کد خبر: 515194
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶
مهر: سردار حسین ساجدی نیا روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به تمهیدات پلیس پایتخت برای ایام نوروز اظهار داشت: طرحهای نوزوی پلیس در دو بخش از 15 تا 30 اسفند و از یك تا 15 فروردین ماه به منور ارایه بیشتر خدمات به شهروندان به اجرا د رمی آید.
 
كنترل مراكز تجاری، بازار و نمایشگاه های بهاره
 
وی با اعلام اینكه پلیس پیشگیری قبل از سال نو تمامی مراكز تجاری، بازار و نمایشگاه بهاره را كنترل می كند افزود: ماموران پلیس به اندازه كافی برای جلوگیری از سرقت در این اماكن تا قبل از سال نو مستقر می شوند. تمامی این  مراكز تحت پوشش پلیس محسوس و نامحسوس قرار دارند تا با كیف قاپی و سرقت مقابله شود.
 
به گفته رئیس پلیس تهران همزمان طرح كنترل مجرمان پایتخت به ویژه سارقان در كلانتری ها و پلیس آگاهی اجرا می شود.
 
استقرار 250 ایستگاه پلیس در سطح پایتخت
 
ساجدی نیا با اعلام اینكه در طرح نوروزی امسال 250 ایستگاه پلیس علاوه بر 150 ایستگاه ثابت فعالت خواهند بود افزود: به دلیل افزایش احساس امنیت در سال گذشته و برای تامین امنیت ایام نوروز در محلات پایتخت 250 ایستگاه در سطح شهر ایجاد می شوند. همچنین نیروها به صورت پیاده و سواره از 1 تا 15 فروردین در محلات اقدام به گشتزنی می كنند تا از وقوع هر گونه جرم جلوگیری شود. این در حالی است كه پلیس 110 شبانه روزی آماده خدمت رسانی به شهروندان است.
 
كنترل پایانه ها همزمان با سفرهای نوروزی
 
وی از افزایش حضور نیروهای پلیس در پایانه های سطح شهر خبر داد و افزود: علاوه بر كلانتری پایانه ها نیروهای بیشتری نیز برای پیشگیری از وقوع جرم و خدمات رسانی به شهروندان در سطح پایانه ها مستقر می شوند ضمن اینكه طرح مراقبت از بانك ها، سازمان ها و وزارتخانه ها در ایام نوروز تشكیل خواهد شد.
 
ساماندهی دستفروشان پایتخت
 
به گفته رئیس پلیس پیشگیری و راهور تهران طرحی را به صورت مشترك برای ساماندهی دستفروشان به اجرا در می آورند تا خللی در تردد شهروندان ایجاد نشود. ضمن اینكه با هماهنگی شهرداری تهران و مناطق محل های ویژه ای برای استقرار دستفروشان در نظر گرفته شده است.
 
حضور نامحسوس پلیس در ایستگاههای مترو و اتوبوس
 
ساجدی نیا از استقرار نیروهای پلیس آگاهی به صورت نامحسوس در ایستگاه های مترو و اتوبوس خبر داد و افزود: برای مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تسهیلاتی را در نظر گرفته است ضمن اینكه نیروهای پلیس در ایستگاه های مترو و اتوبوس به صورت نامحسوس مستقر می شوند.
 
وی ادامه داد: همچنین پاسخگویی به گواهی عدم سوء پیشینه از سوی پلیس آگاهی در ایام نوروز انجام می شود.
 
ساجدی نیا تاكید كرد: تمامی نیروهای پلیس به منظور برخورد با سارقان خرد، خودرو و اماكن در آماده باش هستند و قبل از پایان سال نیز مبارزه خوبی با این مجرمان داشتیم.
 
درخواست پلیس از قوه قضائیه برای لغو مرخصی سارقان
 
رئیس پلیس تهران با اشاره به شناسایی مجرمان رها شده از زندان و كنترل آنها در هنگام نوروز تصریح كرد: با مقامات قضایی مكاتباتی را داشتیم تا به سارقان به ویژه آنها كه دارای پرونده هستند مرخصی داده نشود و مرخصی های داده شده نیز لغو شود.
 
اجرای طرح دستگیری مجرمان فراری
 
وی با بیان اینكه طرح دستگیری مجرمان فراری توسط پلیس آگاهی آغاز شده است تصریح كرد: در ایام پایانی سال برخی از مجرمان از مرخصی های خود سوء استفاده می كنند به همین دلیل طرح دستگیری مجرمان فراری توسط پلیس آگاهی آغاز شده است. ضمن اینكه در طول ایام نوروز كلانتری ها و پاسگاه های پلیس باز بوده و به مردم خدمات ارایه می دهند.
 
اسباب كشی در نوروز ممنوع
 
فرمانده انتظامی تهران با اعلام اینكه هر گونه اسباب كشی در ایام نوروز ممنوع است، اظهار داشت: هر گونه اسباب كشی از 1 تا 15 فروردین در پایتخت ممنوع است و كسانی كه قصد اسباب كشی دراند می توانند با مراجعه به كلانتری محل مجوز دریافت كنند و پس از دریافت آن اقدام به اسباب كشی كنند.
 
رفع پلمپ صنوف متخلف
 
ساجدی نیا با اشاره به اقدامات انجام شده در پلیس اماكن گفت: صدور مجوزها در پایان سال سرعت بیشتری گرفته است ضمن اینكه صنوفی كه مرتكب تخلف صنفی شده اند و منع قضائی نداشته و دارای پروانه كسب هستند با برنامه ریزی های انجام شده بخشیده می شوند.
 
ارایه خدمات گذرنامه تا ساعت 16
 
وی با اعلام اینكه خدمات گذرنامه در ایام پایانی سال تا ساعت 16 تمدید شده است گفت: با هماهنگی هایی كه با اداره گذرنامه و پلیس 10+ داشته ایم فعالیت افسران گذرنامه در پلیس 10+ تا ساعت 16 افزایش یافت. همچنین اتباع خارجی می توانند برای تمدید روادید یا خروج از كشور به پلیس اتباع مراجعه كنند چرا كه ساعت كار این پلیس نیز افزایش یافته است.
 
تمهیدات ترافیكی پلیس برای ایام نوروز
 
رئیس پلیس تهران با بیان این اینكه حضور ماموران در سطح شهر افزایش یافته است گفت: سعی كرده ایم ممنوعیتی برای تردد شهروندان ایجاد نكنیم تا بتوانند راحت تر به امور خود در روزهای پایانی سال بپردازند. ضمن اینكه همزمان با افزایش بار ترافیكی حضور ماموران در سطح شهر بیشتر می شو. همچنین هماهنگی های لازم با اتوبوسرانی، تاكسیرانی و مترو برای افزایش ساعات كار انجام شده است .در مورد پنجشنبه آخر سال نیز باید بگویم كه هماهنگی های لازم با سازمان بهشت زهرا انجام شده است و با توجه به اقدامات مهندسی پیش بینی می كنیم در این حوزه دچار مشكل نشویم.
 
كاهش ورود مواد محترقه به پایتخت
 
ساجدی نیا با اشاره به اینكه ورود مواد محترقه به دلیل اقدامات خوب مرزبانی كاهش چشمگیری یافته است گفت: تا كنون چند مورد مجروحیت در رابطه با ساخت مواد محترقه گزارش شده است. پلیس با افرادی كه اقدام به ساخت و فروش مواد محترقه دست ساز می كند برخورد كرده و آنها را به مراجع قضائی معرفی می كنند. سه سال است كه میزان حوادث چهارشنبه سوری در پایتخت رو به كاهش است.
 
اجرای مرحله دوازدهم طرح برخورد با اراذل و اوباش
 
وی در مورد طرح های برخورد با اراذل و اوباش گفت: تا كنون 11 مرحله در پایتخت به اجرا درآمده است كه بیش از هزار و 500 اراذل و اوباش سطح یك دستگیر شده اند ضمن اینكه در این مدت افرادی كه از نظر ما خطرناك بوده اند یا دارای جرایم سنگینی هستند نیز آزاد نشده اند. مرحله دوازدهم طرح برخورد با اراذل و اوباش قبل از پایان سال اجرایی می شود.
 
اجرای طرح ترافیك و زوج و فرد تا 30 اسفند
 
رئیس پلیس تهران از اجرای طرح ترافیك و زوج و فرد تا روز 30 اسفند خبر داد و افزود: با توجه به این كه پیك ترافیك در مناطق مركزی تهران تا ساعت 22:30 ادامه دارد ساعت اجرای طرح كاهش نمی یابد.
 
وی با هشدار به شهروندان در مورد استفاده از كارگران برای نظافت منزل یا قالیشویی تاكید كرد: شهروندان باید از شركت های ثبت شده كه دارای دفتر هستند خدمات دریافت كنند. نمی توان به هر كسی اعتماد كرد ضمن اینكه برخی شركت ها با دادن تلفن یا تبلیغات گسترده در سطح شهر به صورت غیرقانونی اقدام به تبلیغ می كنند.
 
ساجدی نیا با بیان اینكه فعالیت های گشت ارشاد تعطیل نشده است، تاكید كرد: گشت امنیت اجتماعی همچنان فعال است و طرح های پلیس هیچگاه متوقف نمی شود.
 
وی ضمن تشكر از بسیج برای همكاری با پلیس گفت: توان پلیس برای طرح نوروزی به قدری است بتواند ماموریت های این طرح را پاسخگو باشد اگر نیاز به همكاری بسیج داشتیم حتماً از آنها استفاده می كنیم.
 
رئیس پلیس تهران در پایان از اجرای طرح های جدید در حوزه خدمات رسانی كلانتری ها خبر داد و گفت: در حوزه خدمات رسانی كلانتری ها طرح های جدیدی به اجرا د رمی آید كه سرعت رسیدگی و پاسخگویی به مردم افزایش پیدا می كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار