کد خبر: 748338
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
در روز پاياني رزمايش محرم صورت گرفت
در مرحله پاياني رزمايش محرم، يك فروند جنگنده بمب افكن اف 4 (فانتوم) پس از شناسايي و رهگيري پهپاد متخاصم با شليك دقيق موشك هوا به هوا توانست اين پهپـاد مهاجم را سرنگون كند.
در مرحله پاياني رزمايش محرم، يك فروند جنگنده بمب افكن اف 4 (فانتوم) پس از شناسايي و رهگيري پهپاد متخاصم با شليك دقيق موشك هوا به هوا توانست اين پهپـاد مهاجم را سرنگون كند.
به گزارش فارس، در مرحله پاياني رزمايش محرم، با شليك موشك‌هاي زمين به هواي «شلمچه» از سامانه‌هاي بومي «مرصاد» اهداف از پيش تعيين‌شده با موفقيت مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شدند كه سامانه‌هاي مرصاد پس از انجام شليك با توجه به شناسايي مكان استقرار خود در كمترين زمان ممكن عمليات جابه‌جايي سريع را تمرين كردند. همچنين يك فروند جنگنده بمب افكن اف 4 (فانتوم) پس از شناسايي و رهگيري پهپاد متخاصم با شليك دقيق موشك هوا به هوا توانست اين پهپاد مهاجم را سرنگون سازد.
در ادامه اين رزمايش جنگنده‌هاي نيروي هوايي ارتش با كنترل و هدايت شبكه يكپارچه پدافند هوايي كشور ضمن انجام تمرين عمليات سوخت‌گيري هوايي جهت مأموريت‌هاي برد بلند خود با پشتيباني نزديك هوايي از نيروهاي سطحي، مواضع از پيش تعيين شده را در منطقه هدف بمباران كردند. انجام عمليات رهگيري هواپيماهاي دشمن فرضي با استفاده از رادارهاي پيشرفته و بومي قرارگاه پدافند هوايي و هواپيماهاي طرح پدافندي تحت نظر شبكه يكپارچه قرارگاه پدافند هوايي از ديگر بخش‌هاي تعبيه شده در اين مرحله از رزمايش بود.
همچنين در اين مرحله از رزمايش از پرنده‌هاي فوق سبك و پهپادهاي نهاجا نيز در راستاي شناسايي و انهدام اهداف شبيه‌سازي شده در حجم گسترده‌اي استفاده شد. ايجاد ميدان‌هاي مين و موانع مهندسي و اجراي تخريبات و انفجارات تاكتيكي توسط يگان‌هاي مهندسي رزمي نزاجا، اجراي آتش پرحجم يگان‌هاي توپخانه‌اي سنگين و نيمه‌سنگين نيروي زميني و عمليات اسلينگ و تخليه مجروحان و تجهيزات و ادوات رزمي همراه با شليك موشك‌هاي بهينه‌سازي شده «تاو» توسط بالگردهاي هجومي هوانيروز عليه اهداف از پيش تعيين شده و در پشتيباني از يگان‌هاي واكنش سريع نيروي زميني ارتش بخش ديگري از عمليات‌هاي موفق اجرا شده در روز دوم و پاياني اين رزمايش بزرگ و مشترك بود.
گفتني است رزمايش مشترك محرم ارتش جمهوري اسلامي ايران پس از دو روز انجام عمليات‌هاي پيچيده و متعدد زميني، هوايي و پدافندي با دستيابي به تمامي اهداف رزمايش، شناسايي نقاط قوت و ضعف، انتقال تجربه به كاركنان جوان، بهره‌گيري از تازه‌ترين و علمي‌ترين فنون تاكتيكي و رزمي روز دنيا و با نظارت كارشناسان مجرب ستاد كل نيروهاي مسلح با موفقيت پايان يافت.
سامانه فرماندهي و كنترل هوشمند و تاكتيكي فكور قابليت جمع‌آوري اطلاعات از تمامي منابع اطلاعاتي مرتبط با دفاع هوايي، رادارهاي پسيو و اكتيو اعم از رادارهاي نظامي و كشوري، عناصر ديده‌باني، شنود سيگنالي، سامانه‌هاي موشكي و مراكز كنترل و فرماندهي همجوار را برخوردار است و ضمن ارائه يك تصوير يكپارچه از منطقه تحت مسئوليت درخصوص هدايت و كنترل سامانه‌هاي دفاع هوايي زمين ‌پايه و هواپايه به صورت كاملاً مستقل عمل مي‌كند.
همچنين قابليت تحرك و جابه‌جايي بالا و استقرار در مناطق صعب‌العبور، دفاع در برابر جنگ الكترونيك و استفاده از شبكه‌هاي ماكروويوي اختصاصي، فيبر نوري و مخابرات كشوري و اطمينان بخشي از اصابت و انهدام اهداف از ديگر قابليت‌هاي اين سامانه هوشمند است. در حقيقت اين سامانه بر اساس راهبرد قرارگاه خاتم‌الانبيا(ص) درخصوص دفاع هوايي كشور و بهره‌برداري در زمان تهديد و بحران به صورت تاكتيكي طراحي و ساخته شده و با ورود آن به قرارگاه پدافند هوايي، عملاً باگذر از مرحله مكانيزاسيون، هوشمندسازي شبكه فرماندهي وكنترل قرارگاه پدافند هوايي تحقق يافته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار