کد خبر: 716715
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
با توجه به ثبات قیمت ها در بازار مسکن، میزان اجاره بها در سال جدید افزایش نداشته است و اقدامات برخی سوداگران در این بازار بی اثر خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: با توجه به ثبات قیمت ها در بازار مسکن، میزان اجاره بها در سال جدید افزایش نداشته است و اقدامات برخی سوداگران در این بازار بی اثر خواهد بود.

وضعیت بازار مسکن با شروع سال جدید هم چنان به روال سال گذشته پیش می رود و ثبات قیمت ها و رکود در این بازار هم‌چنان ادامه دارد.

این ثبات قیمت ها در حالی است که گروهی از واسطه گران و سوداگران تلاشی در راستای خارج کردن تعادل قیمت ها در بازار اجاره داشته اند.

به عقیده کارشناسان این حوزه تعیین میزان اجاره بها به نسبت ارزش خانه و همگام با تورم عمومی با جامعه پیش می رود و افزایش آن به دست دلالان و واسطه گران امری کاملا غیرمنطقی است و هیچ گونه توجیه اقتصادی ندارد.

حسام عقبایی رییس اتحادیه مشاوران املاک در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: با شروع سال جدید با توجه به این‌که 15 روز اول ماه تعطیل است و فعالیت‌های اقتصادی از 15 روز دوم شروع می شود، در بازار مسکن هم روال به همین صورت بوده و شاهد تحرکات خاصی نبودیم.

وی با بیان این‌که در فروردین‌ماه سال 1394 وضعیت معاملات به گونه‌ای نبوده که شاهد افزایش اجاره بها باشیم، تصریح کرد: می‌توانیم بگوییم میزان اجاره بها از سال گذشته تاکنون از ثبات برخوردار بوده است.

عقبایی در ادامه با اشاره به این‌که بعضی مالکان در پایان سال 93 و آغاز سال 94 بدون آنکه بازار را رصد کنند و قدرت بازار اجاره را در نظر گیرند دست به افزایش قیمت‌ها زده‌اند تاکید کرد: این مساله در حالی است که بازار اجاره ظرفیت افزایش ندارد و با توجه به قدرت خرید مردم در دهک‌های پایین و متوسط نباید میزان اجاره‌بها افزایش یابد.

عقبایی با بیان این‌که قیمت مسکن افزایش نداشته و هرگونه افزایش اجاره‌بها بی‌اساس است، گفت: بعضی مالکان و موجران ارزش خانه را با سود بانکی مقایسه می‌کنند که این مساله درست نیست.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر این‌که مشاوران املاک باید قیمت واقعی اجاره را تفسیر و تحلیل کنند، تصریح کرد: برخی رسانه‌ها با خبرسازی به اخبار سوداگرانه دامن می‌زنند.

عقبایی خاطر نشان کرد: بازار اجاره آرام خواهد بود و مستاجران می‌توانند با خیالی آسوده در این بازار اقدام به جابه جایی کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار