کد خبر: 729950
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
جانشين فرماندهي سپاه صاحب الزمان(عج) :
جانشين فرماندهي سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در رابطه با نقش استان اصفهان در منطقه عملياتي غرب كشور گفت: استان اصفهان در سنندج، ديوان دره، سقز، مهاباد، مريوان، بانه و پيران شهر بيشترين نقش را داشته و 5 هزار و 600 شهيد در اين منطقه تقديم كرده است.

سردار مجتبي فداء در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن گراميداشت سالروز عمليات مرصاد كه پنجم مرداد 67 در منطقه غرب كشور انجام شد، از برگزاری اردوهاي راهيان نور غرب كشور از پنجم مرداد تا بیستم شهریور خبر داد و اظهارداشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 14 هزار نفر با هدف شناخت مناطق عملياتي غرب به این اردو اعزام می‌شوند.

وي در خصوص زير ساخت‌ها و مراكز در نظر گرفته شده برای اردوهای راهیان نور غرب کشور خاطرنشان کرد: با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های درنظر گرفته شده، قادر به تامین نيازهاي 14 هزار نفر شرکت کننده در اردوهای راهیان نور غرب کشور خواهیم بود.
جانشين فرماندهي سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با بیان این‌که اردوهای راهیان نور غرب کشور به صورت خانوادگي نیز برگزار می‌شود، گفت: مسير حركت از مراكز مستقر در دو استان كردستان و آذربايجان غربي مي‌باشد كه از شهرستان‌هاي قربه، بيجار، ديوان دره، سقز، بوكان، ميان دو آب، مهاباد، پيران‌شهر، سردشت و بانه مي‌گذرد.
به گفته فداء، اعزاميان به این اردوها از يادمان‌هاي‌ شهيد محمد بروجردي، شهداي والفجر 2، شهيد ناصر كاظمي، شهيد محمد علي گنجي، شهداي سردشت، شهيد مصطفي طياره و شهيدان زين‌الدين بازديد خواهند كرد.
وي در رابطه با تفاوت برگزاري اردوهاي راهيان نور غرب كشور با اردوهاي راهيان نور جنوب كشور اعلام كرد: در جبهه‌هاي جنوب كشور دشمن در مقابل ما قرار داشت و در چارچوب خاص و منطقه‌اي محدود حملات خود را آغاز مي‌كرد اما در جبهه غرب كشور ما با مردم مسلماني روبرو هستيم كه از ضد انقلابيون جدا هستند.
فداء با ذكر اين مسئله كه استان كردستان 15 روز بعد از پيروزي جنگ توسط خيانتي كه هيئت حسن نيت انجام داد، به دست ضد انقلابيون افتاد، ادامه داد: حملاتي كه دموكرات‌ها و كومله‌ها به بيمارستان‌ها داشتند باعث شد تا امام(ره) پيامي مبني بر آزادسازي پاوه صادر نموده و نيروهاي مردمي را براي عمليات در آنجا مستقر نمودند.
جانشين فرماندهي سپاه صاحب الزمان دومين تفاوت اردوهاي راهيان نور غرب با اردوهاي راهيان نور جنوب كشور را اينگونه بيان كرد: در غرب كشور رزمندگان علاوه بر مبارزه با ضد انقلابيون وظيفه داشتند تا امنيتي پايدار را ايجاد كنند و طعم شيرين انقلاب را به مردم آنجا منتقل نمايند.
وي همچنين افزود: رزمندگاني كه در مناطق عملياتي غرب كشور حضور داشتند، اقداماتي جهت آگاهي بخشي به مردم براي شناخت گروهك‌ها و توطئه استكبار جهاني براي جداسازي منطقه توسط يگان‌ها، انجام مي‌دادند.
فداء در خصوص پيشرفت منطقه غرب كشور براي برگزاري اردوهاي راهيان نور بيان كرد: ما در بين مناطق كردنشين بهترين شرايط را داشته و شاهد پيشرفت روز افزون منطقه بعد از انقلاب بوده‌ايم.
جانشين فرماندهي سپاه صاحب الزمان در رابطه با نقش استان اصفهان در منطقه عملياتي غرب كشور گفت: استان اصفهان در سنندج، ديوان دره، سقز، مهاباد، مريوان، بانه و پيران شهر بيشترين نقش را داشته و 5 هزار و 600 شهيد در اين منطقه تقديم كرده است.
وي همچنين با ذكر معروف بودن جبهه غرب كشور به سرزمين مجاهدت‌هاي خاموش، هدف از دستيابي به منطقه غرب را كاهش فشار جبهه جنوب، از بين بردن نيروهاي عراقي حاضر در منطقه و انجام عمليات‌هاي برون مرزي در عراق دانست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر