کد خبر: 699776
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶
پيام مقام معظم رهبري به جوانان اروپا اظهارنظرهاي گوناگوني را در بين مقامات داخلي و خارجي برانگيخت و برخي از شخصيت‌هاي ديني و حوزوي به بيان ضرورت توجه به اين پيام پرداختند.
پيام مقام معظم رهبري به جوانان اروپا اظهارنظرهاي گوناگوني را در بين مقامات داخلي و خارجي برانگيخت و برخي از شخصيت‌هاي ديني و حوزوي به بيان ضرورت توجه به اين پيام پرداختند.
حضرت آيت‌الله نوري‌همداني در ديدار با اساتيد، طلاب و فضلاي مدارس علميه شهرستان‌هاي بناب و لامرد به پيام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا اشاره كردند و ابراز داشتند: رهبر معظم انقلاب در اين پيام مي‌خواستند اسلام و دين را به آنها بشناسانند و به جوانان اروپايي بگويند گروه‌هاي تكفيري داعش، وهابي و بوكوحرام از اسلام نيستند، زيرا اين گروه‌ها تنها ادعاي اسلام مي‌كنند و شناختي از اسلام ندارند.  اين مرجع‌تقليد افزودند: امام خميني(ره) از جمله مجاهدان و عالماني بودند كه با قلم خود، جامعه را بيدار كردند و انقلابي با گفتار خود به وجود آوردند كه در طول تاريخ سابقه نداشت و اين موج‌هايي كه در دنيا عليه استكبار به وجود آمده است، به دليل قلم‌فرسايي امام خميني(ره) است.
 
چراغ را بايد در درون جوانان اروپايي و امريكايي روشن كرد

آيت‌الله جوادي‌آملي در ديدار با تحريريه ماهنامه «عصر انديشه» در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه «پس از پيام تاريخي رهبر معظم انقلاب به عموم جوانان اروپا و امريكاي‌شمالي، تكليف جوان‌ها در اين مقطع تاريخي چيست و براي شناخت حقيقت اسلام چه بايد كرد؟» گفت: صراط مستقيم در درون هر انسان است و عدل است، اعتقاد است، اخلاق است و جايي مهندسي شده نيست.

اين راه بيرون از ما نيست و وقتي راه پيدا شود، همه اين جوانان كه در تعبير رهبر انقلاب آمده است، تكليف خود را مي‌دانند. چراغ را بايد در درون اين جوان‌ها روشن كرد. بايد ره‌توشه‌اي تهيه كرد كه با ابديت انسان سازگار باشد و نقش علوم انساني اسلامي در اين ميان اهميت ويژه‌اي دارد.
 بايد از اين فرصت استفاده كنيم
حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان در مراسم مردمي بزرگداشت شهداي مقاومت اسلامي لبنان با تأكيد بر اينكه ما نبايد به يك ملت فرصت‌سوز معروف شويم، تصريح كرد: الان فرصت خوبي فراهم شده است كه به بهانه اين توهين‌ها به اسلام و ترورها و سربريدن‌ها، اسلام و امام حسين(ع) سربريده را معرفي كنيم. با وجود كم‌كاري ما، اما رهبر معظم انقلاب از اين فرصت به خوبي استفاده كردند و اين پيام را به جوانان اروپا و امريكاي شمالي دادند، حالا بايد از اين فرصت كه بهانه‌اي براي توجه غرب به اسلام است، استفاده كنيم.  اين استاد دانشگاه در ادامه يادآور شد: مقام معظم رهبري حدود پنج يا شش سال پيش نيز با بيان اين موضوع كه «اگر مردم اروپا بدانند تمام مشكلات آنها زير نظر صهيونيست‌ها است، با آنها چه كار خواهند كرد»، اين فرصت را فراهم كردند؛ اين يعني اينكه ما بايد به مردم اروپا بگوييم كه صهيونيست‌ها چه كساني هستند.  حجت‌الاسلام پناهيان تأكيد كرد: اگر ذره‌اي تدبير در برنامه‌هاي فرهنگي ما باشد، بسياري از برنامه‌هاي ما رويكرد خارجي مي‌يابد؛ من به طور مشخص به عوامل جشنواره عمار پيشنهاد مي‌كنم كه براي سال آينده فقط پيگير نامه اخير مقام معظم رهبري به جوانان اروپا و امريكا باشند و هيچ محصول ديگري را قبول نكنند.
وي با بيان اينكه واقعيت امروز جهان غرب اين است كه آزادي عمل دارند، اما در انديشه آزاد نيستند، خاطرنشان كرد: بايد دقت كنيم كه نامه اخير حضرت آقا به جوانان اروپا و امريكا چقدر نسبت به شيوه‌هاي تبليغ ديني ما متفاوت بود؛ اين پيام بسيار مهربانانه، متواضعانه، از سر مناعت طبع و بسيار صادقانه بود كه امكان فريب و تزئين حتي در يك جمله آن نيست و اصراري براي پذيرش مطلب به مخاطب نكرده‌اند.
پناهيان افزود: ايشان در اين نامه بسيار حداقلي از مخاطب درخواست كرده‌اند و بيشتر به راه رسيدن به هدف پرداخته‌اند تا اصل هدف؛ اين آزادمنشي در روحيه ايشان است كه به سادگي تراوش مي‌كند، اما بياييد اين فرصت را از دست ندهيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار