کد خبر: 699194
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
حقيقت پور در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»:
نائب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: در حال حاضر ما پول اس 300 ها را پرداخت كرده ايم اما طبق قرارداد اگر اين ها از دادن اس 300 ها امتناع مي كردند پرونده به دادگاه كشيده مي شد و هزينه هاي مالي براي طرف امتناع كننده داشت اما خوشبختانه مشكلات در حال رفع شدن است.
جوان‌آنلاين: منصور حقيقت پور در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص امضاي تفاهم نامه بين ايران و روسيه در زمينه همكاري هاي دفاعي اظهارداشت: بحث مذاكرات دفاعي ايران و روسيه براي امروز نيست و سابقه زيادي دارد چرا كه ما دو همسايه اي هستيم كه از ديرباز رابطه بسيار خوبي با هم داشته ايم خصوصا بعد از پيروزي انقلاب اسلامي كه اين صحنه به سمت همكاري هاي دفاعي هم پيش رفت.
 

وي با تاكيد بر اينكه ايران و روسيه در زمينه فعاليت هاي نظامي رابطه نزديكي با هم دارند، تصريح كرد: توافقاتي هم در زمينه اس 300 داشته ايم همچنين در خصوص همكاري براي جلوگيري از يك جانبه گرايي مقابله با جريانات تروريستي در سطح منطقه، همكاري در حوزه عراق و سوريه، همكاري در حوزه خزر و موضوعاتي از اين قبيل امروز در دستور كار ما قرار گرفته است.
 

به گفته حقيقت پور، پس از قضاياي اوكراين و تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه روسيه ابعاد اقتصادي ما با روسيه فراتر و بيشتر شده است.
 

نائب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پاسخ به جزييات بحث اس 300 و با تاكيد بر اينكه بايد جزئيات از كساني جويا شد كه در متن مذاكرات بوده اند، عنوان كرد: ما پول اس 300 ها را پرداخت كرديم اما طبق قرارداد اگر روس ها از دادن اس 300 ها امتناع مي كردند پرونده به دادگاه كشيده مي شد و هزينه هاي مالي براي طرف امتناع كننده داشت اما خوشبختانه گويا مشكلات مرتفع شده است.
 

حقيقت پور افزود: ما امروز با روسیه دارای دوستان و دشمنان مشترک هستیم پس طبیعی است که ابتدا باید خودمان دوستان خوبی برای هم باشیم، بهترین رفتار دوستان رفتاری مبتنی بر پایبندی به عهد و پیمان و توافقات قبلی است که انتظار می رود روسیه این موارد را فراموش نکند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار