کد خبر: 748786
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
روسیه:
معاون وزیر امورخارجه روسیه واکنش کاخ سفید به سفر رئیس جمهوری سوریه به مسکو را بسیار تأسف بار توصیف کرد.

جوان آنلاین: «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امورخارجه روسیه اعلام کرد، گفت وگوهای رئیس جمهوری روسیه با همتای سوری خود در کرملین با هدف آماده سازی شرایط برای دستیابی به صلحی پایدار در سوریه انجام شده و تردیدهای واشنگتن در رابطه با این مسئله کاملا تأسف آور است.

سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه همانطور که انتظار می‌رفت به انتقاد از سفر بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به مسکو پرداخت. وی اعلام کرد که استقبال از رئیس‌جمهور سوریه با فرش قرمز، با هدف اعلام شده روس‌ها در سوریه منافات دارد.

«اریک شولتز» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته در این خصوص به خبرنگاران گفت: «ما شاهد استقبال از بشار اسد با فرش قرمز بودیم، کسی که علیه مردم کشورش از سلاح شیمیایی استفاده کرده است. چنین کاری با هدف اعلام شده روس‌ها مبنی بر انتقال سیاسی در سوریه منافات دارد.»

این اظهارات کاخ سفید پس از آن مطرح شده که بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در سفری از قبل اعلام نشده وارد مسکو شد و با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد. خبر مربوط به این دیدار پس از بازگشت اسد به دمشق منتشر شد.

روسیه از روز 8 مهر، رسما حملات خود را به گروه‌های معارض دولت اسد در سوریه آغاز کرده است.

ریابکوف در خصوص این اظهارات سخنگوی کاخ سفید گفت: در تمام روند مذاکرات روسای جمهور روسیه و سوریه در کرملین مولفه سیاسی برقراری صلح در سوریه به بحث و بررسی گذاشته شد؛ یک گفت وگوی صادقانه و دوستانه میان رئیس جمهوری روسیه و رئیس جمهور مشروع و قانونی سوریه که به اولویتی اصلی برای رسیدن به راه حلی سیاسی تبدیل شده بود.»

وی ادامه داد: «این مسئله کاملا روشن است و ما فقط می توانیم متأسف باشیم که واشنگتن همچنان به تلاش های ما با دیده ظن و تردید می نگرد؛ تلاش هایی که در بالاترین سطح تنها با هدف حل این بحران انجام می گیرد؛ بحرانی که شدیدا از سیاست های اغلب اشتباه آمریکا در خاورمیانه ناشی شده است».


منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار