کد خبر: 628742
تعداد نظرات: ۲۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
گام‌هاي تند سعودي به سمت خودكشي سياسي
حكومت سعودي به سمت تزلزل هر روزه با چشم انداز «تخريب و تغيير رژيم» پيش مي رود و چهره آن به عنوان «حامي تروريست» گام به گام هويدا مي شود.

دو روز پيش در «جوان آنلاين» مطلبي با عنوان «آمريكا كي به عربستان حمله مي كند؟» منتشر شد كه در اين مطلب اشاره شده بود كه آمريكا اگر چه در چشم انداز موجود براي حمله به عربستان پيش دستي نمي كند اما اين احتمال وجود دارد كه زمينه هاي آن را ايجاد كند. به اين دليل كه سياست هاي دو كشور دست كم در دوره باراك اوباما به شدت از يكديگر زاويه گرفته است.


در پس اين مسائل از مسكو مواضع جديدي به گوش مي رسد كه حكايت از حمله به عربستان دارد. در همان زمان كه «قرار بود» آمريكا به سوريه حمله كند،‌ روسيه هشدار داد كه در صورت اين اقدام به عربستان حمله خواهد كرد. كمترين پيام اين موضع گيري روسي اين بود كه اگر آمريكا بخواهد به متحدانش حمله كند،‌ روسيه نيز دست به عمل متقابل خواهد زد كه حكايت قدرت در برابر قدرت است. مجموع اين مسائل باعث شد كه آمريكا از حمله به سوريه صرف نظر كند و همين مسئله اختلافات واشنگتن – رياض را به شدت زياد كرد به گونه اي كه در مقابل تحركات و تهديدات عربستان در استان الانبار عراق، آمريكا و روسيه در يك صف قرار گرفته و حتي براي كمك به دولت اين كشور به طور غيررسمي از ايران دعوت به حضور كرده اند.


اكنون سياست هاي عربستان به سمتي پيش مي رود كه همزمان آمريكا و روسيه را آزار مي دهد. اين سياست از سراسيمگي و ترس از «عبور از عربستان» در منطقه ناشي مي شود كه در حال رفتن به سمت خودكشي سياسي در خاورميانه است. نشانه هاي آن را نيز مي توان در ترورهاي پي در پي و ناامن سازي منطقه اي (عراق،‌ لبنان، سوريه، ايران،‌ پاكستان و ...) جستجو كرد. عربستان حتي در گام بعدي به ناامن سازي اقتصادي بين المللي نيز مي انديشد.


در زمينه ناامن سازي سياسي فرامنطقه اي، ‌عربستان سعودي روسيه را نشانه گرفته است زيرا معتقد است كه مسكو يكي از عوامل تاثيرگذار در حفظ دولت سوريه است. بندر بن سلطان به عنوان رئيس امنيت و اطلاعات عربستان در سفر به مسكو نشان داده بود كه در صورتي كه كرملين در خصوص سوريه با عربستان هماهنگ نشود، فدارسيون روسيه و خارج نزديك آن را ناامن خواهد كرد. حال در آستانه برگزاري مسابقات المپيك زمستاني در سوچي اقدامات تروريستي آغاز شده است و ولاديمير پوتين،‌ رئيس جمهور روسيه به صراحت عربستان را هدف قرار داده و تاكيد كرده كه پاسخ روسيه به اين دست از اقدامات بسيار وسيع و در حد تغيير جغرافياي خاورميانه است. ناگفته پيدا است كه عربستان از ترس تجزيه رنج مي برد و زمينه هاي آن به شدت در اين كشور وجود دارد.


آنگونه كه سي ان ان اعلام كرده يك مقام عالي رتبه روسيه نيز تاكيد كرده است كه مسكو آماده حمله به عربستان و حتي قطر است. اگر چه رسانه هاي روسي اين روزها به شدت مواضع تند ضد سعودي اتخاذ مي كنند با اين وجود نبايد انتظار داشت كه چنين اقدامي (حمله) صورت بگيرد. در عرصه سياسي «فعلا» بايد آن را در جايگاه سياست هاي اعلاني قرار داد. اما همين تقابل ابتدا تاثيرش را بر ساختار نظام بين الملل و تئوري «ثبات هژمونيك» آمريكا مي گذارد و سپس پس لرزه هايش به ديگر مناطق و كشورها از جمله عربستان در خاورميانه نيز مي رسد.


مجموع اين كنش ها و واكنش ها نشان مي دهد كه حكومت سعودي به سمت تزلزل هر روزه با چشم انداز «تخريب و تغيير رژيم» پيش مي رود و چهره آن به عنوان «حامي تروريسم» گام به گام هويدا مي شود. شواهد موجود نشان مي دهد كه آمريكا نيز از اين رويكرد استقبال مي كند اما كاملا آهسته و نگران ...

غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۷
حسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
3
21
با سلام
خداوند ميداند كه چگونه زمينه ظهور را براي ياران امام زمان عج فراهم كند خداوند مي گويد مكر من بالاترين مكر هاست آنها با دست خود زمينه نابودي خود را فراهم مي كنند . اللهم عجل لوليك الفرج
حق گو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
14
11
انجم اين كارها به روسيه بي عرضه نمي آيد !!!
پاسخ ها
راستگو
| Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
دورود بر پوتين ... جناب پوتين گفته اگر عربستان جرات دارد يكبار ديگر فقط يكبار ديگر قبل از مسابقات زمستاني سوچي در داخل خاك روسيه عمليات تروريستي انجام بدهد مسابقات سوچي به پايان نرسيده عربستان را با خاك يكسان كرده و سران خاندان ال سعود را براي بردگي به روسيه منتقل ميكند .. حالا اقاي به اصطلاح حق گو اگر به حاكمان وهابي عربستان دسترسي داريد بهشون بگيد اگر جرات دارند فقط يكبار ديگر در داخل خاك روسيه دست به عمليات اتحاري بزنند تا جرات و انجم و جنم جناب پوتين مقتدر را ببينند .
اللهم عجل لوليك الفرج . امين
يا علي مدد ...
بيطرف
| Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
جناب حق گو ... جناب راستگو راست ميگه اگر شما و امثال شما ميخواهيد قدرت و جنم و عرضه ي اقاي پوتين را محك بزنيد و بسنجيد به اين حاكمان و خاندان ال سعوط بخصوص بندر بن سلطان فرمانده ارشد تروريستها و فتنه گران بگيد اگر جرات دارند فقط يكبار قبل از بازيهاي زمستاني سوشي در روسيه بمب گذاري كنند تا روسيه و شخص پوتين جلوي چشمان جهانيان به اين سران فتنه گران و تروريستها .. اقتدار و جرات و جنم و عرضه ي خود را نشان بدهند تا درس عبرتي براي خاندان ال سعوط باشد كه ديگر از اين غلطها حداقل در روسيه نكنند ... من هم با جناب راستگو هم عقيده هستم اگر خاندان ال سعوط از اين حماقتها بكنند فاتحه ال سقوط را بايد بخوانند .
ملاثاني
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ديگر خبري از بمب گذاري و عمليات انتحاري تروريستهاي وهابي در روسيه نيست فكر كنم بخاطر تهديد و هشدار شديد پوتين به ملك عبد الله بوده ملك عبد الله اينقدر از پوتين ميترسد حد و حساب ندارد و اينقدر به اين تهديدها و هشدارهاي كوبنده پوتين فكر ميكند ميگن مخش را از دست داده و چند روز پيش به يك هيئت ليبيائي گفته سلام مرا به قذافي برسانيد طفلكي ديگر عقلش را هم از دست داده و خبر نداره قذافي ... پزشكان ملك عبد الله ميگن از زمان هشدار و تهديد پوتين طفلكي ملك عبد الله از اون به بعد اول سر گيجه و بعد حالت تهوه گرفته و شبها كابوس مي بيند و هي داد ميزند جناب پوتين منو نكش غلط كردم غلط كردم و نزديكانش هم ميگن وقتي ملك عبد الله صبح بيدار ميشود ميگه روسيه به عربستان حمله كرده ما الان كجا هستيم براي همين پزشكانش ميگن به احتمال زياد ملك عبد الله از ترس پوتين شايد يك دفعه سكته مغزي كند و بميرد چون خليي به اين موضوع فكر ميكند و از طرفي هم وكيل ملك عبد الله ميگه اگر ملك عبد الله به اين وضع بميرد عربستان از پوتين به دادگاه لاهه شكايت ميكند چرا كه اين پوتين بوده كه ملك عبد الله را ترسانده و باعث مرگش شده .
yousy
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
2
4
khoda kone in hamle alani beshee,ya allah
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
2
9
عرب اونم سعودي تير كلاش بشنوه كشور تخليه است .
حالا آقاي كلاش كه فوت كرد ، با پوتين لهشون مي كنيم و مي ريزم تو خليج هميشه فارس تا نسل هاي بعدي نفت داشته باشند .
نظرتون چه ايران ن...بعد هرروز دربست، روضه النبي -مسجد الحرام نبود.......
mahmood
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
10
5
امکان نداره که به عربستان حمله بشه. اینا همش بازیه سیاسته
پاسخ ها
نادر یوسفی
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
هر احتمالی ممکنه به وقوع بپیونده ولی در کل تهدید به حمله ی نظامی یکی از ابزارهای اعمال سیاست خارجی است همانطور که اسرائیل و آمریکا ما را تهدید می کنند و به طریق اولی ما نیز با حفظ آمادگی دفاعی خود آنها را تهدید می کنیم ولی احتمال حمله و دفاع منتفی نیست اما بهتره که جوگیر نشیم و به یاد داشته باشیم که این ها لبه های یک قیچی هستند که گرچه خلاف هم حرکت می کنند ولی غرض نهایی بریدن یک چیز است.
ترشابي
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اقا محمود اگر امكان نداره پس چرا بنده خدا ملك عبد الله از زمان هشدار پوتين به عربستان تب و لرز گرفته و حافظه اش را از دست داده حتي نزديكانش را هم نميشناسه و الزايمر گرفته اينها همه نشانه ترس است حتما" واقعيت داره كه ملك عبد الله از ترس پوتين شبها كابوس مي بينه شايدم همين روزها ملك عبد الله از ترس پوتين سكته كنه و بميره ... خدا بگم چيكارت كنه پوتين ببين چه بلائي سر پادشاه مردم دراوردي حتي به هيئت ليبي ميگه سلام مرا به قذافي برسان ... ههه ههه ههه
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
4
4
من کاری به چیزی ندارم ولی مصلحتی که خدا
می داند ما انسان ها نمیدانیم...ولی خدا کنه روسیه به عربستان حمله نکنه چون جدایی
می افته بین مسلمانان....البته اینم هست هیچ وقت روسیه به عربستان حمله نخواهد کرد، چون درسته در عربستان یهودی های بسیاری هستند ولی انسان های خوبی هم در انجا زندگی می کنند و حق زندگی دارندو از طرفی ایران کشوری مسلمان هستش و از حمله ی روسیه به عربستان پشتیبانی نخواهد کرد ...در آخر خدا بیشتر میداند...
حق گو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
7
4
بي عرضگي روسيه در برابر كشورهاي غربي و كمك نكردن به دوستان و متحدان و كشورهاي مستقلي مانند ايران . نتيجه را به آنجا كشانده است كه امروز اين كشور به قدرتي دست دوم تبديل شده است كه وزن زيادي در معادلات جهاني ندارد !
پاسخ ها
راستگو
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
بازم كه تو حرف زدي مثلا" حق گو بابا روتو برم صد رحمت به سنگ پاي قزوين روسيه قدرتمندترين كشور دنياست خدائي هر كس به اين وهابيهاي عربستان دسترسي دارد بهشون بگيد اگر جرات دارند فقط يكبار ديگر در روسيه بمبگذاري كنند انوقت با خاك يكسان شدن عربستان را تماشا كنيد همين چند روز پيش بود پوتين به ملك عبد الله گفته بود شما زودتر از بشار اسد نابود ميشويد و زودتر از اسد رفتني هستيد ملك عبد الله فقط سرش را به علامت تائيد تكان داده بود نشانه اون هم ملك عبد الله از ترس پوتين سريع بندر بن سلطان را عوض كرد و الكي گفتن بيمار است كه بخاطر خشم پوتين از اين بندر بن سلطان يواش يواش ميخواهند بندر بن سطان را حذف كنند ببين اين وهابيهاي عربستان مثل ...از پوتين ميترسند اين خط --- و اينم نشون # اگه از اين به بعد در روسيه خبري از بمبگذاري ديدي كه عمرا" نمي بيني
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
خدائي كار ندارم روسيه يك كشور قدرتمند است و ملك عبد الله مثل ... از پوتين ميترسد خدائي از زماني كه پوتين به عربستان هشدار داده ديگه از عمليات انتحاري در روسيه خبري نيست فكر كنم وهابيهاي عربستان همشون ...كرده اند حالا حالا هم تو اين گرماي بالاي 50 درجه عربستان اين ... نيست .
مقيم ايران
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
من عربستان زندگي ميكردم در عربستان سر سوزني دموكراسي وجود ندارد استبداد و زورگوئي در عربستان بي داد ميكند 99 درصد مردم عربستان چه شيعه و چه سني خواهان حمله روسيه به عربستان هستند و تمام اثار اسلامي را خاندان ظالم وهابي عربستان خراب ميكنند حتي به خانه پيامبر (ص) هم رحم نكردند و تمام مقدسات مسلمانان را خراب ميكنند اين خاندان مستبد و وهابي عربستان اصلا" ربطي به شيعه و سني ندارد اينها اصلا" مسلمان نيستند اين وهابيها نوكر و سرسپرده امريكا و بريتانيا و رژيم غاصب صهيونيستي هستند و به مسلمانان دروغ ميگويند براي همين است كه بين شيعه و سني تفرقه و نفاق مي اندازند ولي ديگر به اخر خط رسيده اند و اقاي پوتين شخصا" ملك عبد الله را تهديد كرده و هشدار داده دست از اختلاف افكني و فتنه انگيزي بردارند وگرنه با جواب قاطع و كوبنده روسيه مواجه خواهند بود مشخصا" امريكا هم با روسيه موافق هست براي همين ملك عبد الله از ترس پوتين شروع كرده به حذف نيروهاي تندرو و افراط گرا مثل بندر بن سلطان و سعود الفيصل و بقيه تندروها لذا از اين به بعد ديگر در روسيه بمب گذاري و عمليات انتحاري وجود نخواهد داشت اگر وجود داشته باشد روسيه بلافاصله به عربستان حمله و با خاك يكسان خواهد كرد و اتفاقا" مردم داخل عربستان هم منتظر همچين روزي هستند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
تا عربستان هست فتنه هست تفرقه هست اختلاف هست شبهه افكني هست نفاق هست قتل و غارت هست ادم كشي هست تروريست هست القاعد هست خلاصه تمام خصلتهاي رذيله هست ... و اما با نابود شدن عربستان دوستي هست اشتي هست انسانيت هست وحدت هست اتحاد هست مهرباني هست انسانيت هست مسلماني هست صلح هست دموكراسي هست صفا هست زندگي هست خلاصه بدونه عربستان همه چيز هست ... پس بيائيد براي رضاي خدا براي جهاني عاري از وهابيت و عدم وجود عربستان تلاش كنيم ... چرا كه تمام خير و صلاح دنيا در نابود شدن وهابيت و نبود عربستان نهفته است ...
عاقلانه
|
Netherlands
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
3
5
تنها پایگاه امن آمریکا در منطقه بعد از اسرائیل ، عربستان هست ، از زمانی که اوباما رئیس جمهور شده روسیه شانس آورده و زبان درازی اش زیاد شده ، البته روسیه اونقدر ... نیست که وارد هم چین درگیری خطرناکی بشه چون اگه آمریکا دخالت کنه کل جهان به چالش کشیده میشه ، در این صورت باید منتظر جنگ جهانی سوم باشیم که در نهایت برنده ای نخواهد داشت و از خاور میانه و اروپای شرقی و غربی خاکستری بیش نخواهد ماند ، طبق اسنادی که فاش نشده آمریکا در خود روسیه هم جاسوس ها و خائنان بسیار زیادی داره اون هم در رده های بالای نظامی و سیاسی ، پس امیدوار باشید که جنگی صورت نگیره
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
0
2
هم روسیه و هم آمریکا دارای عمق استراتژیک و نفوذ هستند.....فرضا آمریکا در نهاد های بین الملل بیشتر...........اما براداران و خواهران بدونبد که دوران جنگ تمام شده دست کم بین قدرتها..........این اظهارات صرفا فشار بین المللی..............همچنین عربستان داره به یک عامل نا امنی بین المللی در ابعاد مختلف تبدیل میشه که نتیجش فرو پاش یاز درونه
hva
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
7
1
روسیه ...جرات کمک کردن به ایران ندارد تا حمله به اعراب اون هم از سعودی
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
7
3
خاک ... که انقدر نژاد پرستیم
اینقدر ... گول بازی سیاسی رو میخوریم
حالا روسیه خوب شد اره؟
روسیه ای که بزرگترین جنایات علیه ایران کرده شده برادر اره؟
به عربستان حمله بشه سراون همه مسلمون شیعه و سنی چی میاد؟
سرخونه خدا چی میاد؟
فک کردید واسه روسیه اهمیتی داره به کجا بمب بندازه؟
...
کار به جایی رسیده که روسیه میخواد به جایی حمله کنه که بزرگترین تقدسگاه مسلمونا اونجاست و حالا اینجوری من و توی مسلمون داریم از اونها حمایت میکنیم که اره حمله کنید...
حمله کنید ...
...
ومنتظر یک جنگ بزرگه
امریکا به افغانستان
روسیه به امریکا
اسرائیل به غزه
روسیه به عربستان
فقط منتظر جنگ هستیم
کلا زندگیمون شده اینکه بترسیم از اینکه فردا قراره کجا به کجا حمله کنه
...
...
...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اقا اميد ... كسيكه از وهابيهاي بي دين و كافر طرفداري ميكنند اين خاندان جاهل و ظالم مگر كم مقدسات مسلمانان را تخريب ميكنند اينها شكل ظاهري كعبه را عوض كردند و شكاف ديوار كعبه را پوشاندن و تمام اثار باستاني و اسلامي را حتي خانه پيامبر اعظم را خراب كردند شما اگر نگران حمله روسيه به عربستان هستيد چرا نگران حمله تروريستهاي وهابي و سلفي مورد حمايت عربستان به سوريه - يمن - لبنان و غيره نيستي شما اگر نگران مقدسات مسلمانان و شيعه و سني عربستان هستيد چرا در مقابل كشتار شيعيان عربستان و بحرين و غيره و تخريب اثار اسلامي كه نظام مستبد و ظالم عربستان مرتكب ميشود سكوت كرده ايد و محكوم نمي كنيد نه داداش ما بايد اول برادر بودنمون را ثابت بكنيم بعد ادعاي ارث و ميراث بكنيم شما يكبار فقط بگو لعنت بر هر چه وهابي و وهابي صفت است بعد راجع به حمله روسيه به عربستان اظهار نظر كن چرا راه دوري ميري چرا عربستان اين تروريستها را به جنگ اسرائيل غاصب نمي فرستد چرا عربستان از سنيهاي فلسطين دفاع نمي كند شما اگر خودتون را به ندانم كاري ميزنيد ولي تمام مسلمانان ميدانند كه عربستان تعهد كرده تا ابد نوكر و سرسپرده اسرائيل غاصب بماند انشاء الله به اميد حمله روسيه قدرتمند و مقتدر به عربستان وهابي كه اين قضيه خيلي زود نزديك است . انشاء الله
اردشیر
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
ایا روسیه نبود شمال ایران رو تجزیه کرد خواهشا دشمن رو بشناسید
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
1
1
به الله قسم ما را چه شده که اینگونه از کفر(روسیه و آمریکا) دفاع میکنیم و از حق دوری. شما با چه دلیلی عربستان رو کافر میدانید... اگر خودتان باعقل و فکر خودتان همچین اتحامی به عربستان میزنید، دلیلتان چیست؟ لابد میگوید انجام عملیات تروریستی در کشورها. از کجا میدانید که این کار ها همش زیر سر عربستانه. آیا با چشم خود دیده اید یا تحقیق کردیه اید؟ خداوند به عقل داده تا با آن فکر کنیم و بیندیشیم. از خودمان حرفی نزنیم که به خاطر آن در روز قیامت از ما سوال شود.
اردشیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
2
0
خدا کنه هم عربستان هم روسیه در این جنگ به تعداد شنهای بیابان کشته دهند
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
1
چقدر ساده هستید ...
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
1
0
با سلام خدمت جوانان غیرتمنده ایران زمین
نظر من این هست که باید ظالم نابود شود امیدوارم که روزی برسد که ال سعود در کار نباشد مثل بزرگانشون به تاریخ بپیوندند انشا الله و آمریکاه هم مثل شوروی سابق از هم بپاشد که در کره زمین دیگر هیچ اسمی از جنگ نباشد همه در صلح و آرامش در هر دین وآیین باشند زندگی کنند انشاالله تاریخ نشان داده که ایرانی با غیرت هست چه لر چه ترک . فارس و کرد چون همه در مقابل دشمنان خون دادند که ایران دست دشمن نیافتد
بیایید به جای اینکه کی قدرت دارد که میبرد
دعا کنیم که آقامون بیاید و عدل وداد را بر قرا کند
و اگر روزی رهبر حکم جهاد دهد ما تا پای جان امادیم که از مملکت دفاع کنیم خدا حافظ ایران و ایرانی باشد
دریا
|
United Kingdom
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
0
0
روسیه خودش تو تحریم های امریکا گیر کرده چی کارکنه بابا بفهمید اون شوروی سابق فروپاشی شده این روسیه اگه بتونه کشور خودشو نگه داره هنر کرده
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار