان داشت:  با توجه به اینکه میزبان زائرین، مردم شریف عراق هستند و آنها نیزهمه زندگی شان را وقف این کار می کنند، با این حال زائرین ما هم باید در این زمینه مشارکت داشته باشند و به مردم عراق کمک کنند. خوب است در این راستا مقداری  مواد غذایی با ماندگاری بالا را همراه خود داشته باشند تا دچار مشکل نشوند و در مصرف غدا نیز نهایت قناعت و صرفه جویی را بکنند.

وی در خصوص اسکان زائران در کربلای معلا نیز تصریح کرد: زائرین دقت داشته باشند که هتل، خانه یا مهمانسرایی برای آنها پیش بینی نشده و اصولا امکان چنین اقدامی هم نیست، اما چادرها و خانه های نیمه کاره و مکانهای مسقفی در نظر گرفته تا مردم در آن پناه بگیرند، لذا زائرین حتما کیسه خواب های مناسب همراه داشته باشند تا با مشکلی مواجه نشوند.

مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در خاتمه  یادآورشد: با توجه به اینکه دشمن مراسم باشکوه اربعین را رصد می کند و ممکن است قصد ایجاد اختلال داشته باشد، از این رو مردم هم باید مراقبت کنند تا مشکل خاصی پیش نیاید و امداد و کمک رسانی به یکدیگر را سرلوحه کار خودشان قرار بدهند و آموزش های خاصی هم اگر نیاز است قبل از سفر فرابگیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار