کد خبر: 639964
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
رئيس فراكسيون زنان مجلس خبر داد
رئيس فراكسيون زنان مجلس با تشريح جزئيات ديدار اعضاي اين فراكسيون با معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده از اجرايي شدن افزايش مرخصي زايمان زنان در سال 93 خبر داد.
فاطمه رهبر افزود: اعضاي فراكسيون زنان مجلس در ديدار با معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده بر پيگيري مطالبات زنان در موضوعات مختلف تأكيد كردند.

وي به «مهر» گفت: در اين ديدار نمايندگان زن به برخي از قوانيني كه در مجلس هفتم و هشتم در حوزه زنان تصويب شد اما هيچگاه شكل اجرايي به خود نگرفت، اشاره كردند كه از جمله آنها مي‌توان به افزايش مرخصي زايمان زنان از شش ماه به 9 ماه اشاره كرد. در اين زمينه معاون رئيس‌جمهور اعلام كرد به تازگي معاون اجرايي رياست جمهوري به معاون برنامه‌ريزي و راهبردي دستور اجرايي شدن افزايش مرخصي زايمان را در سال 93 داده است. بنابراين در سال جديد بايد منتظر اجرايي شدن آن باشيم. رهبر توضيح داد: همچنين در اين جلسه درباره بيمه زنان خانه‌دار به صورت جدي بحث و تبادل نظر شد.

رئيس فراكسيون زنان مجلس تصريح كرد: از معاون رئيس‌جمهور درباره اجرايي نشدن بيمه زنان خانه‌دار در سال گذشته به رغم اختصاص 100 ميليارد تومان اعتبار براي 200 هزار نفر زن خانه‌دار سؤال شد كه وي توضيح داد به دليل عدم اختصاص اعتبار، تأمين اجتماعي تنها 30 درصد تعهدات خود را اجرا كرد.

   ارائه لايحه بيمه زنان‌خانه‌دار تا هفته زن
معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تا هفته زن لايحه بيمه زنان خانه‌دار براي ارائه به هيئت دولت آماده مي‌شود. شهيندخت مولاوردي با اعلام اين خبر اظهار كرد: كارهاي كارشناسي تدوين اين لايحه انجام شده است اما به منظور كارشناسي دقيق‌تر از نهادهايي مانند سازمان تأمين اجتماعي نيز درخواست كرده‌ايم تا ديدگاه‌هاي كارشناسي خود را در اين باره ارائه دهند.
وي افزود: با توجه به آنكه شوراي نگهبان به بحث بيمه زنان خانه‌دار در بودجه سال 93 ايراد وارد و اعلام كرده بود كه بايد اين موضوع به صورت قانوني درآيد، معاونت امور زنان در اين راستا پيش‌نويسي را آماده كرد. همچنين با توجه به اينكه بيمه زنان خانه‌دار داراي بار مالي است، لازم است به لايحه تبديل شود. وي با بيان اينكه دومين نشست مشترك خود را با اعضاي فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي برگزار كرديم، گفت: محور اصلي اين نشست نحوه پيگيري بيمه زنان خانه‌دار بود و با توجه به فاصله چند ماهه نشست اول و دوم، مباحث مختلفي در اين جلسه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
مادر شاغل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
0
4
معاون رئيس‌جمهور من يك مادر شاغل هستم . اگر تورم جامعه اينگونه نبود و با يك حقوق ميشد زندگي را گذراند از زندگي و هسمر و بچهام نميزدم كه بيام سركار. پس مجبورم كه كاركنم. اما قانوني وضع شده كه به حال بچهاي ما نفعي داشت كه متاسفانه قانون تصويب شده ولي جرات اجرا كردنش را ندارند. به ماكه مي گويند اين قانون شامل حال نيروهاي رسمي هست نه شما كه نيروي قراردادي هستيد. آقايان محترم مسئولين محترم مگر بچه من با بچه نيروي رسمي فرقي دارد؟ بچه نيروي قراردادي نياز كمتري به مراقبت دارد؟ يكي به داد ما نيروهاي قرار دادي برسد كه بايد هم خودمان هم خانوادمان هم فرزندانمان به پاي قراردادي بودن مادرشان بسوزند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
0
3
سلام
من هم نیروی رسمی هستم ولی چون بیمه تامین اجتماعی هستم مرخصی نه ماهه شاملمان نمی شود. کاش شرایط زندگی و اقتصادی طوری بود که می توانستم اصلا سر کار نروم و بچه ام در دامان مادرش بزرگ شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
0
1
آخه چقدر دروغ?????کو افزایش نه ماهه????
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
0
0
سلام متاسفانه درموردنیروهای قراردادی دهیچ تصمیمی گرفته نشده است من تازه دوچارمشکلات زیادی درمورداین جریان شده ام ومتاسفانه در نیروهای مسلح مشغول بکارهستم
بلاتکلیف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
0
3
پس مرخصی زایمان نیروهای قراردادی چی شد مخصوصا نیروهای کمیته امداد
مريم منصوري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
0
2
با سلام سؤالي داشتم اينجانب مسئول منابع انساني شركتي هستم كه هر روزه با اين سؤال از سوي پرسنل خانم مواجه هستم بابت اجرائي شدن 9 ماه مرخصي در سال 94 مي خواستم در اين زمينه مرا روشن كنيد كه آيا اين طرح در سال 94 اجرا خواهد شد؟ممنون.
معصومه ابراهیمی
|
United States
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
0
0
با سلام من در تاریخ نوزده فروردین مرخصی زایمانم به پایان رسیده و ادامه رو به مرخصی استحقاقی گذروندم و از 8 اردبهشت سر کار امدم چون پرستارم نگهداری یه نوزاد به شیفتهای سخت برایم بسیار دشوار است در ضمن کادر پیمانی هستم لطفا اگه این قانون شامل من میشه اطلاع بدین تا دنبال کارم باشم بسیار سپاس گذارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
سلام به دیوان عدالت اداری شکایت کنید صد در صد درست می شه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار