کد خبر: 653047
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
رئیس جمهور در خرم آباد:
رئیس جمهور، دفاع از حقوق ملت ایران و لغو تحریم ها را مهم ترین برنامه دیپلماسی کشور در مذاکرات هسته ای عنوان کرد.
بهروج

به گزارش جوان از خرم آباد،دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور در جمع مردم خرم آباد، گفت: سربازان دیپلماسی ملت ایران در خط مقدم مذاکرات هسته ای جهت دفاع از حقوق ملت ایران در حال فعالیت هستند.


وی با بیان اینکه در خط مقدم مذاکرات تلاش می شود، دنیا قدر عظمت و حقوق ملت ایران را بداند، افزود: اگر دنیا به حقوق ملت ایران احترام بگذارد می توانیم در رفع تحریم ها قدم های مناسب برداریم.


روحانی، با بیان اینکه تاکنون قدم های مثبتی جهت رفع تحریم ها برداشته شده است، اظهار داشت: در آینده نیز قدم های مثبتی برداشته خواهد شد.


تروریست های در برابر اراده ملت عراق شکست می خورند


رئیس جمهور ایران اسلامی، با محکوم کردم اقدامات تروریستی در کشور عراق و عتبات عالیات، افزود: اراده ملت عراق، دسیسه های گروه های تروریستی را شکست خواهد داد.


کل بودجه اختصاص یافته به استان لرستان محقق می شود


رئیس جمهور، افزود: امسال دو هزار و 600 میلیارد بودجه دولتی و بخش خصوصی برای استان لرستان اختصاص یافته است.


وی با بیان اینکه این میزان اعتبار به طور کامل به این استان اختصاص می یابد، افزود: دولت قول می دهد تمام اعتبارات بودجه امسال که در قانون بودجه برای استان لرستان آمده است، تخصیص یابد.


روحانی، با اشاره به وضعیت محیط زیست و خشکیدگی جنگل بلوط این استان، اظهارداشت: دولت برنامه ریزی کرده است که مشکل محیط زیست و جنگل های استان را حل کند.


رئیس جمهور، با بیان اینکه جنگل های بلوط مایه بزرگی زاگرس هستند، عنوان کرد: دولت برنامه ریزی علمی و کارشناسی شده جهت رفع مشکلات فراوان جنگل های زاگرس دارد.


وی در ادامه مشکل دیگر استان لرستان را کنترل روان آب ها خواند و با بیان اینکه دولت در این زمینه نیز برنامه دارد، گفت: تاپایان امسال سدهای چون، مروک، حوضیان و در اوایل سال 94 سدهای کمندان به بهره برداری خواهد رسید.


روحانی، ابراز داشت: بهره برداری از نیروگاه برق آبی رودبار لرستان در سال 94، سد معضور از دیگر برنامه های دولت در استان لرستان است.


رئیس جمهور، از برنامه دولت برای تقویت بخش کشاورزی این استان خبرداد و گفت: مساله احداث باغات در سطوح شیبدار استان، توسعه طرح های پمپاژ آب از برنامه های دولت در این زمینه است.


وی از طرح دولت برای جلوگیری از هدر رفت آب در این استان خبرداد و گفت: این طرح امسال و سال آینده در استان ادامه دارد.


روحانی، با اشاره به طرح های حوزه راه در این استان، گفت: طرح آزاد راه خرم آباد_ اراک از جمله طرح های حوزه راه است.


شهرک پتروشیمی در خرم آباد احداث می شود


وی در ادامه با بیان اینکه پتروشیمی خرم آباد در حال تکمیل است، گفت: شهرک صنعتی پتروشمی در جوار پتروشیمی لرستان احداث می شود.


روحانی،  افزود: این شهرک تمام سرمایه گذاری اولیه را وزارت نفت صنعت معدن تجارت انجام می دهد و پس از آن بخش خصوصی برای سرمایه گذاری دعوت می شود.


رئیس جمهوری، اذعان داشت: راه اندازی شهرک پتروشیمی در جوار پتروشیمی خرم آباد می تواند نقش مهمی برای رفع بیکاری در استان لرستان باشد.


وی ادامه داد: همچنین کارخانه لاستیک خودرو و کارخانه سنگ بری مدرن در استان احداث خواهد شد.


رئیس جمهور، دیگر اولویت دولت تدبیر وامید در استان لرستان را مساله گردشگری خواند و افزود: دراین زمینه نیاز به هتل چهار ستاره جهت جذب گردشگر در این استان است.


روحانی ادامه داد: بخشی از احداث هتل چهارستاره توسط بنیاد مستضعفین و بخشی نیز توسط میراث فرهنگی و گردشگری انجام می شود.


وی با بیان اینکه توسعه صنایع دستی نیز در اشتغال جوانان موثر است، افزود: در این زمینه نیز دولت تدبیر امید برنامه دارد.


رئیس جمهور ادامه داد: درسفر دولت تدبیر و امید تعداد 79طرح به ارزش 610میلیارد تومان برای این استان پیش بینی شده در شورای اداری استان تشریح می شود.
 
دولت مصمم به کنترل تورم است
 
دکتر حسن روحانی  در جمع مردم خرم آباد گفت: مردم استان لرستان در مسیر دفاع از کشور و اعتقادات همواره استوار قدم بوده اند.


وی افزود: مردم لرستان همواره در دفاع از تمامیت ارضی کشور، دین اسلام و فرهنگ و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هرآنچه در کفه اخلاص داشتند گذاشتند.


رئیس جمهور، استان لرستان را سرزمین علما و بزرگان واندیشمندان و صاحبنظران خواند و با گرامیداشت یاد آیت الله بروجری، اظهار داشت: این استان سرزمین قهرمانی ها و دلاورمردی هاست.


وی ابراز داشت: دلاورمردان این سرزمین در دوران دفاع مقدس حماسه ها آفریدند و در دفاع از خاک کشور شهدای گرانقدری تقدیم انقلاب کردند.


روحانی، به بیان اینکه امروز لرستان از معضل بیکاری رنج می برد، اظهار داشت: ه دولت تدبیر و امید برنامه های زیادی را برای استان خواهد داشت.


رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مصصم است در زمینه کنترل و مهار تورم راه خود را ادامه دهد، افزود: دولت در زمینه مهار تورم قدم به قدم در مسیری حرکت می کند که شرایط برای زندگی مردم بهبود یابد.


روحانی با بیان اینکه در آغاز دولت تورم در کشور 43درصد بود، ادامه داد: امروز تورم در کشور به 16درصد کاهش یافته است.


وی با بیان اینکه دولت در زمینه کاهش تورم قدم مهمی برداشته است، اذعان داشت: اما هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب راه فراوانی در پیش است.


رئیس جمهور، ادامه داد: دولت در کنار مجلس شورای اسلامی و سایر قوا و در سایه رهنمود های رهبر فرزانه انقلاب این راه را تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه می دهد.


ارتقای وضعیت بیمه در کشور از برنامه های دولت تدبیر و امید است


وی در ادامه از برنامه های دولت جهت کاهش رنج مردم و بار مردم در زمینه سلامت خبرداد و گفت: دولت می خواهد قدم به قدم شرایط بیمارستان های دولتی و بیمه جهت معالجه مردم بهبود یابد.


روحانی، با بیان اینکه دولت در زمینه بیمه بیماری های صعب العلاج قدم های موثر برداشته است، ادامه داد: امسال روز به روز در خصوص ارتقای وضعیت داروخانه ها، بیمارستان ها و کمک های بیمه ای قدم های مثبتی برداشته خواهد شد.


رئیس جمهور، از تصمیم دولت تدبیر و امید برای سلامت مردم خبرداد و گفت: دولت تلاش می کند در طرح سلامت همه ایرانیان تحت پوشش حمایت های بیمه ای قرار گیرند.

 
ثبات وامنیت از شاخص های سرمایه گذاری در استان لرستان است.

 دکتر حسن روحانی استاندار لرستان،  در همایش توسعه وسرمایه گذاری در خرم آباد، گفت:
دولت مصمم است شرایط سرمایه گذاری را در استان لرستان توسعه دهد و با جذب سرمایه گذار زمینه رشد و توسعه اقتصادی و اشتغال را در این استان فراهم کند.


روحانی، با بیان اینکه کشور ایران امروز در حوزه امنیت از باثبات ترین کشورهای منطقه است، بیان کرد: وحدت، اتحاد دینی و هماهنگی دولت و مجلس و قوه قضائیه در کشور ایران از عوامل رشد و توسعه در این استان است.


روحانی، با بیان اینکه امروز کشور ایران رابطه خوبی با سایر کشورها دارد، اظهار داشت: دولت و ملت ایران اسلامی چشم طمع تجاوزگران را کور می کند.


وی ادامه داد: هر کشوری که با مردم ما با احترام برخورد کند ما نیز با احترام با آنها برخورد می کنیم.


رئیس جمهور، با بیان اینکه ملت ما 35 سال است که با هیچ کشوری درگیر نشده است، گفت: این نشان می دهد که ما ملتی است که با تجاوز مخالف است.


رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران اسلامی اهل مداراست، گفت: روابط صمیمی ایران اسلامی با سایر کشورها می تواند در تقویت و توسعه سرمایه گذاری در این استان موثر باشد.


روحانی، با بیان اینکه استان لرستان دارای استعدادهای فراوانی در حوزه آب و خاک، کشاورزی و صنعتی است، گفت: از لحاظ راه ها و ریلی در استان لرستان اقدامات خوبی در دست اقدام است.


وی با بیان اینکه سرعت بخشیدن به طرح آزاد راه خرم آباد، اراک از راه های توسعه زیرساخت ها هست، ابراز داشت: دولت مصمم است با جذب سرمایه گذار دراستان لرستان جهت توسعه و تقویت اشتغال و اقتصاد در این استان گام بردارد.


وی با اشاره به رهنمود های رهبر فرزانه انقلاب جهت توسعه فعالیت بخش خصوصی، ادامه داد: در استان لرستان زمینه برای کشاورزی، دامپروری فراهم است.


رئیس جمهور، با بیان اینکه راه اندازی شهرک صنعتی پتروشیمی در جوار پتروشیمی خرم آباد از برنامه های دولت تدبیر در این استان است، ادامه داد: بخش خصوصی می تواند در این شهرک صنعتی سرمایه گذاری کند.


روحانی، بیان کرد: سرمایه گذاری در این بخش می تواند در توسعه اشتغال و اقتصاد استان موثر باشد.


وی ادامه داد: لرستان، سرزمینی است با استعداد برای سرمایه گذاری و مردم این استان از لحاظ تمدن سابقه چندین هزار ساله دارد.


روحانی، با بیان اینکه به مفهوم مدرن تمدنی که در ایران وجود دارد مربوط به استان لرستان است، بیان کرد: آثار تاریخی موجود در استان لرستان به خوبی حکایت از تمدنی کهن دارد.


وی با اشاره به دلاورمردی های مردمان لرستان در دفاع از کشور، اظهار کرد: مردم امروز استان لرستان نیز مردمی توانمند، وطن دوست و شایسته و بااستعداد هستند.


رئیس جمهور، با بیان اینکه کشور ایران سرزمینی است که همه منابع در آن وجود دارد، اذعان داشت: دربحث انرژی، درحوزه ذخایر گاز ایران رتبه نخست جهان را دارد.


روحانی، با بیان اینکه بزرگترین ذخایر گاز در استان لرستان وجود دارد، عنوان کرد: در کشور ما وجود منابع طبیعی از توانمندی های کشور است که می تواند موجب تحقق توسعه اقتصادی آن شود.

بخش تولیدی روستاها احیا می شود
 
دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران  در جمع روستائیان و عشایر لرستان در خرم آباد، گفت: همواره کلمه عشایر و روستائیان همراه با مفاهیم ومعنای فرهنگی بوده است.


وی افزود: وقتی می گوییم عشایر یا روستائیان اولین مفهومی که با کلمه روستایی به ذهن می آید صفا و صمیمیت، دل پاک، مهربانی و اخوت، انسانیت، همیت، شجاعت، مقاومت و سختکوشی است.


دکتر روحانی، اظهار داشت: همراه با کلمه عشایر نیز اولین نکته قابل اهمیت فرهنگ بلند انسانی و اسلامی است که همراه با زندگی عشایری توام بوده است.


وی با بیان اینکه عشایر دنبال زندگی پاک و حلال هستند، عنوان کرد: نان حلال و تربیت فرزندان غیور در میان عشایر از جمله عشایر خطه لرستان، نشان دهنده همه ویژگی های عشایراست.


رئیس جمهور ایران اسلامی، بیان کرد: اخلاق و رفتار عشایر و روستائیان همانند رفتاری است که مورد سفارش پیامبر اکرم (ص) بوده است.


روحانی، بیان کرد: فرهنگ صمیمیت، برادری، ایثار، فداکاری به عنوان شاخص های بلند عشایر و روستائیان است.


وی با اشاره به صمیمیت عشایر، افزود: دورهم نشستن، کنار هم قرار گرفتن و یاری کردن خانواده ها از جمله ویژگی های ارزشمندی و فرهنگ غنی است که باید حفظ شود.


روحانی با بیان اینکه صفا و پاکی فطرت مورد تاکید دین مبین اسلام است، خاطرنشان کرد: احیای فطرت پاک همواره مورد تاکید ائمه (ع) و دین مبین اسلام بوده است.


رئیس جمهور با اشاره به اینکه از قدیم همواره در تجارت شهرها منتظر محصولات روستاها بوده اند، گفت: اینکه امروز این روال متفاوت شده نشان دهند وجود مشکل در بخشی است، که باید مشکل یابی شود.


باید شرایط کشاورزی مدرن در روستا ها ظهور پیدا کند


روحانی، با تاکید بر اینکه بسیاری از زندگی ها در بخش اقتصادی باید دچار تحول شود ابراز داشت: امروز در کنار سنت های روستایی باید شرایط کشاورزی مدرن ظهور پیدا کند.


رئیس جمهور کشورمان، تاکید کرد: مسئولان روستا، شوراها و بخشداری های بایدجهت ارتقای وضعیت کشاورزی در روستاها برنامه ریزی کنند و با کمک بانک ها تسهیلات لازم جهت ارتقای بخش کشاورزی تخصیص یابد.


روحانی، ادامه داد: کمک های دولتی و تسهیلات بانکی موجب خواهد شد، کشاورزان بتوانند روی پای خود بایستند.


رئیس جمهور ایران اسلامی، با بیان اینکه امروز بخشی از فعالیت روستا تعطیل شده و روستایئان مولد به کارگری روی آورده اند، بیان کرد: امروز تولید در روستاها خوابیده و بارشهرها افزوده شده که باید روستا ها را احیا و فعال کرد.


روحانی با بیان اینکه عشایر زندگی گروهی کوچ را بر زندگی ساکن در منطقه ای ترجیح داده اند، گفت: باید از شرایط ییلاق و قشلاق برای دامپروی استفاده شود.


وی بابیان اینکه ممکن است دام پروری سنتی نتواند نیاز کشور را تامین کند، ابراز داشت: دامپروی مدرن را باید وارد کشور کنیم.


دکتر روحانی، خاطرنشان کرد: وقتی مدرن بیاید درکنارش منابع زیادی می آید و کار تکمیل می شود.

 وی با بیان اینکه صادرات از نیازهای کشور و استان لرستان است، گفت: با تحول در کشاورزی و دامداری اهداف صادراتی نیز محقق خواهد شد.


رئیس جمهور اظهار کرد: استان لرستان در حوزه کشاورزی و دامپروی استعداد فراوانی دارد که با شکوفایی آن زمینه رشد و بالندگی استان نیز فراهم می شود.



پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار