کد خبر: 714959
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تبريك پيروزي مردم يمن و شكست رژيم گفت: شكست آل سعود يگ گام رو به جلو، براي حركت انقلاب جهاني اسلام بود.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تبريك پيروزي مردم يمن و شكست رژيم گفت: شكست آل سعود يگ گام رو به جلو، براي حركت انقلاب جهاني اسلام بود.
به گزارش فارس، سردار محمد ر ضا نقدي در اولين كنگره بسيج دانش‌آموزي با عنوان كنگره همفكري آينده‌سازان انقلاب اسلامي كه ديروز در ساختمان قديم مجلس شوراي اسلامي برگزار شد افزود: بايد ياد 150 كودك شهيد اين مقاومت قهرمانانه و صدها دانش‌آموز شهيد يمني را گرامي بداريم. آنها جان خود را دادند تا دشمن را خوار و ذليل كنند و ناتواني استكبار را به همه دنيا نشان دهند.  وي منشأ همه اين جنايت‌ها را امريكا دانست و تأكيد كرد: نوجوانان يمني، ايراني، عراقي، سوري و فلسطيني دشمن را در مقابل حركت توفنده خود خوار كردند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه شعارهاي راهبردي ملت ايران به همه جاي دنيا رفته است و امروز پرچم اين شعارها در دست مردم يمن قرار دارد، خاطرنشان كرد: دشمن با همه رسانه‌هاي خود منفورترين چهره دنيا است.
وي عمق بخشيدن به بينش و تحليل دانش‌آموزان را از جمله انتظارات جامعه از بسيجيان دانش‌آموز عنوان كرد و گفت: امروز سلاح دشمن تزوير است و همه سلاح‌ها را امتحان كرده، ولي شكست خورده است. رويكرد اصلي دشمن تزوير و در مقابل اين رويكرد بايد تحليل و عمق داشت و الا اگر آدمي فقط شعار داشته باشد و شعور پشتوانه آن نباشد به استيصال خواهد رفت.
جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج تأكيد كرد: اگر كسي اين دشمن را عميق نشناسد و به شعارهاي بي‌عمق وابسته باشد با حركت فريبنده دشمن منحرف مي‌شود. براي عمق بخشيدن و تحليل صحنه، بايد برنامه‌ريزي كنيم.  وي ضرورت توجه به مسئله اقتصاد مقاومتي، توليد ملي و نقش دانش‌آموزان در اين عرصه را پررنگ دانست و خاطر نشان كرد: نقش دانش‌آموزان بايد در مسئله مقابله با واردات بي‌رويه و خام‌فروشي تعريف شود. چطور دانش‌آموزان مي‌توانند بر اين امر پيگير باشند.  نقدي افزود: دانش‌آموزان ما مي‌توانند مطالبه كنند و در اين عرصه حاضر شوند و به حركت‌هاي نادرست در اقتصاد اعتراض كنند.
نقدي نقش دانش‌آموزان به عنوان ميدان‌داران عرصه‌هاي كشور را برجسته دانست و گفت: شايد هميشه دانش‌آموزان را به عنوان آينده‌سازان خطاب كرديد اما نه تنها اينها آينده‌ساز هستند، بلكه نقش سرنوشت‌سازي در حركت مردمي امروز دارند. دانش‌آموز فقط آينده‌ساز نيست بلكه سهمي در شكل‌گيري حركت‌هاي اجتماعي و سياسي روز جامعه نيز دارند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه شهيد محمدحسين فهميده يكي از نمونه‌هاي دانش‌آموز بسيجي در صحنه‌هاي كليدي كشور محسوب مي‌شود، گفت: آن شهيد در زمان جنگ مسئوليت‌هاي كليدي به عنوان فرمانده محور را دارا بود و در نهايت در قامت فرمانده اطلاعات و عمليات يكي از لشكرهاي خط‌شكن دفاع مقدس به شهادت رسيد.

انتقاد از حمايت سازمان ملل در حمله سعودي‌ها به يمن

دكتر علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در اين كنگره، ضمن تأكيد بر نقش و اهميت شور جواني براي آينده كشور گفت: شور انقلابي كه در جوانان مشاهده مي‌شود و تربيت اين‌گونه جوانان يك موضوع داراي اهميت است. اقدام مسئولان سازمان بسيج مستضعفين قابل تمجيد است كه تلاش كردند فرزندان اين سرزمين به خوبي بتوانند در مورد مسائل مختلف آگاهي كسب كنند. اين جوانان در ساماندهي آينده كشور بايد آموزش لازم را كسب كنند.
وي افزود: احساس مسئوليت به سرنوشت كشور يك وظيفه است كه با آداب آن امكانپذير خواهد بود. اما در غير اين صورت ممكن است افرادي در مسائل ورود كنند و اظهار نظر كنند اما دقيق نباشد و امكان متضرر شدن وجود دارد. يكي از آداب اين امر اين است كه افراد مطلع و بصير باشند و نسبت به شرايط امت اسلامي، شرايط داخلي كشور و مسائل بين‌المللي، داهيانه نظر داشته باشند و با دقت آن را بشناسند؛ آن وقت مي‌توانند گام‌هاي لازم براي رشد جامعه را بردارند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ضمن تأكيد بر اينكه بايد شناخت كافي نسبت به مسائل داخلي كشور و مسائل خارجي داشته باشيم و براساس آن تعيين كنيم چه اقداماتي انجام گيرد، گفت: امروز يك غوغايي در صحنه بين‌المللي وجود دارد كه برخي مي‌خواهند آن را وارونه جلوه دهند. از لابه‌لاي رسانه‌هايي كه خبرهاي گوناگون منتشر مي‌كنند بايد با دقت به تحقيق پرداخته شود تا به حقيقت دست‌يابيم.
وي به تهاجم عربستان به خاك يمن اشاره كرد و افزود: سعودي‌ها اعلام كردند كه پس از 27 روز تهاجم ما به اهدافمان رسيديم و مرحله بعدي كه اميد بخشيدن به مردم يمن است را شروع مي‌كنيم. حال سؤال اين است يعني اين بمباران‌ها زمينه‌ساز اميد شد؟ ببينيد چقدر حرف‌هاي عجيب و غريب مي‌زنند.  وي با تأكيد بر اينكه بر اساس حرف‌هاي كذب سعودي‌ها، شوراي امنيت سازمان ملل جلسه گذاشت و از حمله آنها به يمن و كشتار مردم اين كشور حمايت كرد، گفت: آيا اين فضاحت براي سازمان ملل نيست؟ امروز ما در اين دنيا حرف مي‌زنيم؛ دنيايي كه بسياري از حقايق را وارونه مي‌كنند. پس بايد با دقت حوادث را رصد كرد.  گفتني است كنگره ملي همفكري آينده‌سازان انقلاب اسلامي با دو راهبرد فاطمي براي دختران و علوي براي پسران به عنوان الگوهاي آينده‌سازان انقلاب اسلامي از طريق تشكيل اتاق‌هاي فكر متعدد در مدارس شهرستان‌ها و استان‌‌ها و در سطح ملي تشكيل شده است.
در اين كنگره ملي 320 دانش‌آموز حضور داشتند كه 160 دانش‌آموز دختر و 160دانش‌آموز پسر از 32  استان كشور را شامل مي‌شد.

پیام تبریک رئیس سازمان بسیج به ملت یمن
سرتيپ بسيجي محمد رضا نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين در پيامي، پيروزي بزرگ مردم يمن را در جنگ 27 روزه با رژيم صهيونيستي آل سعود و امريكا به مردم يمن و رهبر شجاع و مجاهدان يمني تبريك گفت. به گزارش پايگاه اينترنتي بسيج متن كامل پيام به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم
قال الله تعالي
وَأَلَّوِ اسْتَقَامُوا عَلَي الطَّرِيقَهِ لَأَسْقَينَاهُم مَّاء غَدَقًا سوره جن آيه 16
فرمانده شجاع انصارالله برادر مجاهد سيد عبدالملك بدرالدين(دام عزه)
سلام عليكم
افتخار دارم از سوي تمام بسيجيان قهرمان ايران اسلامي كه در اين 27 روز استقامت جانانه شما لحظه به لحظه حماسه‌هاي ملت غيور و قهرمان يمن اسلامي را پيگيري مي‌كردند و براي امكان حضور و جانفشاني در كنار مردم عزيز يمن لحظه شماري مي‌كردند، اين پيروزي عظيم را به امت اسلامي به ويژه ملت عزت و كرامت، ملت شرافت و غيرت، ملت جهاد و شهادت، يعني ملت قهرمان يمن به ويژه شما رهبر شجاع و هوشمندشان تبريك عرض نمايم.
بدون شك اين ايستادگي دلاورانه نقطه عطفي در تاريخ منطقه و جهان اسلام محسوب مي‌شود و تحولات عظيمي را در جغرافياي سياسي جهان به نفع مستضعفين در پي خواهد داشت. پيروزي شما همانطور كه ولي امر مسلمين جهان امام خامنه‌اي (مدظله) عزيز پيش‌بيني كرده بودند بيني آل سعود را به خاك ماليد.
حماسه مقاومت 27 روزه ملت قهرمان يمن اسلامي رژيم صهيونيستي و كودك‌كش آل سعود را رسوا كرد و ثابت كرد كه اين خاندان نحس نه خادم الحرمين بلكه خادم‌القصرين (كاخ سفيد و كاخ باكينگهام) و خائن به امت اسلام است.
پايداري مردم دلير يمن از مردم و زن و كوچك و بزرگ در جنگ 27 روزه يك بار ديگر قدرت ملت‌ها را به رخ ظالمان و مستكبران كشيد و امريكا را خوار و ذليل كرد و براي چندمين بار به آنها فهماند كه زور بازو، اسلحه و ارتش نمي‌تواند بر اراده ملتي كه به خدا تكيه كرده است غلبه كند و براي چندمين بار چهره وحشي امريكا، كه براي پيشبرد اهداف خود از كشتن زنان و كودكان بي‌گناه، هيچ ابايي ندارد را به نمايش گذاشت و فضاحت بزرگ ديگري را بر پرونده فضاحت‌هاي ضد بشري شوراي امنيت سازمان ملل افزود.  اما بزرگ‌ترين دستاورد استقامت دلاورانه شما در برابر متجاوزان وحدت مردم يمن است؛ اين بزرگ‌ترين رمز پيروزي است كه حلقه محاصره را بر غاصبان خانه خدا تنگ و پيروزي نهايي را نزديك مي‌كند، همانگونه كه وحدت ملت ايران در پيروي از ولايت امام خميني (رحمت الله عليه) و امام خامنه‌اي (مد ظله) عزيز، ملت ايران را به پيروزي‌هاي بزرگ رساند.
ازا ينكه به خاطر شرايط و ظروف، افتخار حضور در جبهه و رزم در كنار شما را نداشته‌ايم شرمنده ايم و اميدواريم در فضاي بازسازي و امداد اين خلأ جبران گردد.
دل‌هاي بسيجيان سلحشور ايران اسلامي و همه آزاديخواهان امت اسلام با شماست و تا كوتاه شدن دست صهيونيست‌ها از مكه و مدينه و بيت المقدس در كنار شما خواهيم بود و ان شاء الله در مسجدالاقصي با شما نماز خواهيم گذاشت و از شما فرمانده رشيد و دلاور مي‌خواهيم سلام گرم بسيجيان را به مردم غيور يمن به ويژه خانواده مكرم شهداي مقاومت 27 روزه برسانيد.  ما نصر الا من عزيز الحكيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار