کد خبر: 623553
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹
عضو كميسيون شوراهاي مجلس در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»:
عضو كميسيون شوراهاي مجلس با بيان اينكه پايتخت از تهران به شهر ديگري منتقل نمي‌شود، گفت: در حال حاضر ايجاد شهر ديپلماتيك و اداري در دستور كار مجلس قرارگرفته است.
محمد جواد کولیوند در گفتگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص طرح ايجاد شهر ديپلماتيك اظهارداشت: اين همان طرحي بود كه به نام انتقال پايتخت بود كه در حال حاضر به انتقال شهر ديپلماتيك و اداري تهران اصلاح شده است.

به گفته وي، طرح انتقال پایتخت سیاسی اداری از تهران یا به عبارتی دیگر طرح ساماندهی تهران در دستور کار شورا قرار گرفته است و براساس این طرح ایجاد یک شهر دیپلماتیک در کنار مرکز از سوی نمایندگان پیشنهاد شده است.

عضو كميسيون شوراهاي مجلس افزود: در حال حاضر ایجاد یک شهر دیپلماتیک در کنار پایتخت جدیدترین طرح ساماندهی مرکز کشور از سوی نمایندگان است که در دستور کار کمیسیون شوراها قرار گرفته است.

كوليوند با تاکید بر اینکه پایتخت از تهران به شهر دیگری منتقل نخواهد شد، عنوان كرد: نام این شهر هنوز مشخص نیست و پس از دو سال این طرح شاید اجرایی شود.

وي ادامه داد: اگر اين طرح در صحن علني مجلس راي بياورد، در حقيقت دولت را ملزم مي‌كند كه سفارتخانه‌ها و وزارتخانه‌ها به یک شهر دیپلماتیک و اداری منتقل ‌شوند.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي، ساماندهي در حمل و نقل و محيط زيست و نيز صرفه جويي در مصرف انرژي را از مهمترين دلايل طرح ايجاد شهر ديپلماتيك اعلام كرد.

کولیوند اضافه كرد: براساس این طرح شورایی به دبیری وزارت کشور متشکل از وزارتخانه‌های راه، نیرو، نفت، ارتباطات، دستگاه‌های نظامی و انتظامی و شهرداری تهران و سازمان‌ میراث فرهنگی تشکیل می‌شود و ظرف مدت دو سال طرح مورد بررسی قرار مي‌گيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار