کد خبر: 714977
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی:
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در نشست خبری جشن اردیبهشت تئاتر استان توضیحاتی درباره وضعیت تئاتراستان ارائه داد

 سید سعید سرابی در نشست خبری جشن اردیبهشت تئاتر استان خراسان رضوی که در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد ، با اشاره به اینکه فعالیت‌های بسیار مثبتی در حوزه تئاتر استان انجام شده است اظهار داشت: جشن اردیبهشت تئاتر در استان خراسان رضوی به یک فرصت عالی تبدیل شده است. همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده جشن اردیبهشت تئاتر از شهر مقدس مشهد اغاز می شود وما این فرصت را جهت معرفی ظرفیتهای تئاتردر استان خراسان رضوی غنیمت می شماریم.

وی به محدودیت‌های مالی استان در حوزه تئاتر اشاره کرد و افزود: متاسفانه به دلیل مشکلات مالی بسیار زیادی که وجود داشت هیچ یک از اجراهای تئاتر جشنواره فجر در استان خراسان رضوی انجام نشد.

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی گفت: وضعیت تئاتر در استان خراسان رضوی با هیچ شهری در کشور قابل مقایسه نیست و تنها  تهران می‌تواند در برخی از آمارها با مشهد برابری کند.

سرابی خاطرنشان کرد: تئاتر استان خراسان رضوی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و ما باید بتوانیم شاخص‌های بهتری را برای تئاتر استان تعریف کنیم.

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه سالن‌های اجرای بسیار مناسبی در سال گذشته به شهر مشهد اضافه شد تصریح کرد: امیدواریم در سال جاری بتوانیم مشکلات بسیار زیادی که در حوزه زیرساخت‌ها وجود دارد را حل کنیم.

وی اظهار داشت: تئاتر در استان خراسان رضوی به یک مطالبه مردمی تبدیل شده و این موضوع بسیار ارزشمند است.

 

اجرای تئاتر در خراسان رضوی با 410 میلیون تومان به فروش رسید.

معاون هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: بیش از ۸۵ هزار تماشاگر در خراسان رضوی به تماشای نمایش‌ها نشستند که از این تعداد حدود ۶۵ هزار نفر تماشاگران مشهدی بودند.

ناصر نبی زاده  از فروش ۴۱۰ میلیون تومانی حاصل از تئاتر در خراسان رضوی در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: هزار و ۵۰۰ اجرای عمومی در خراسان رضوی انجام شده که ۷۱۶ اجرا مخصوص مشهد بود و به طور کلی ۱۳۰ نمایش در خراسان رضوی در سال گذشته اجرا شد.

نبی‌زاده تاکید کرد: عواملی که سبب جذب تماشاگر به تئاتر شد را می‌توان تعامل اهالی رسانه با هنرمندان، نگاه حرفه‌ای هنرمندان به تئاتر و مخاطب، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، اجرای نمایش‌ها با مضامین مختلف، عملیاتی شدن زیرساخت‌ها در شهرستان‌ها و مشارکت سازمان‌های دولتی و غیردولتی عنوان کرد.

وی هماهنگی با شهرداری را در اوج بخشی به تئاتر خراسان‌رضوی بسیار مهم دانست و اضافه کرد: چهار نمایشگاه عکس از تئاتر در سال گذشته برای نخستین‌بار برگزار شد و بسیاری از برنامه‌های جانبی تئاترها همچون نشست‌های خبری پیش از نمایش و جلسات نقد و بررسی تئاتر نیز جزء موارد ارزشمند این عرصه بود که از سال گذشته قوت گرفت.

وی اضافه کرد: در نظر داریم اجراهای تئاتر را با متون ادبی و منابع عظیمی که در خراسان رضوی همچون منطق‌الطیر عطار و شاهنامه همسو کنیم.

 

 در جشن اردیبهشت تئاتر از مطبوعات استان  و 4 هنرمند پیشکسوت مشهد و کشور تقدیر و تجلیل بعمل خواهد آمد.

صدرا یوسفی رئیس اداره تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در مراسم جشن اردیبهشت تئاتر از فعالان مطبوعات و رسانه های حوزه تئاتر تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی ادامه داد : یکی از اتفاقات مهم تئاتر استان در سال ۹۳ پیوند بین مخاطب و رسانه بود که باعث رونق بخشیدن به این هنر والا شد. همچنین یکی دیگر از اتفاقات خوب این عرصه انتخاب مدیر روابط عمومی و عکاس مخصوص هر نمایش بود که باعث شد خبرهای مربوط به هر نمایش از طریق رسانه ها و مطبوعات فعال حوزه تئاتر در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

یوسفی با اشاره به به حضور داریوش ارجمند هنرمند مشهدی برجسته کشور در جشن اردیبهشت تئاتر استان افزود‌ : در این مراسم ۳ بزرگداشت برای سه هنرمند پیشکسوت تئاتر مشهد نیز برگزار می شود.

پروژه تالار مرکزی شهر نیاز به همراهی اهالی رسانه و مسئولان دارد.

یوسفی ، از نیمه تمام بودن پروژه تالار مرکزی شهر در اراضی زکریا ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفانه تاکنون ۳۰ درصد این پروژه تکمیل شده است و ما برای ادامه ساخت آن نیاز به بودجه ملی داریم. ساخت این تالار که ظرفیت هزار و ۱۰۰ تماشاگر را دارد، متوقف شده است و نیاز به همراهی اهالی رسانه و مسئولان دارد.

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار