کد خبر: 712114
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
آسیب شناس مسائل اجتماعی گفت: یکی از مکان هایی که در حال حاضر اعتیاد در آنها شیوع بالایی داشته خوابگاه های دانشجویی است که در این خصوص نیز کاهش اعتیاد در خوابگاه های متاهلی بسیار کمتر است.

قرایی مقدم آسیب شناس مسائل اجتماعی، با اشاره به آسیب اجتماعی اعتیاد و لزوم توجه جدی به ویژه در سطح دانشگاه های کشور در این حوزه گفت: یکی از آسیب هایی که امروز جوانان و از جمله قشر دانشجوی ما را به صورت جدی تهدید می کند اعتیاد است که متاسفانه روز به روز تنوع آن افزایش پیدا می کند.

آسیب شناس مسائل اجتماعی ادامه داد: یکی از راهکارهایی که تاثیر فراوانی می تواند در کاهش این معضل داشته باشد بحث ازدواج است که به صورت چشمگیری می تواند آمار این آسیب و ناهنجاری را کاهش دهد.

وی افزود: به طور کلی ازدواج یکی از عوامل کاهش اعتیاد در جوانان است چرا که این امر در کلیه خانواده های مختلف در بحث ازدواج مورد توجه جدی قرار می گیرد و حتی سیگار نیز در زمان ازدواج یک ضعف برای جوانان محسوب می شود.

به گفته این آسیب شناس مسائل اجتماعی ازدواج نه تنها در کاهش اعتیاد موثر است بلکه بر عکس آن نیز صادق است به این معنا که اعتیاد یکی از عوامل شایع در طلاق محسوب می شود.

قرایی مقدم در ادامه بیان داشت: همچنین یکی از مکان هایی که در حال حاضر اعتیاد در آنها شیوع بالایی داشته خوابگاه های دانشجویی است که در این خصوص نیز کاهش اعتیاد در خوابگاه های متاهلی بسیار کمتر بوده است و این خود نیز مصداق دیگری بر این مدعاست.

این آسیب شناس و جامعه شناس مسائل اجتماعی خاطر نشان کرد: مسئولان و به ویژه مسئولان دانشگاهی می توانند با فراهم کردن زمینه های ازدواج آسان قشر جوان دانشجوی ما را از این آسیب دور نگه دارند و با گسترش خوابگاه های متاهلی قطعا می توان گام های موثری در این زمینه و به ویژه در میان آینده سازان کشور برداشت.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار