کد خبر: 743427
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
همزمان با آخرین روز هفته دفاع مقدس
همزمان با هفتمین روز از هفته دفاع مقدس آیین رونمایی از تندیس سرلشکرشهید شریف اشرف در تپه نورالشهدا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جوان ، همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس از تندیس شهید قرآنی سرلشکرشهید شریف اشرف با حضور همسر و دختر شهید و جمعی از مسوولان ارتش و شهرداری رونمایی شد.

در این مراسم که در تپه نورالشهدا منطقه 22 برگزار شد امیر سرتیپ داوود کاظمی رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش ، سردار عبدالله روشن معاون رئیس بنیاد و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران ، امیر ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش ، دکتر عشرت شایق معاون اجتماعی شهرداری منطقه22 و امیر حسین قربانی مدیر فرهنگی هنری منطقه 22 حضور داشتند.

بر اساس این گزارش پس از حضور و فاتحه خوانی بر مزار شهدای گمنام و اجرای مارش نظامی به احترام شهدای دفاع مقدس ، مراسم رونمایی از تندیش شهید شریف اشرف با تلاوت قران کریم و قرائت مناجات نامه امام رضا(ع) ، دکتر عشرت شائق معوان اجتماعی شهرداری منطقه 22 طی سخنانی در باره نقش زنان در دفاع مقدس گفت: مهر مادری بود که حماسه دفاع مقدس را رقم زد. جنگی به ما تحمیل شد که ما با پشتوانه معنوی همسر و مادر رزونده و شهید آن را به دفاع مقدس تبدیل کردیم.

وی افزد: امروز هم که درگیر جنگ نرم هستیم زنان پیرو فاطمه (س) نمی گذارند آسیبی به ارزش های ما وارد شود.

امیر ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش نیز در این مراسم اظهار داشت: روز هفتم هفته دفاع مقدس روز بصیرت نام دارد و چه به جا و مناسب است که رونمایی از تندیس این قهرمان را در این روز قرار داده ایم چون شهید اشراف یک قهرمان با بصیرت بود.

وی افزود: یکی از مولفه های مهم دفاع مقدس مولفه بصیرت ، ایمان و تدین مردم خوب ما بود. شهید اشرف نیز به واسطه تفکرات مذهبی که داشت شروع به کتابت قران کریم کرد و به کردستان که داوطلبانه اعزام شد به همسرش گفت من زمانیکه کتابت قران را تمام کنم دوست دارم مزدش شهادت باشد.

در پایان مراسم آیین رونمایی از تندیس شهید اشرف توسط همسر آن شهید به همراه مارش نظامی برگزار شد.

گفتنی است سرلشکر شهید شریف اشراف در سال 1316 در شیراز به دنیا آمد. بعد از اتمام دوره دبیرستان به تهران آمد و در دانشکده افسری تحصیلات خود را ادامه داد و سه سال بعد با درجه ستوان دومی فارغ‌التحصیل شد. وی با موفقیت در گذراندن دوره آموزش زبان انگلیسی توانست برای گذراندن دوره نظامی به آمریکا برود و ضمن گذراندن دوره‌های مقدماتی دوره‌های رنجری، چتربازی و تکاوری را نیز در آنجا آموزش ببیند. او شیفته قرآن و تذهیب آیات الهی بود. او آنقدر به کار خودش علاقه داشت که حتی تذهیب حاشیه قرآن را نیز انجام داد. سال‌ها گذشت و در سال 1358 کار نوشتن قرآن کریم به پایان رسید. دو ماه پس از آن رهسپار کردستان شد، چون ضد انقلاب در کردستان کشتار می‌‌کرد. سرانجام سرلشکر شهید شریف اشراف که معاونت لشکر 21 ارتش جمهوری اسلامی را بر عهده داشت، در 10 / 8/ 1358 مصادف با عید سعید قربان در درگیری با نیروهای وابسته ضد انقلاب به شهادت رسید.

او بیش از 10 سال وقت صرف قرآن دست نویسش کرده بود. می‌گفت با پایان تحریر کتاب خدا عمر من هم تمام می شود. در قرآن دست نویسش نوشته بود: اگر می‌خواهی با خدا حرف بزنی نماز بخوان و اگر می‌خواهی خدا با تو حرف بزند قرآن بخوان و اگر می خواهی ارتباط دو طرفه و همزمان باشد، قرآن بنویس. دو ماه بعد از تمام شدن نوشتن قرآن شهید اشراف طبق پیش‌بینی خودش جام شیرین شهادت را سر کشید و به آرزوی دیرین خود نائل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار