کد خبر: 727550
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
سخنگوی نیروی انتظامی خبر داد
سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به اعترافات تکان‌دهنده‌ گروه تروريستي جيش العدل كه دو روز قبل در شرق كشور بازداشت شدند گفت: آن‌ها قصد خرابکاری و انجام عملیات‌های متعدد در چند شهر کشور را داشتند.
سردار سعيد منتظرالمهدي صبح امروز در دومين نشست خبري خود با خبرنگاران در مورد عملیات مرزبانان با اشرار مسلح که در سحرگاه شنبه در منطقه میرجاوه اتفاق افتاد توضيح داد: اين عملیات با اشراف کامل اطلاعاتی مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه انجام و مرزبانان که از نفوذ گروه‌ تروریستي جیش‌العدل جلوگیری کرده و همه اعضای این گروه را دستگیر کردند. در جریان اين عمليات یکی از فرماندهان هنگ مرزی میر جاوه شهید شد . وی افزود: اعضای دستگیر شده این باند، اعترافات تکان‌دهنده‌ای را در خصوص انجام عملیات‌های انتحاری و تروریستی در سطح کشور انجام داده‌اند که نشان می‌دهد این گروهک قصد خرابکاری و انجام عملیات‌های متعدد در چند شهر کشور را داشتند و می‌خواستند با استفاده از ابزارهای نوین امنیتی و اطلاعاتی و همچنین تسهیلاتی که نسبت به صوت، حرارت و نور حساسیت دارند، انفجارهایی انجام دهند.

عيدي پليس به مردم

سخنگوی نیروی انتظامی همچنين از ترخیص خودروها و موتور سیکلت های توقیفی، همزمان با عید سعید فطر خبر داد. وي ادامه داد: با دستور فرماندهی نیروی انتظامی، کلیه خودروها و موتورسیکلتهایی که با دستور پلیس توقیف شده‌اند به شرط اینکه مورد قضایی نداشته باشند، از روز سه شنبه به مناسبت عید فطر ترخیص می شوند .

پاسخ سردار به پرسش جوان

سخنگوی ناجا در پاسخ به سوال خبرنگار ما در باره حادثه تیراندازی شهرستان یاسوج که منجر به قتل و زخمی شدن چند شهروند شد گفت : این حادثه بامداد روز چهارشنبه اتفاق افتاد که در جریان آن یک نفر کشته شد و وضعيت يكي از مجروحان هم وخيم گزارش شده است. وی ادامه داد : عاملان این حادثه یکدیگر را نمی شناختند اما به خاطر مشاجره ای این حادثه رخ داد که در جریان آن یکی از طرفین بعد از مشاجره به سراغ دو نفر از دوستانش رفته و دوباره به محل درگیری باز میگردند که یکی از اعضای درگیری با تفنگ ساچمه ای به طرف دیگران تیراندازی کرده که در جریان آن چند نفر زخمی و یک نفر به قتل می رسد . وی افزود : بعد از حادثه ماموران پلیس در محل حاضر شدند و موفق شدن عاملان این حادثه را کمتر از 48 ساعت بازداشت و تحویل مراجع قضایی دهند . وی درباره انگیزه این حادثه گفت : این حادثه انگیزه خاصی نداشته و فقط یک درگیری به خاطر عدم کنترل خشم رخ داده است و هیچ موردی مبنی بر امر به معروف و نهی از منکر در بروز آن نقش نداشته است.

وی همچنین از کاهش هشت درصدی تصادفات و تلفات جاده ای در ایام ماه مبارک رمضان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

سخنگوی ناجا همچنین گفت: ماموران ناجا در اجرای طرح سالم سازی دریا که از اواخر خرداد امسال تاکنون ادامه دارد موفق شدند 154 نفر را از خطر غرق شدن نجات دهند.

هیچ کنسرت با مجوزی از سوی پلیس لغو نشده است

سخنگوی ناجا درباره برگزاري کنسرت ها هم گفت : برای برگزاری هر کنسرت دریافت مجوز محتوایی از وزارت ارشاد شرط لازم است، اما کافی نیست و برگزارکنندگان کنسرت ها باید علاوه بر مجوز اجرای کنسرت از سوی ارشاد اقدام به دریافت مجوز از اداره اماکن نیروی انتظامی کنند. قطعا تاکنون هیچ کنسرتی که این دو مجوز را داشته باشد، لغو نشده است.

درباره جشن هسته‌اي

وی درباره برگزاری مراسم جشن پس از توافق احتمالی هسته‌ای هم گفت: ناجا آمادگی کامل دارد تا در صورت بروز این اتفاق خوب، اگر شهروندان در چارچوب قانون و شئونات اسلامی شادی کنند در کنار آنان قرار گیرد.

منتظرالمهدی درباره نفش ماه رمضان در کاهش جرایم افزود: در این ماه بسیاری از جرایم خشن کاهش پیدا کرد و خشونت کنترل شد که این کنترل خشونت در سال گذشته یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما بود چرا که خشونت ، حوادثی غیرقابل انتظار و غیرقابل بازگشت را در پی دارد.

سردار منتظرالمهدی درباره آزادی متهمان اقدامات خشونت‌آمیز از سوی قوه قضاییه گفت: این موضوع را بیشتر باید قوه قضاییه پاسخگو باشد ضمن اینکه معمولاً در هر دستگاهی محدودیت‌هایی وجود دارد که ان‌شاءالله برطرف خواهد شد ولی دغدغه همه مسئولان آن است که مشکلات برطرف شود و امیدوارم پلیس درونی همه ما که بهترین پیشگیری‌کننده از جرایم است در ما بیدار شود.

منتظرالمهدی به شهروندانی که قصد مسافرت در تعطیلات آخر ماه مبارک رمضان را دارند، توصیه کرد: شهروندانی که قصد سفر به استان های دیگر و به ویژه استان های شمالی را دارند، توصیه می کنم اخبار مربوط به جاده ها و محدودیت های ترافیکی را از سوی رسانه ها دنبال کنند تا سفری ایمن و بدون خطر داشته باشند.

انسداد مرزها در گرو تخصیص بودجه

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره انسداد مرزها در غرب و شرق کشور نیز گفت: اراده ناجا بر این امر است که هر چه زودتر مرزهای شرقی مسدود شود اما در این زمینه محدودیت هایی وجود دارد که محدودیت بودجه و تامین اعتبار یکی از بزرگترین چالش های ناجا در مسدود کردن مرزها به شمار می رود.

بازداشت مدير ارشد بانك سپه

سخنگوی ناجا در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره دستگیری یکی از مدیران ارشد بانک سپه نیز گفت: در این زمینه اطلاع دقیقی ندارم اما کلاهبرداری در یکی از بانک ها به وقوع پیوسته و جزئیات آن بدین گونه بود که فردی برای نصب آنتی ویروس به شعبه بانک مراجعه کرده و در بررسی ها مشخص شد متاسفانه اطلاعات را کپی می کرده و از این طریق موفق به برداشت ۱۹ میلیارد تومان از حساب های شهروندان شده بود. این شخص در ردزنی های پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

سریالی بودن سرقت های مشهد را تکذیب می کنم

سخنگوی ناجا درباره سرقت‌های مسلح سریالی در مشهد نیز افزود: اینکه سرقت‌ها سریالی بوده است اینگونه نیست زیرا چند سرقت اتفاق افتاده که دو فقره آن بلافاصله شناسایی و دستگیر شدند و این می‌تواند در هر شهری اتفاق بیفتد، اما سریالی نبوده است

نصب علايم براي خريد مواد

سردارمنتظرالمهدی درباره مشهود بودن جرایم در برخی مناطق که حتی با فلش افراد را به سمت مواد فروشان هم هدایت می‌کنند گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر تلاش زیادی برای برخورد با مواد فروشان دارد و این درست است که در برخی مناطق فراوانی این موضوع بیشتر است.

درباره مسافربرهاي شخصي

وی درباره برخورد با مسافربرهای شخصی در ارتباط با اتفاق اغلب جرایم در آن ها افزود: در رابطه با مسافرکش‌ها مردم باید خودشان اقدام کنند یعنی از وسایل نقلیه جمعی که تائید شده و دارای هویت شخص هستند استفاده کنند در غیر این صورت پلیس نمی تواند در کنار هر خودروی مسافرکش یک نیرو قرار دهد.

سردار منتظرالمهدی گفت: چنانچه مردم رعایت کنند این مشکل حل می‌شود ولی باز هم چنانچه تخلفی صورت گیرد پلیس با درخواست مردم به آن رسیدگی می‌کند.

سردارمنتظرالمهدی در پاسخ به سئوالی درباره مزایده بنیاد تعاون ناجا و فروخته شدن خانه بوشهری‌ها به عنوان یکی از آثار ثبت شده ملی آن هم به قیمت ۱۸ میلیارد تومان، گفت: این املاک از قبل در اختیار بنیاد تعاون ناجا بوده و در آخرین تماس من با رئیس بنیاد تعاون مشخص شد که قصد فروش ندارند و اگر قصد فروش داشته باشند منعی برای آن وجود ندارد.

وی افزود: چناچه قصد ساخت و ساز در محیط های اطراف این بنا وجود داشته باشد، طبق ضوابط مشخص ساخت و ساز صورت می گیرد، در هنگام فروش نیز قطعا ضوابط موردنظر خواهد بود.

تجهیز کلانتری ها در دستور کار است .

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: تجهیز کلانتری ها به دوربین های مداربسته در راستای اجرای طرح مکنا (مدیریت کیفیت نیروی انتظامی) اجرا شده است. اکنون در ۶۰ درصد کلانتری ها این طرح اجرا شده و تجهیز سایر کلانتری ها نیز با سرعت در دستور کار است.

منتظرالمهدی در ادامه درباره تجهیز مناطق جرم خیز پایتخت به دوربین مداربسته نیز گفت: در این زمینه اطلاع کاملی ندارم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره دستگیری فردی که از طریق تبلیغات ماهواره ای چند میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و در جزیره کیش دستگیر شده است نیز گفت: اطلاعات کافی در این زمینه ندارم، اما به طور کلی به شهروندان توصیه می کنم در تبلیغات ماهواره‌ای مراقب باشند چرا که بیشتر تبلیغات سودجویانه و برای کلاهبرداری پخش می شود.

وی درباره غیبت سربازی هم به خبرنگاران گفت: افرادی مشمول جریمه غیبت سربازی می‌شوند که غیبت هشت ساله داشته‌اند .

سردار منتظرالمهدی درباره اینکه اگر کسی 7 سال و چهار ماه غیبت داشته باشد آیا مشمول این طرح می‌شود ؟ گفت : اگر مدت غیبت سرباز تا پایان سال 94 هشت سال باشد، مشمول این طرح می‌شود.

وی افزود: این افراد می‌توانند دراین طرح شرکت کنند زیرا معلوم نیست این طرح سال آینده با چه قیمتی ادامه پیدا کند.

سردار منتظرالمهدی گفت: این طرح در هشت گروه تحصیلی طبقه‌بندی شده و کمترین مقدار جریمه 100 میلیون ریال و بیشترین آن 500 میلیون ریال است که به ازای هر یک سال مازاد، 10 درصد افزوده می‌شود؛ البته تأهل و هر فرزند، 5 درصد از سرجمع جریمه را کم می‌کند.

وی افزود: کسانی که با این طرح معافیت را دریافت می‌کنند، نمی‌توانند به عنوان کاندیداتوری مجلس، عضو شورای اسلامی شهرو روستا مشغول به فعالیت شوند؛ همچنین از انتصاب مدیریت های سیاسی و اداری محروم می‌شوند.

سردار منتظرالمهدی به ثبت نام 285 هزار و 906 نفر در این طرح اشاره و تصریح کرد: پرونده حدود 130 هزار نفر بررسی شده که 126 هزار نفر مشکل نداشته‌اند و 4 هزار نفر مشمول نشده‌اند.

سردار منتظرالمهدی گفت: 24 هزار کارت معافیت صادر شده و 6 هزار کارت نیز تا چند روز آینده صادر خواهد شد.

به شایعات در مورد اسیدپاشی توجه نکنید

سخنگوی ناجا در مورد آخرین جزئیات پرونده اسیدپاشی اصفهان و شایعاتی که پیرامون آن وجود دارد، گفت: به شایعات گوش نکنید از همین تریبون اعلام می کنم که پلیس به سرنخ هایی رسیده است اما چون در جمع بندی سرنخ ها هنوز به نتیجه نرسیده ایم اطلاع رسانی در این زمینه صورت نمی گیرد. توصیه می کنم خبر موثق و صحیح در خصوص اسیدپاشی را از پلیس بپرسید و مطمئن باشید اگر نتیجه ای حاصل شود در کمترین زمان ممکن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در مورد دودی کردن خودروهای شخصی توسط مالکان و برخورد پلیس با افرادی که نسبت به رنگی کردن یا دودی کردن شیشه خودروهای خود اقدام می کنند نیز گفت: طبق قانون اگر کسی از شیشه های رنگی و دودی برای خودروی خود استفاده کند به صورتی که از فاصله ۳ متری سرنشینان داخل خودرو قابل دیدن باشند هیچ جرمی مرتکب نشده است اما اگر فردی این موارد را رعایت نکند مشمول جریمه می شود که در کلانشهرها این جریمه ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و در شهرستان ها مبلغ جریمه ۳۰ هزار تومان است.

سردار سعید منتظر المهدی در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره افزایش سگ گردانی در معابر عمومی به ویژه خیابان های شمالی پایتخت گفت: اینکه سگ گردانی در معابر زیاد شده است را قبول نداریم البته تعدادی از افراد در مجامع عمومی سگ گردانی می کنند که اگر این فعل باعث مزاحمت شود افراد می توانند از آنها شکایت کنند و پلیس نیز در این زمینه پرونده تشکیل داده و افراد خاطی را به مراجع قضائی معرفی می کند.

سخنگوی ناجا درباره ساماندهی و جمع آوری متکدیان نیز که قرار بود با حضور کمیته ای سه نفره به سرانجام برسد افزود: جلسات کمیته سه نفره با حضور نیروی انتظامی، بهزیستی و شهرداری برگزار شده و فرمانده رئیس پلیس پیشگیری ناجا درباره اهداف این جلسه و دستاوردهای آن اطلاع رسانی های لازم را انجام خواهد داد.

وی افزود: طبق ماده ۷۱۲ و ۷۱۳ تکدی گری جرم محسوب می شود و ما آمادگی داریم سیمای شهر و کشور را از لوث متکدیان پاک کنیم اما مسئله مهم این است که بتوانیم زیرساخت های لازم را برای جمع آوری این افراد ایجاد کنیم چراکه این افراد انسان هستند و باید برای رشد و بازگشت آنها به جامعه زمینه های لازم را فراهم کنیم.

سردار منتظرالمهدی با اعلام اینکه ۱۲ سازمان در زمینه جمع آوری و ساماندهی متکدیان دارای مسئولیت هستند، افزود: عزیزان ما در شهرداری و بهزیستی نیز تلاش های زیادی انجام می دهند تا بتوانیم به زودی سیمای شهر را از وجود متکدیان پاکسازی کنیم.

سخنگوی ناجا در ادامه به شهروندان توصیه کرد با عدم ارائه کمک به متکدیان از ادامه چرخه کاری آنها جلوگیری کند چراکه احساس دلسوزی مردم نسبت به متکدیان باعث می شود که دست کشیدن از تکدی گری برایشان سخت باشد.

وی درباره ورود و پخش دستمال های مرطوب در مترو که حاوی مواد مخدرند، افزود:‌ ما تأیید نمی‌کنیم، چرا که تأییدیه باید با نظر آزمایشگاه مرکزی پلیس مبارزه با مواد مخدر باشد.

سردار منتظرالمهدی گفت: بیش از یک‌هزار نوع مواد روانگردان در دنیا داریم که وجود بعضی از این مواد در بعضی از کشورها دلیل وجود آنها در ایران نیست.

وی به دستمال‌های مرطوب پرداخت و افزود: گفته می‌شود که این دستمال‌ها حاوی ال‌سی‌من است و از راه پوست جذب می‌شود اما از نظر پزشکی ال‌سی‌من نمی‌تواند از پوست جذب شود و آن ال‌سی‌تی است که از راه پوست جذب می‌شود که البته این ماده گرانقیمت است.

سردار منتظرالمهدی به شهروندان توصیه کرد که در مواجهه با هر ماده آرایشی و بهداشتی جدید که اثرات آنی معجزه‌آسا دارد، تأمل بیشتر به خرج دهند زیرا موادی رواج پیدا کرده که برای لاغری در آرایشگاه‌های زنانه و ورزشگاه‌ها شامل پودر و قرص‌ پیشنهاد می‌شود.

سخنگوی ناجا همچنین گفت: برای افزایش تمرکز یا بیدار بودن در شب و جوانسازی و لایه‌برداری پوست، درست شبیه همین دستمال‌ها عرضه می شود که استفاده از آنها قابل تأمل است و تا مطمئن نباشد نباید استفاده کنند، چرا که هیچ بعید نیست ردپایی از مواد مخدر باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار