کد خبر: 660716
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات لرستان:
مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان لرستان، حفظ حقوق مردم و کاندیداهای انتخابات مختلف را عمده فعالیت دفاتر شورای نگهبان خواند.

تیمور سپهوند، مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان لرستان،به مناسبت سالروز تشکیل شورای نگهبان در گفتگوی صمیمی با خبرنگار ما  در خرم آباد، گفت: شورای نگهبان در قانون اساسی به عنوان یک نهاد مستقل زیر نظر مقام معظم رهبری برابر با قانون اساسی ماموریت حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام را دارد.

وی افزود: در آذر سال 58 قانون اساسی به معرض رای مردم قرار گرفت و بالغ بر16 میلیون نفر مردم به قانون اساسی رای دادند، سه ماه بعد در دوم اسفند سال 1358 حضرت امام (ره) فقه های شورای نگهبان را معرفی کرد.

سپهوند، اظهارداشت: در خرداد سال 59 اولین دوره مجلس شورای اسلامی شکل گرفت وبعد از تشکیل هیئت رئیسه آن، توسط قوه قضائیه تعداد شش حقوقدان هم به مجلس پیشنهاد شد و مجلس هم به این افراد رای اعتماد داد ودر 26 تیرماه سال 1359 اولین جلسه شواری نگهبان با حضور 12عضو، شش فقیه و شش حقوقدان تشکیل شد.

وی، افزود: با تشکیل شورای نگهبان در مرکز جهت برگزاری انتخابات در سطح کشور هیئت های نظارت مردمی در استان ها شکل گرفت ولی به صورت رسمی دفاتر شورای نگهبان در استان ها براساس تدابیر مقام معظم رهبری و دستورالعمل شورای نگهبان تدوین شد.

این مقام مسئول ادامه دد: در سال های 79_80 دفاتر نظارت استان و شهرستان ها به صورت رسمی شکل گرفت.

وجود قریب 16هزار ناظر شورای نگهبان در استان لرستان

سپهوند، بیان کرد: در حال حاضر در استان لرستان برابر با آمار شبکه ناظرین قریب 16 هزار ناظر برادر و خواهر وجود دارد.

وی با بیان اینکه ناظران استان لرستان به سه دسته تقسیم می شوند، ابراز داشت: ناظران فعال و نیمه فعال گروه اول و دوم ناظران هستند و سومین گروه نیز اعضایی است که به دلایل مختلف پرونده آنها راکد شده است.

سپهوند، با بیان اینکه جوان گرایی از برنامه های دفتر نظارت استان است، ادامه داد: ارتقای سطح علمی و بصیرتی ناظران از دیگر برنامه های این نهاد است.

مسئول دفتر نظارت استان، با بیان اینکه جهت ارتقای سطح علمی اعضای نظارت استان دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار این نهاد قرار گرفته است، بیان کرد: هرفصل با فراخوان ناظران به استان و استفاده از کارشناسان توانمند همایش های فصلی برگزار می شود.

این مقام مسئول، ادامه داد: در این همایش ها در جهت بالابردن سطح بصیرتی ناظران برنامه ریزی می شود.

وی با بیان اینکه آموزش های کوتاه مدت نیز به ناظران استان، ارائه می شود، افزود: این آموزش ها برای ناظران جدید به صورت توجیهی و آموزشی برگزار می شود.

سپهوند، ادامه داد: اردوهای تفریحی و آموزشی نیز برای ناظران شورای نگهبان استان برگزار می شود.

وی افزود: نشریه ناظر امین نیز با محتوای غنی و موضوع های دینی، سیاسی و انتخابات برای ناظران تهیه و تدوین می شود.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان لرستان، اظهار کرد: سی دی های آموزشی نیز از طرف شورای نگهبان تهیه و در اختیار ناظران قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه ماموریت دفاتر نظارت کارهای آموزشی، توجیهی برای ناظران و سرناظران است، افزود: برابر قانون انتخابات هرچندماه یکبار برنامه آموزشی داریم.

سپهوند، بیان کرد: در این دفتر فعالیت احزاب، گروه ها و فعالین سیاسی و کاندیداهای احتمالی رصد می شود تا جهت برگزاری انتخابات آینده در اواسط سال 94 با آمادگی کامل برگزار شود.

وی ادامه داد: عمده فعالیت نظارت برگزاری انتخابات سالم و دقیق واجرای اصل امانت داری در جهت حفظ حقوق مردم، کاندیداهای است که می خواهند وارد صحنه اجتماعی شوند.

سپهوند، بیان کرد: اجرای دقیق قانون مهم ترین برنامه دفتر هیئت نظارت شورای نگهبان استان لرستان است.

وی اضافه کرد: امید می رود با تعامل و همکاری با مسئولان انتخاباتی استان بتوانیم وظیفه سنگین اجرای انتخابات را به نحو احسن به سرانجام برسانیم.

مسئول دفتر هیئت نظارت شورای نگهبان استان لرستان، اظهار کرد: همه مردم مطمئن باشند قانون و اصل امانت داری سرلوحه کار دفتر نظارت استا قرار دارد.

جو سازی های که علیه مردم این استان انجام می شود، دور از واقعیت است

سپهوند، تصریح کرد: بحمدالله مردم استان لرستان در بسیاری از زمینه ها در سطح کشور در قانونمدی، قانون پذیری و دفاع از نظام زبانزد هستند.

وی با بیان اینکه این ویژگی مردم استان لرستان قابل ستایش است، خاطرنشان کرد: عشق مردم استان لرستان به نظام اسلامی، ولایت و رهبری از عوامل قانون پذیری مردم این استان است.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان لرستان،  با بیان اینکه جو سازی های که علیه مردم این استان انجام می شود، دور از واقعیت است، بیان کرد: مردم استان لرستان مردمی نجیب، متدین نسبت به انجام وظایف وبا بصیرت از نظر سیاسی هستند.

وی با اشاره به برخورد نامزدهای انتخابات های مختلف در استان لرستان، بیان کرد: بسیاری از کاندیداهای استان قانون مند و نقد پذیر هستند ولی بعضی از افراد توقعات و انتظارات نادرست دارند.

سپهوند، ادامه داد: تاکنون هم مردم و هم مسئولان استان در بحث برگزاری انتخابات سالم و قانونمند و نظارت دقیق ارتباطات بسیار خوب و هماهنگ با مسئولان دفتر نظارت داشته اندکه انتظارمی رود مسئولان استان همچنان در برگزاری انتخابات سالم با این نهاد همکاری داشته باشند.

 مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان لرستان، حضور پر شور مسلمانان در راهپیمایی روز قدس را حمایت از مردم مظلوم فلسطین ومشتی محکم بردهان دشمنان اسلام خواند.
وی با اشاره به درپیش رو بودن روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، افزود: تشکیل گروه های تکفیری دسیسه دشمنان اسلام ومسلمانان است.

سپهوند، اظهارداشت: اسرائیل با بهره گرفتن از این فرصت حمله به مردم مظلوم غزه را با هدف منهدم کردن مقاومت آغاز نمود.

وی ابرازداشت: به حمد الله امروزدیده می شودکه مقاومت فلسطین در این نبرد تاکنون موفق عمل نموده است به طوری که خواب را از چشم صهیونیست ها گرفته است.

وحدت مسلمانان مهم ترین راه مقابله با دسیسه های دشمنان است

این کارشناس سیاسی، با بیان اینکه دست دشمنان اسلام در وقایع اخیر به خوبی مشهود است، خاطرنشان کرد: باید جهان اسلام با بصیرت به این وقایع نگاه نموده و با پرهیز از اختلاف بدانند که وحدت مهم ترین راه مقابله با دسیسه های دشمنان است.

وی، ادامه داد: در چند سال گذشته موج بیداری اسلامی با الگو گرفتن ازجمهوری اسلامی ایران درکشورهای منطقه شکل گرفت و بسیاری ازکشورهای اسلامی همچون بحرین، یمن، عراق، لیبی وبسیاری از کشورهای دیگر را در برگرفت.

این کارشناس سیاسی، افزود: بیداری اسلامی به گونه ای پیش می رفت که احساس می شد درآینده خاورمیانه در اختیارجهان اسلام و مردم بیدار شده مسلمان است.

سپهوند ادامه داد: دومین رخ داد سالهای اخیر شکست های پی درپی رژیم صهیونیستی در مقابل حزب الله ومقاومت لبنان ومقاومت مردم فلسطین بود.

وی بیان کرد: این شکست های پی درپی باعث شد که دژ فولادین اسرائیل که در افکار عمومی مردم منطقه شکل گرفته بود،فروبپاشد.

سپهوند، تصریح کرد: این مهم باعث شد مردم منطقه به این واقعیت پی ببرند که اسرائیل طبل توخالی است.

مسئول دفتر نظارت وبازرسی انتخابات استان لرستان، ادامه داد: براساس پیروزی های مقاومت و پیروزی های به دست آمده در بیداری اسلامی بود که غرب و دنیای استکباراز جانب بیداری اسلامی احساس خطر کرد.

وی افزود: دنیای غرب واستکبار با احساس خطر نسبت به پیروزی وبیداری مردم منطقه، شروع به برنامه ریزی کرد تا جلوی بیداری اسلامی مردم منطقه را بگیرد.

سپهوند، ادامه داد: استکبار و دنیای غرب در این نقشه دنبال راهی بودندتا در مرحله نخست دخالت نیروهای نظامی را کاهش و سپس با استفاده از نیروی خود با نام مسلمان گروه های جعلی را تشکیل دهند.

وی ابراز داشت: این گروه های جعلی با حمایت مالی، سیاسی و سازماندهی شده، آموزش دیده و روانه کشورهای مسلمان شدند.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: امروز این گروه های تکفیری و جعلی باعنوان داعش حرکت های اختلاف انگیز را در کشورهای سوریه وعراق آغازکردند.

وی ادامه داد: هدف غرب از تشکیل این گروه ها و روانه کردن آن به کشورهای سوریه وعراق این است که با بروز جنگ داخلی دراین کشورها جلوی بیداری اسلامی گرفته شود.

هدف دشمنان از تشکیل گروه های تکفیری ایجاد اختلاف بین شیعه وسنی است

سپهوند، با بیان اینکه دشمنان می خواهند بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند، ادامه داد: وحدت کلمه و الگوقراردادن حقیقت انقلاب اسلامی موجب پیروزی جهان اسلام در برابر دسیسه های دشمنان خواهد شد.

وی، با اذعان به اینکه از دیگردسیسه های ازاین اختلاف ها تجزیه کشورهاست، اذعان داشت: دشمنان می خواهندکشورهای سوریه وعراق را تجزیه وکوچک نموده تا راحت تر بتوانند به اهداف شوم خود دست یابند.

سپهوند اظهار کرد: هوشیاری عموم مسلمانان در برابر دسیسه های دشمنان و وحدت و یکپارچگی دنیای اسلام مهمترین راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار